Gå til innhold

Hva hadde du gjort hvis du hadde all makten i norge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det ingen lenger som kan skille mellom moderate og ekstreme muslimer? I Balkandebatten argumenteres det for at NATO hjalp muslimer, men skulle vært vestlig og ingen gidder da å spørre seg om hvorvidt Serbia kan ses på som vestlig...

 

Hvorfor tror alle at straks muslimer eller islam nevnes så er motparten vestlig?

 

Vi hjalp muslimene i Balkan-konflikten pga at de en sjelden gang faktisk var offeret i konflikten, ganske utrolig, ikke sant?

Lenke til kommentar

Er forsåvidt enig i at vi burde om ikke forby så iallefall sette en lang, midlertidig stopp i ikkevestlig innvandring. Vestlige innvandrere derimot er absolutt velkommne da Norge burde øke befolkningen en god del. Når det gjelder innvadrere som er her mene rjeg atde burde kastes ut øyeblikkelig dersom de gjør noe ulovelig og det om de så er garantert den sikkre død i hjemlandet sitt. Har de kommet for å bidra til samfunnet og leve et normalt liv er de velkommne, men har de kommet for å lage bråk må de kastes ut!

Er de de norske statsborgere så har de rett til å bo her. Vi kan ikke kaste ut folk som allerede har fått norsk statborgerskap.

 

Men jeg synes det er fullstendig latterlig at asylsøkere som er kriminelle får bli i Norge. Her er det 10-100 millioner mennesker på flukt, og bare 10000-20000 av dem kan komme til Norge. Allikavel velger Norge å ta imot folk som utfører kriminelle handlinger i Norge, også verre handlinger som voldtekt. Det er snilisme på høyeste nivå.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det er hva som vil gjøre Norge mest upopulær av tiltakene over for å si det sann. Bare forestill deg at vi skal kaste ut alle andregenerasjonsinnvandre og hvilket ramaskrik det ville ha skapt.

 

Jeg tror dette skjer i fremtiden uansett. Vi får stadig flere høyreekstreme og høyrepopulistiske partier i Europa. Hvis valget er mellom vår eksistens eller et godt forhold til den muslimske verden så er nok valget enkelt. Jeg tror ikke islam har kommet for å bli i Vest-Europa.

Tviler sterkt på at dette vil skje. Europere er for svake til å gjøre noe slikt. Tror nok heller at folk havner i en holdning lignende, "Jaja, det får vel gå som det går. Jeg vil komme til å dø snart uansett og barna mine kan flytte." mens man sakte men sikkert ser Europa faller sammen. Allikavel, etter den tiden så vil det nok være andre land som ikke vil gjøre de samme feilene som USA, Australia, New Zealand og Kina. Så vi vil nok se en ganske heftig utvandring fra Europa i fremtiden til land med en bedre fremtid. Men de fleste vil bli, akkuratt som de fleste ble i Venezuela og Argentina etter at de kollapset.

 

Jeg tror etterhvert at folk kommer til å bli mer innvandrerkritiske, også i Sverige. Men det kommer til å bli for sent. Fertilitetsratene og deres unge befolkning vil få befolkningen deres til å forsette å stige etter at man begrenset innvandringen. I tilegg vil ikke Europa klare å kontrolere for ulovelig innvandring og land som gjør det lettere å komme inn enn andre land. Selv om det landet er fattigere, så kan man flytte etterpå fritt rundt om i EU.

 

Når jeg snakker om fremtiden så snakker jeg om 30-50 år. Men jeg tror vi kommer til å se hvilken vei Europa vil gå i våres livstid.

Lenke til kommentar

Vestlige innvandrere derimot er absolutt velkommne da Norge burde øke befolkningen en god del.

Har ikke noe i mot vestlige innvandrere, men hvorfor må vi øke befolkningen i Norge så mye? Foruten om arbiedsinnvandring ser jeg ikke behov for å øke folketallet. Tror det er lettere å få til et vellykket samfunn med et lavt befolkningstall.

 

Når det gjelder innvandring så kan vi ikke kaste ut alle som allerede er her. Vi kan derimot kaste ut de kriminelle. Så bør vi ha en stopp i innvandringen. Under stoppen må vi få oversikt over de som allerede er her og "rydde opp". De som skal ut blir da sendt ut og de som får bli må vi få i skole og jobb slik at de fungerer. Jeg er for assimilering siden jeg er fullstendig overbevist om at vi har det bedre her og at det er en grunn til at samfunnet vårt fungerer så bra i utgangspunktet. Men det er nok vanskelig å få til. Så en realistisk løsning blir å integrere med en overvekt av assimilering.

 

Når vi har fått på plass et godt system for å ta inn utlendinger kan vi åpne for å ta inn flere.

Lenke til kommentar

Fordi skyskrapere er en av Glimitis kampsaker. :p

 

Kirker ville jeg latt stå. Men ville såklart fjernet konseptet statskirka og fjernet all statlig bidrag til religioner. Så måtte "medlemmene" betale for å være med i "foreningen" slik som alle andre foreninger/organisasjoner. Pengene de får inn fra medlemmene sine må de naturlig nok bruke på bl.a. kirkebygg. Får de ikke nok penger, vel dumt for de.

 

Selv om jeg hater alle religioner ville jeg ikke forbydd de. Kun fjernet all støtte og likestilt dem. Og så lenge utøvelsen av religion ikke bryter noen lover så kunne de holdt på i fred.

 

Hvorfor er det bare ikke slik...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Åh, jeg ville sikkert gjort mye rart.

 

Ville først ha avskaffet pelsyrnæringen her til lands. Generelt dyrs rettigheter skulle blitt forberedet. Strengere regler for at alle produksjonsdyr (og andre) skal ha det bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...