Gå til innhold

Den offisielle 6xxx tråden, med link til drivere og prisguide


Goodall

Anbefalte innlegg

Jeg er ikkje fanboy av noe som helst, men denne gangen ser det jammen ut som gtx580 yter bedre generelt selv om det er dyrere. Som singelgpu så er 580 kongen etter min mening.

Det er vi alle enige i :). GTX580 er beste spillkortet både single og med 2 kort.

 

For meg er det godt nok at HD6970 er på nivå med 580 da Radeon kortene har mange andre egenskaper jeg verdsetter. Men om kun spillytelse er det viktigste så burde det ikke være tvil om hva man velger. Med unntak om tittelen man spiller mest skulle skille seg ut.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

i Bc2 så ligger 6970 i cf 2-3fps bak 2x580 i sli...

 

Men får se hva jeg velger...det 580 i sli gir tilbake ikke er verdt de 2k ekstra.

 

Pluss det er ganske stor forskjell på singel-ytelsen og cf-ytelsen til 6970.

 

Hvorfor måtte du komme nå Nizzen :tease: ..jeg og du spiller så og si det samme spillene også..og jeg kjøper for og spille.

Sånn er det og være vingleper som meg :!:

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Dersom ikke ørten multiGPU tester av HD6970 i Crossfire kan gi deg svarene, kan jo jeg fortelle deg at 2xGTX580 bråker mer: http://www.anandtech...deon-hd-6950/24

 

og yter så godt som likt med 2xHD6970 i alle spillene testet siste døgnet, samt at i 1920x1200 er MinFPS generellt høyere hos crossfire oppsettet..... Eneste marginale forskjellen er 3Dmark "E-peen" Vantage... Klokker man "riktig" med HD6970, så svarer det godt på klokking, klokker man med powertune på default, så burde man få bank, ikke være reviewer :tease:

 

127.5 vs 129.7 i BFBC2 kan jeg aldri tenke meg du vil merke og å betale 2000,- for det er hinsides all fornuft, om ikke du sitter på vt med nizzen og dere stirrer inn i samme vegg da, men da kan jo du fyre opp andre spill og le av hans lave minfps..... :innocent:

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Skal du ta helt av så handler du ett HD6970 nå, og koser deg med det til Antilles kommer, så kan du jo måle krefter med hvem som helst når du kjører disse i CFX, AMD satser jo alt på at slike oppsett skal bli knirkefrie, og det har de jo tildels klart med HD6xxx serien...

 

Personlig har jeg nok hatt mitt siste Nvidia kort på lange tider, ikke fordi ytelsen ikke er bra, men at jeg har slitt med bøgga drivere lenge og at de har noen hårreisende tungvinte rutiner...

Lenke til kommentar

eller 2x6970 og 6990 når det kommer laugh.gif

 

jeg er nokså sikker på at det blir 6970, rett og slett for jeg klarer ikke og forsvare over 2k mer for 580 i Sli.

 

Her kan du jo kose deg med 1-4 HD6970 i CFX og skjekke skaleringen med betadrivere : LINK

 

Blir nok brukbart det serru, TriCFX med Cayman ser jo allerede nå phett ut :w00t:

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Personlig har jeg nok hatt mitt siste Nvidia kort på lange tider, ikke fordi ytelsen ikke er bra, men at jeg har slitt med bøgga drivere lenge og at de har noen hårreisende tungvinte rutiner...

 

Hehe.. Stikk motsatt erfaring av hva jeg har, så det er tydelig mye forskjellige erfaringer med forskjellige drivere.

Selv har jeg brent meg for mange ganger på AMD / ATI drivere så jeg betaler gjerne en smule ekstra bare for nVIDIA sine drivere.

Lenke til kommentar

At nvidia ikke har problemer med sine drivere er en myte for uvitende. Jeg må stadig vekk ta forbehold om hvilke drivere jeg velger og gå tilbake til en eldre driver. At dette ikke er en realitet begge produsenter må forholde seg til er tull.

 

Det som teller er evt. bruksområder du opplever minst problemer med, at det kan slå forskjellig ut for mange er åpenbart. I tillegg har tonnevis av andre variabler.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Personlig har jeg nok hatt mitt siste Nvidia kort på lange tider, ikke fordi ytelsen ikke er bra, men at jeg har slitt med bøgga drivere lenge og at de har noen hårreisende tungvinte rutiner...

 

Hehe.. Stikk motsatt erfaring av hva jeg har, så det er tydelig mye forskjellige erfaringer med forskjellige drivere.

Selv har jeg brent meg for mange ganger på AMD / ATI drivere så jeg betaler gjerne en smule ekstra bare for nVIDIA sine drivere.

 

Mine problemer er mer rettet mot Nvidias trøbbel med HPET som er en 260+ bøgg de ignorerer med stolthet, dette påvirker videoavspilling, spesiellt 60fps HD avspilling, men kan også gi "micro"stutter i spill. Man kan slå av HPET, men dette påvirker andre faktorer, og er ikke heldig i lengden men noe man rett og slett må gjøre pr. nå... Siste driver uten denne buggen, var 258.96, kjent problem, men de synes ikke å klare å fixe det, i allefall ikke enda..

 

Det mest tullete problemet med alle 260+ driverne, var at ingen av dem klarte å huske gamma/brightness/kontrast instillinger etter reboot eller skjermbytte, sleit med dette i evigheter, fant tilslutt en Quadrodriver som funket som ble sluppet for noen dager siden.. Men fortsatt HPET trøbbel..

 

Til slutt er det et par detaljer med AMD/ATI driverne som jeg savner når det gjelder brukervennlighet, som sparer masse frustrasjon, men det er mer en smaksak, og spesiellt rettet mot flerskjerm oppsett...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Hvor er det fungerende profil verktøyet til nvidia? må jeg bruke en 3-part applikasjon for å slippe å vandre gjennom tonnevis av menyer for minste lille endring? Tungvint? Frustrerende? Kidding me? hehe. Vel de har noe lignende, via controlpanel, men like god er den ikke.

 

EDIT:

Jeg prøvde den igjen nå for morroskyld. "error loading profile". Prøvde å lagre ny profil og laste "error loading profile". Jaja.

post-38451-0-07533900-1292466404_thumb.png

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Skal du ta helt av så handler du ett HD6970 nå, og koser deg med det til Antilles kommer, så kan du jo måle krefter med hvem som helst når du kjører disse i CFX, AMD satser jo alt på at slike oppsett skal bli knirkefrie, og det har de jo tildels klart med HD6xxx serien...

 

Personlig har jeg nok hatt mitt siste Nvidia kort på lange tider, ikke fordi ytelsen ikke er bra, men at jeg har slitt med bøgga drivere lenge og at de har noen hårreisende tungvinte rutiner...

 

Må ærlig talt si det samme selv, det med at Nvidia har hatt irriterende buggete drivere og at de er trege med fiksene sine.

Til og med showstopper bugs har de overkjørt, så den feilen er i begge leirene.

Uansett, nå skal jeg ikke male svart over det grønne, er tross alt litt svart i det røde også, da spesielt i litt eldre OpenGL som ikke er helt som det skal og som gjør at jeg fortsatt kjører gamle 10.4a driveren siden denne funket toppers med 5970 for meg og klarer å kjøre eldre råtten OpenGL ganske greit.

 

Blir uansett ikke noe nytt kort på meg denne runden, så om det blir grønt eller rødt neste gang vet jeg ikke.

Men det jeg vet er at jeg har nå ATi forbannelsen over meg :p samme om jeg sikter på å handle NV kort så ender jeg opp med ett fra ATi.

Hadde før NV versjonen av forbannelsen som jeg slet med å bryte.

Skulle ha Radeon 8500 i sin tid, fikk tak på GF4 Ti 4600, skulle ha Radeon X850, endte opp med 7800 GS...

Lenke til kommentar

Leste den for en tid siden... Det er nok endel dramaqueens her, disse blir selvsagt maskinelt filt etter beregninger før montering mest sannsynlig av produsenten, det står ikke noen med sandpapir for hånd her, slik noen liker å fremstille det, men litt morsomt var det jo, at det stemmer med virkligheten tviler jeg på... :thumbup:

Lenke til kommentar

Og selvfølgelig tråden er full av nvidiots som agerer som at nvidia aldri har lansert kort med designfeil :p Haff man kan nesten blir deprimert av terskelen noen ganger haha.

 

Apropo temaet. Jeg lurer på hvor mange kort man har hatt med en utilstrekkelig eller dårlig montert kjøler fordi man ikke gjorde viktige last-minute endringer.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...