Gå til innhold

SLETTET


Anbefalte innlegg

Og jeg betaler helst kontant. Da har jeg bedre kontroll på hvor mye jeg bruker, og hvor mye jeg har igjen. Er ikke så ofte jeg sjekker nettbanken for å se på kontoutskriften. Det er også mye lettere å følge med at jeg betaler det jeg skal, og det ikke blir trekt dobbelt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke for å kaste bensin på bålet men dette argumentet har jeg sett i hundre forskjellige formuleringer i denne tråden:

 

De som driver stedet bør ikke tilby noe som de ikke kan servere!

 

 

Husk at det er representanter for et multinasjonalt selskap som henger opp menyen kundene ser.

De ansatte skal prøve å henge med etter beste evne, men de har aldri anerkjent menyen som sjefen har hengt opp.

 

Altså: Den som har hengt opp den omfattende menyen, og de som liksom skal rekke å faktisk lage maten, er to forskjelige personer.

 

Det blir HELT FEIL å se på hele sjappa som en "enhet".

 

Krevende overordnede er ikke noe nytt, heller ikke i denne bransjen.

Men nå vet dere at de som lover mye, og de som sliter veldig for å innfri, er to forskjellige personer.

 

Et vanlig triks som mange av mine kolleger brukte på min j**lig travle bensinstasjon, var å ta inn skiltet utenfor der det var bilde av en hamburger.

Ja, de laget hamburger om noen ba om en. Men de ønsket ikke å MINNE kundene på at hamburger var tilgjengelig.

Herregud, jeg håper aldri i mitt liv jeg trenger å jobbe med deg eller de kreative kollegene dine. Jeg blir kvalm.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Er ikke slike setninger egentlig bare tomme ord?

 

"Ikke for å fornærme noen, men..."

"Ikke for å kaste bensin på bålet, men..."

"Eg er ikke rasist, men..."

"Eg elsker deg, men..."

"Ikke for å spore av diskusjonen, men..."

 

Altså, man kan ikke styre hva andre oppfatter. Om det du skriver faktisk føles som om du kaster bensin på bålet, ja så er det det du gjør, til tross for at du åpner innlegget med å skrive "ikke for å kaste bensin på bålet". Du kunne like godt spart deg for den setningen, eller om du faktisk mente det, ikke skrevet innlegget i det hele tatt?

Lenke til kommentar

Innlegget var ikke ment som bensin på bålet. Det presiserte jeg jo.

 

Det er kun en oppklaring til de som innbiler seg at "bensinstasjonene" henger opp skilt med mat de ikke kan tilby.

Poenget mitt var altså at det ikke er ditt jævla valg hva du skal gjøre på jobb og ikke. Når du tar saken i egne hender fordi du er råtte hakke lat, og fjerner et reklameskilt, så ville jeg gitt deg fyken så fort jeg kunne. Helt latterlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

ja det er helt sykt hvor mange late mennesker det er i Norge som ikke tar ansvar eller føler noe ære i levere en god jobb. Det er skam, de skulle vært fjernet fra stillingene sine med engag. Har sett det flere ganger i store konsern. Enig med Herr Brun.

Den som hadde gjort noe slikt hadde vært ute uten å blunke. Selvsagt ved å følge våre lover og smutthull for å få fjernet den personen.

Hvem er det som gjør sånt på arbeidsplasser da? Du er der for å tjene penger. Slik at du får mat og kan brødfø deg og din familie. Da må du stå på, jobbe hver dag hardt. Vise at du er verdt pengene de bruker på deg. Ta iniativ og lære deg jobben. Vise yrkesstolthet uansett hva du jobber med. Fordi alle jobbene i samfunnet fra sjefen ned til den som vasker do er like viktige. Dere er et team på alle arbeidsplasser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hos oss handlet det aldri om latskap, men om å rekke alt.

Igjen: Jeg beklager bruk av krase formuleringer (mye) tidligere i tråden.

 

Et bedre alternativ ville selvsagt ha vært å øke bemanningen, men det var mye lettere for sjefen å piske de ansatte.

Hos oss fikk vi beskjed om at den lovpålagte halvtimes lunchpausen ikke gjaldt her.

Hvordan skulle vi i så fall gjort det, når vi var alene på jobb? Låst dørene en halvtime, midt i åpningstida?

Ofte måtte man holde seg i timevis, fordi det var ikke tid til å drite.

 

Jeg påstår ikke at du ikke har rett til å kjøpe hamburger. Jeg ønsker kun å informere om hvor mye stress den jobben medfører, og at en slik burger, som virker harmløs, medfører så mye ekstraarbeid at den ansatte kanskje ikke rekker å vaske gulvet.

Da får han kjeft og trusler om trekk i lønn.

 

Det handler IKKE om latskap, som enkelte ser ut til å tro. Det handler om et urealistisk avkrysningsskjema som ble skrevet før bensinstasjonen ble oppgradert med glassdisk og hamburgermaskin.

 

Jeg skal ikke tvinge dere til å "være snill" med de ansatte, men jeg prøver å være snill selv.

 

 

Siden denne tråden alltid har hatt et høyt adrenalinnivå, og hamburgerkunder ser ut til å ta min oppfordring om måtehold som en personlig fornærmelse, er følgende punktum mitt siste tegn i denne tråden

 

.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Hei. 

 

Her hvor jeg bor har vi en jokerbutikk som i tillegg til vanlige varer selger fastfood, burger osv. Joker stenger klokka 23.00 hver dag, mens fastfood salget stenger klokka 22.30.

 

Jeg har ved flere anledninger kommet dit kl 22.15-22.25 for å kjøpe mat og blitt møtt av sure ansatte som ikke vil lage mat til meg. En eller to ganger har de faktisk ikke gidda å ta bestillinga mi.

 

Synes dette er veldig dårlig av de ansatte.

 

Hva syns dere?

 

 

Lenke til kommentar

Herr Brun: Jeg forventer ikke at de viser hensyn. Jeg bare oppfordrer de som leser dette til å vise hensyn om de har lyst. Det kan ikke være så kontroversiellt at det må oppta 16 sider flaming.

 

Du kan selvsagt fortsette å bestille burger. Men jeg håper at folk ser an den ansattes situasjon. Jeg kjøper bare burger om det er flere ansatte på jobb, eller den ansatte ser ut til å ha god tid.

Ikke dermed sagt at man ALDRI skal kjøpe burger.

 

Men jeg foreslår å legge den saken død.

Jeg skulle egentlig ikke tilbake til denne tråden, men nivået har jo roet seg...

 

JFM:

Sure ansikter finnes det egentlig ingen unnskyldning for, selv om kunden ba om en ubeleilig vare på et ubeleilig tidspunkt.

Har de ansatte en saklig grunn til å ikke lage mat, kan de forklare det på en saklig måte.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Sure ansatte er det verste som finnes. Det aller viktigste når du jobber i servicebransjen er et smil, uavhengig av hvor dritt lei du er. Det bør også kunne forventes at de holder de fristene som er satt, hvis det skal være lov å bestille hamburger fram til 2230, ja så skal jeg få lov til åb estille min 2225.

 

 

Det er aldri kunden som er problemet, men sjefen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Svaret på problemstillingen i denne tråden her er jo åpenbar: I det tilfellet hvor en ansatt ikke rekker å gjøre jobben sin, så ligger ikke problemet hos kunden som bestiller produktet butikken selger, men i kapasiteten til den ansatte. Dette kan igjen komme av underbemanning og/eller dårlige arbeidsrutiner, noe som igjen er en sak som man må ta opp med ledelsen. Hvis ikke ledelsen gjør noe med det, har man valget mellom å bite det i seg eller å si opp. Det er uansett ikke en sak kunden har noe (moralsk) ansvar for å løse.

 

Det kunder generelt bør bli flinkere til er å opptre med normal folkeskikk, men det har ingenting med hva han/hun bestiller å gjøre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hos oss handlet det aldri om latskap, men om å rekke alt.

Igjen: Jeg beklager bruk av krase formuleringer (mye) tidligere i tråden.

 

Et bedre alternativ ville selvsagt ha vært å øke bemanningen, men det var mye lettere for sjefen å piske de ansatte.

Hos oss fikk vi beskjed om at den lovpålagte halvtimes lunchpausen ikke gjaldt her.

Hvordan skulle vi i så fall gjort det, når vi var alene på jobb? Låst dørene en halvtime, midt i åpningstida?

Ofte måtte man holde seg i timevis, fordi det var ikke tid til å drite.

Jeg har betalt matpause, det er fordi jeg ikke kan forvente å være i fred under matpausen. Jeg må være tilgjengelig, og kan ikke forlate arbeidsplassen. Blir det behov, så må jeg ta en pause fra pausen, og betjene kunder.

 

Men jeg får som regel matpausen min, for om dagen er vi flere, og da tar en pause, mens den andre passer kassen. Og om kveldene er det alltid 15-20 minutt det er rolig nok til å ta en matbit.

Lenke til kommentar

Saken er jo. Om du stenger burgermaskinen 22.30, så stenger den da. Man kan bestille en burger 22.29:50 om så. Den er ikke stengt. Hva skal de bak kassen gjøre? Stenge den 22.00 istedet? Da blir det bare syt om man skal ha burger 21.59:50 istedet. Hater sånne folk.

 

Forøvrig, har jeg lyst på en burger uten agurk og løk, men med sprøstekt løk og mais, så bestiller jeg det. Fordi det er godt. Man skal ikke behøve å argumentere med at man ikke liker det, eller er allergisk mot det for å få dem til å gjøre det en ber om.

 

Og til det med matpausen: Du har krav på det, enten betalt eller ubetalt, men da SKAL du ha pause. De kan ikke nekte deg å spise uansett. Men jeg skal inrømme, hvordan er det om må drite no jævlig? Sånn etter to timer på jobb, av åtte.

 

Btw, MMJ, sjefen din er ei bitch imho(<--Merk imho, eventuelle framtidige arbeidsgiver :) )

 

Og ja, yvonne og alle de. Om du har 5 år lærer pluss master i engelsk, og skal bli lærer i.. Hmm? Engelsk. Så har du 9-10 år relevant utdannelse uansett. Eller språkhistorie, så er engelsk fortsatt relevant selv om det ikke går under LÆRER-linja.

Endret av Jimbolaia Jones
  • Liker 1
Lenke til kommentar

At sjefen din sier at:

 

Hos oss fikk vi beskjed om at den lovpålagte halvtimes lunchpausen ikke gjaldt her.

 

Er heilt idiotisk, det er slike plasser sommerpatruljen burde tatt seg en tur. Selv om ikke sommerpatruljen ikke har utøve makt kjem arbeidstilsynet som regel innom bedriften etter klage fra LO.

 

Det er dessverre en par useriøse bedrifter, har enkelt å greit i arbeidsavtalen der jeg har rett på 30 min pause etter 5 1/2 og en valgfri ekstra 30 min etter 8 timer. Dette er noe som har økt produktiviteten oss ansatte og humøret.

 

Dette er i matvarebutikk, men viser litt at ikke alle arbeidsgivere er dønn råtne, men det forvente av oss 100% produktivitet utom matpausen på arbeidsplassen. Har opplevd flere i ung alder ikke klare å gi service eller gjøre arbeidsoppgaven ferdig som gir økt arbeid på resten av ansatte i bedriften.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Min irritasjon går på ingen måter ut over kundene, ettersom jeg ikke på noen måte er i kontakt med de.

Kasse og kjøkken er to helt forskjellige ting.

 

Men må si at jeg er relativt sjokkert over alle reaksjonene på inlegget mitt, som egentlig var i en annen tråd!

Selfølgelig har butikken mye bedre fortjeneste ved at kundene kjøper de mest ekslusive burgerene, men det øker jo ikke timelønna mi noe fordiom. Dessuten er det forskjell på at jeg tenker inni meg "arg, hvorfor kunne de ikke bare bestilt noe lettere", og å være surmulitte mot kunden.

Chill down people! :S

Lenke til kommentar

Jobber selv på restauranten på ikea. Norges mest besøkte restaurant, og det er fullt kjør fra morgen til kveld. Klart det er stressende, og noen passer ikke til det. Mitt råd er enkelt: Slutt og klag! Takler du ikke en slik jobb er det vel bare å si opp?

 

dere må være tidenes dårligste ansatte når det eneste som står i hodet deres er deres egen lønn, og hbordan dere kan slippe lettest mulig unna.

Endret av Doffeo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...