Gå til innhold

Tine vs. Q-meieriene


Tine vs. Q-meieriene  

59 stemmer

  1. 1. Hvem driver best politikk av Tine og Q-meieriene?

    • Tine
    • Q-meieriene
    • Har ikke gjort meg opp en mening om dette
  2. 2. Hva velger du (pga. politikken)?

    • Tine
    • Q-meieriene
    • Produkter fra Q-meieriene selges ikke hvor jeg bor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-1432

Jeg foretrekker Q melk, fordi forandring fryder(har levd hele livet før på tine) pluss at dem har mindre fettprosent i melken. Så spesielt lettmelken syns jeg er lur.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kanskje jeg utelukkende bør gå over til Tine for å støtte bondenæringen :hmm: . Melk i ren form er ett fett, den er ikke drikkbar uansett, men Tines utvalg av Youghurt og lignende er jo størst og best, det er bare på sjokolademelken at Q-melk har noe å stille opp med (pluss målevinduet og skrukorken, som er mye bedre enn den "vippe-korken" Tines sjokomelk har).

Lenke til kommentar

Jeg har ikke kjøpt Tine Melk på mange år. Det er fordi jeg ikke liker den markedsregulatorrollen Tine har. Det er en monopolbedrift jeg helst ville sett at ble knust. Tine smaker av kommunisme og monopol, derfor vegrer jeg meg for å kjøpe produktene deres. Jeg kjøper Q-Melk, og det har jeg tenkt å fortsette med. De var som sagt først ute med skrukork, en meget hendig funksjon. I tillegg liker jeg målevinduet, og Q-Melk er som regel billigere enn Tine.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg husker da Nordås meieriet ga Tine konkurranse. Dag Terje Andersen fra Ap, som da var landbruksminister drepte Nordås på direkten til fordel for Tine, det provoserte meg. Og etter den skandalen hvor Tine forsøkte å presse andre konkurrenter ut av markedet har jeg boikottet alt som heter kooperativer som Tine, Gilde og Prior. Produkter fra disse såkalte bedriftene kommer ikke inn i mitt hus, med svært få unntak. Jeg er for konkurranse, ikke å støtte opp om monopolister.

 

Melk: Q-melk

Ost: Synnøve Finden

Kjøtt: for det meste Nordfjord Kjøtt

Kylling: for det meste Solvinge

Egg: Alt annet enn prior

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...