Gå til innhold

Hva hadde du gjort hvis du hadde all makten i norge?


Anbefalte innlegg

Men det ville altså ha vært det ene tilbudet dehadde og om de fortsatte utenom disse parkene ville det ha blitt vesentlig strengere straff oom de ble tatt. Bøter og samfunnstjeneste er greit sånn. Og de måtte selvfølgelig ha fjernet alt sammen selv. Burde vært et eget miljøpoliti som tok seg av bla. slikt som hærverk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
- Solcellepanel er greit å ha på bygninger.

 

Gir ikke nok strøm

 

- Vannkraft er vel den beste energikilden og den kan godt kombineres med bevaring av natur.

 

Korrekt, men vi har egentlig utbygd nok allerede. Vis vi hadde oppgradert noen masterlinjer her og der, sammen med å effektivisere gamlere kraftverk samt forby all praksis som involverer å kaste bort vann, så har vi det vi trenger.

 

- Olje er et unikum som vi er helt avhengig av og det fungerer veldig bra, bortsettt fra at det forurenser, men forurensingen kan i stor grad forhindres.- Kull er veldig tilgjengelig og verden er i dag avhengig av det, men det er noe dritt.

 

Men trær trenger jo noe å puste de også :(

Tja, men er enig i at kull er noe svinerie i den graden det brukes i dag.

 

Ville også ha innført varm lunsh på alle skoler og universiteter. Gjerne i alle barnehager også. Eller, i de offentlige iallefall. Private får styre seg selv.

 

Støttes, glemte den selv :(

Ordtellig mat på skolen hver dag skal vistnok også styrke læringsprosses til elevne har jeg hørt.

Lenke til kommentar

Jeg hadde opplyst folk om at dette klimahysteriet kun er en bløff i form av en taktikk i en strategi politikerne/makthavere i det internasjonale samfunn har og brukt alle milliardene som går til dette til å utrette noe. Samtidig som jeg ville dysset ned de egenskapte terrortruslene, og jeg ville spesielt opplyst folk om at skytteren i Malmø kun er en "skuespiller" under flagget "rasisme" for å hisse opp befolkningen der. De finner lett noen som har "TENKT" til å bombe Sveriges største kjøpesenter, men de finner ikke personen som svever rundt som et spøkelse i Malmø, med Politi på hvert eneste hjørne, og skyter på "tilfeldige" personer. Akkuratt som om det ikke foregår skyteepisoder i Malmø daglig fra før, og nå som de skal ta saken i egne hender, altså de "mørke" innvandrerne, ikke finner en hvit person med pistol der, tatt i betraktning at 85% er mørke og desverre kriminelle fordi de er uten arbeid. Det er en av Europas største ghettoer. Uskyldige liv kan gå tapt.

 

Uten å gå i detaljer selvfølgelig, men dette er ren logikk.

 

Jeg blir trist av å se naiviteten til borgerne i norden som faller for disse politikerne og tar dette som god fisk. Man ser tydelig at det hisses opp til en konflikt.. Jeg mener "terrorisme" og "rasisme" henger sammen er to motparter som til slutt vil føre til det. På den annen side kan du ikke kalle en person fra Irak en terrorist som har opplevd at folk fra vesten drepte hele familien. Ville ikke du blitt sittende igjen med et så stort sinne at du lot deg selv bombe personene som var årsaken?

Lenke til kommentar

Jeg hadde innført en totalt liberal stat, med unntak av noen få totalitære lover;

 

- Skjerpet innvandring ekstremt

- Innvandrere som begår kriminalitet, skal deporteres umiddelbart, uansett om de har fått asyl, og/eller om de blir henrettet når de returneres.

- Asylsøkere som kommer her skal gis oppholdstillatelse om det er fare for deres liv

- Asylsøkere skal ikke få NOEN sosiale goder.

- Alle innvandrere skal gi en ed hvor de sverger total lojalitet til den norske stat, og hvor de sier ifra seg sin lojalitet til hjemlandet.

- Immigranter skal IKKE ha tillatelse til å sende summer til sitt hjemland.

- Islam skal totalforbys (gjelder også muslimske klesplagg)

- Ytring i form av rasisme skal tillates.

- All narkotika skal legaliseres.

- Våpen blir lovlig til alle mennesker med plettfri vandel, med unntak av innvandrere.

- Innført dødsstraff.

 

Jeg er nok totalt unik politisk sett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha, lykke til med dette Noteliten :p

 

Dette minner meg om når Otto Jespersen intervjuer folk med downs angående dødsstraff.

 

Ikke negativt ment, for i bunn og grunn er jeg av samme oppfatning, men politikk handler om å kle rundt det du mener med noe helt annet for at folk skal stemme på deg. Ikke avslør deg selv!

 

sant hva du sier, jeg tviler nok på at jeg klarer å sanke stemmer på diskusjon.no, så hvorfor ikke snakke rett fra leveren?

 

Men du har et godt poeng.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

tatt i betraktning at 85% er mørke

Er vel heller 40 % av Malmös befolkning som er innvandrere.

 

Ville ikke du blitt sittende igjen med et så stort sinne at du lot deg selv bombe personene som var årsaken?

Nei. :D

 

Notelitten, jeg er uenig i det meste du ramser opp der. Og atter en gang blir jeg glad for at vi har det slik vi har i Norge.

Lenke til kommentar

- Skjerpet innvandring ekstremt

 

Enig her. Jeg ville gjerne hatt økt innvandring fra vestlige land da det godt kunne vært en større befolkning i Norge. Ville imidlertid tatt en pause på ubestemt tid da det gjaldt ikke-vestlige.

 

- Innvandrere som begår kriminalitet, skal deporteres umiddelbart, uansett om de har fått asyl, og/eller om de blir henrettet når de returneres.

 

Enig her. I tillegg ville jeg sendt alle som kunne være av interesse for venner og allierte bla. med tanke på skkerhet rett til. Feks. sendt Mullah Krekar til USA omgående.

 

- Asylsøkere som kommer her skal gis oppholdstillatelse om det er fare for deres liv

 

- Asylsøkere skal ikke få NOEN sosiale goder.

 

Tar disse under et. Da kan du samtidig gjøre det klart at asylsøkere hvor det er fare for deres liv kun kan bli om de kan jobbe og bidra. Hvis du uansett ikke vil at de skal ha noen goder er det ingen vits å gi dem opphold selvom livet deres er i fare dersom de ikke vil kunne få hjelp om de ikke kan jobbe og tjene penger selv.

 

- Alle innvandrere skal gi en ed hvor de sverger total lojalitet til den norske stat, og hvor de sier ifra seg sin lojalitet til hjemlandet.

 

Her er jeg totalt uenig. Dette er den slags tiltak som rasist og terrorstater som Israel innfører i disse dager og den slags må vi ikke sammenligne oss med!

 

- Immigranter skal IKKE ha tillatelse til å sende summer til sitt hjemland.

 

Hvor ligger poenget?

 

- Islam skal totalforbys (gjelder også muslimske klesplagg)

 

Holder å forby det i jobbsammenheng samt null støtte til moskeer ol.

 

- Ytring i form av rasisme skal tillates.

 

Igjen, hvor ligger poenget?

 

- All narkotika skal legaliseres.

 

Her ville jeg iallefall tatt det langt mer forsiktig. Begynt med hasj og marihuana og sett hvordan det gikk med årene og så om det evnt. kunne åpnes for mer.

 

- Våpen blir lovlig til alle mennesker med plettfri vandel, med unntak av innvandrere.

 

Vil også ha våpeneie legalisert, men hvorfor nekte innvandrere og de ikke har gjort noe kriminelt?

 

- Innført dødsstraff.

 

Helt enig, men kun for drap og drapsforsøk.

Lenke til kommentar
- Immigranter skal IKKE ha tillatelse til å sende summer til sitt hjemland.

 

 

Hvor ligger poenget?

 

Antageligvis fordi det er usunt for norsk økonomi at penger blir sent ut av landet. Hvis en pakistansk mann tjener noen tusen, og sender disse til Pakistan (som er veldig vanlig), vil kjøpmannen på hjørnet her i Norge tjene tilsvarende mindre. Men vi har råd til det, og en kapitalflukt av denne typen er den beste u-landshjelpen som fins. Pengene kommer garantert frem til ønsket mål.

Dette er jeg egentlig litt usikker på. Det kan jo i tillegg tenkes at det skaper en svak eller middels svak økning i inflasjonen i landet som mottar mye penger.

 

En kan jo stille spørsmål om hvordan man skal kunne klare å konktrollere dette ??

 

 

For å svare tråden; Egentlig skulle jeg skrive om hvordan og hvorfor jeg ville gjort noe med politiet i landet, men valgte å skille det ut i en egen tråd. Den er HER.

Lenke til kommentar

- Skjerpet innvandring ekstremt

 

Enig her. Jeg ville gjerne hatt økt innvandring fra vestlige land da det godt kunne vært en større befolkning i Norge. Ville imidlertid tatt en pause på ubestemt tid da det gjaldt ikke-vestlige.

Dette kan jeg godta, så lenge disse vestlige innvandrerne også sverger ed til den norske stat

 

- Innvandrere som begår kriminalitet, skal deporteres umiddelbart, uansett om de har fått asyl, og/eller om de blir henrettet når de returneres.

 

Enig her. I tillegg ville jeg sendt alle som kunne være av interesse for venner og allierte bla. med tanke på skkerhet rett til. Feks. sendt Mullah Krekar til USA omgående.

Mullah Krekar er en trussel for rikets sikkerhet, det er ingen tvil om at han går ut av landet. Selv syntes jeg han burde utleveres til USA om de ønsker det. Men jeg syntes alle andre innvandrere som er kriminelle eller utgjør en nasjonal trussel, burde sendes til sitt hjemland.

 

- Asylsøkere som kommer her skal gis oppholdstillatelse om det er fare for deres liv

 

- Asylsøkere skal ikke få NOEN sosiale goder.

 

Tar disse under et. Da kan du samtidig gjøre det klart at asylsøkere hvor det er fare for deres liv kun kan bli om de kan jobbe og bidra. Hvis du uansett ikke vil at de skal ha noen goder er det ingen vits å gi dem opphold selvom livet deres er i fare dersom de ikke vil kunne få hjelp om de ikke kan jobbe og tjene penger selv.

 

Asylsøkere kommer her for å komme seg ut av faren for å bli straffet i sitt eget land. Vi burde ikke gi dem sosiale goder, at de skal få jobb burde være en selvfølge, man burde ikke få lov til å komme her bare for å nyte trygd, fri-helse og liknende goder, vi skal være en frihet.

 

De kommer her for amnesti fra sitt land, ikke for å kunne snylte staten.

 

- Alle innvandrere skal gi en ed hvor de sverger total lojalitet til den norske stat, og hvor de sier ifra seg sin lojalitet til hjemlandet.

 

Her er jeg totalt uenig. Dette er den slags tiltak som rasist og terrorstater som Israel innfører i disse dager og den slags må vi ikke sammenligne oss med!

Dette er et av mine hovedpunkt, bare fordi du dømmer Israel for dette, betyr det ikke at det er en genial idé. Om dette er likt Israel eller ikke, har ikke en drit å si, det er en genial idé. Dette betyr at det blir mindre terrorisme i landet, å være mot noe slikt er idiotisk.

 

Jeg vil også pålegge folk å sverge ed i retten.

 

 

- Immigranter skal IKKE ha tillatelse til å sende summer til sitt hjemland.

 

Hvor ligger poenget?

Fordi jeg er lut lei av at innvandrere kommer her, for og sende penger til familien i Pakistan eller hvor de nå enn er. Kommer de hit, for å sende penger til sitt hjemland, da burde de for pokker bli deportert.

 

- Islam skal totalforbys (gjelder også muslimske klesplagg)

 

Holder å forby det i jobbsammenheng samt null støtte til moskeer ol.

Nei, det skal totalt forbys i det ulovlige rom, minareter og moskeer skal ikke være lovlig, muslimske klesplagg gjelder også ettersom at dette er i det offentlige rom.

 

- Ytring i form av rasisme skal tillates.

 

Igjen, hvor ligger poenget?

Poenget er at man skal få lov til å ytre sine meninger, uten at svarte/pakistanere skal få lov til å bruke "rasist" kortet som blir brukt i dagens system. Om du hadde vært tilhenger av dette hadde du forstått poenget, men som motstander regner jeg med at dette poenget ikke kommer til å bli tydelig for deg.

 

- All narkotika skal legaliseres.

 

Her ville jeg iallefall tatt det langt mer forsiktig. Begynt med hasj og marihuana og sett hvordan det gikk med årene og så om det evnt. kunne åpnes for mer.

Nei, en total legalisering hadde kvalt norsk organisert kriminalitet, og dermed hadde vi hatt et håp om å bli kvitt mesteparten av denne virksomheten. Noe jeg ønsker. Total legalisering ville også ha åpnet for en kvalitetskontroll av alle rusmidler, noe som gjør narko-livet mye tryggere.

 

- Våpen blir lovlig til alle mennesker med plettfri vandel, med unntak av innvandrere.

 

Vil også ha våpeneie legalisert, men hvorfor nekte innvandrere og de ikke har gjort noe kriminelt?

Fordi innvandrere ikke skal ha samme rettigheter som norske landsmenn, de er annenklasse innbyggere, om de ikke godtar dette, kan de bare ryke og reise tilbake til sitt land. Innvandrere er statistisk sett mer sannsynlige gjerningsmenn når det kommer til drap.

 

- Innført dødsstraff.

 

Helt enig, men kun for drap og drapsforsøk.

 

Drapsforsøk er jeg ikke helt sikker på, men det stemmer som du sier, om det skjer noe som et godt planlagt drap/drapsforsøk, kunne jeg forstått at det var mulig å gi dem dødsstraff. Jeg syntes også at basert på deres kriminelle handling. (skal ikke være så gale som mine fantasier om å kjøre strøm igjennom ballene på pedofile overgripere til de dør) men en streng dødsstraff er på sin plass.

Lenke til kommentar

tatt i betraktning at 85% er mørke

Er vel heller 40 % av Malmös befolkning som er innvandrere.

 

Ville ikke du blitt sittende igjen med et så stort sinne at du lot deg selv bombe personene som var årsaken?

Nei. :D

 

Notelitten, jeg er uenig i det meste du ramser opp der. Og atter en gang blir jeg glad for at vi har det slik vi har i Norge.

 

En vakker da når jeg tar over Norge, skal du få se hvor mye bedre min politikk er enn den som kjøres i dag.

Lenke til kommentar

Glimti: Ja er fullt klar over dette. Jeg bare svarte på spørsmålet om hvorfor det var dumt med kapital som sendes til utlandet. Jeg er ikke i mot at mennesker kommer til dette landet for å jobbe og støtte familie i hjemlandet. Det tror jeg tvert i mot er sunt for den norske økonomien.

 

Hentet fra en annen tråd.

 

 

I dag utfører politiet en såkalt Zero Tolerance- politikk, som forøvrig ikke fungerer i det hele tatt. Dette kommer klart frem i blant annet denne statistikken, hvor kriminalitet har økt siden 1992.

 

Hvis man ser på denne siden, ser man at det ble gjort ti ganger så mange forseelser som forbrytelser. En måte å se på dette er at det er flere som begår forseelser enn forbrytelser. En annen måte å se på det er fra et økonomisk standpunkt. Forbrytelser krever etterforskning, man må ha (lang og dyr) rettsak, og politiet bruker ressurser. Forseelser er veldig mye lettere å hanskes med, og gir økonomisk gevinst. Er det noen som tar seg en dopause på en sen kveld, er det ikke verre enn å stoppe politibilen, få tak i ID, skrive ned en bot på 5000 og kjøre videre. Det er VELDIG GOD BUSINESS! Dette undergraver FULLSTENDIG politiets egentlige rolle; å beskytte Norges befolkning mot kriminelle. Dette viser seg gang på gang. Det virker som at personer fra øst- Europa kan herje fritt i Norge.

 

I tillegg har man seksualforbrytelser. Jeg har i en tidligere tråd kommet med forslag på hvordan man kan forebygge dette. Tråden ble fulgt med stor interesse, og det er ikke tilfeldig. Hvis man sammenligner disse tabellene; 1 og 2, ser man at ut av 4219 seksualforbrytelser fører bare 724 av disse til straffetiltak. Dette tilsvarer 17,1 %. Dette er et av de tydeligste tegnene på at politiet som folkets beskytter feiler så til de grader.

 

Det har vært tre lovbrudd som på et eller annet vis har gått ut over meg i mitt liv. Det ene var innbrudd på min arbeidsplass. Her ble det stjålet for over 70 000 kr i penger og verdier. Politiet valgte å ikke etterforske. Jeg fant ut hvem det var etter 2 mnd (Valgte forøvrig å ikke si ifra, ettersom politiets apati provoserte meg veldig mye). Det andre var tyveri av to motorer som min far eide. Disse var relativt nye, og verdien av disse tipper jeg var rundt 40 - 50 000 kr. I tillegg ble en rekke motorer og verktøy stjålet hos naboene og folk ellers i distriktet. Dette ble ikke etterforsket eller fulgt opp på noe som helst måte.

 

Da jeg, som har store problemer med autoriteter, var svært full rakk jeg fingeren til politiet. Dette skjedde tilnærmet uten vitner, jeg jeg gjorde det da politiet var på vei i bil vekk fra meg. De så det i speilet. De stoppet opp, dytta meg opp mot bilen, tok ID, lot meg stå der som en idiot en stund, før de tvang meg inn i politibilen. Jeg følte meg som en kriminell, til tross for at jeg aldri har gjort noe galt i hele mitt liv.

Denne lille filleforseelsen kostet meg kr 6000,-. Jeg er fattig student, og aner ikke hvordan jeg skal betale denne boten. I tillegg river det meg i filler innvendig å vite at politiet får penger av meg! Det ødelegger studietiden min, fordi jeg tenker på det hele tiden.

 

Hvordan kan man skjerme seg mot slike inntjeningstiltak, som jeg og mine medmennesker blir utsatt for?

 

Hva syns dere? Føler dere at den norske befolkning blir kriminalisert, og at de virkelige kriminelle slipper unna?

 

Fortell gjerne om egne erfaringer som gjenspeiler dårlig arbeid av politiet, samt de gode historiene!

 

 

 

Besøk tråden hvis du vil stemme

Endret av FlinkeFreddy
Lenke til kommentar

tatt i betraktning at 85% er mørke

Er vel heller 40 % av Malmös befolkning som er innvandrere.

 

Ville ikke du blitt sittende igjen med et så stort sinne at du lot deg selv bombe personene som var årsaken?

Nei. :D

 

Du tar et tall som 40 helt ut av løse lufta og trosser det de omtrent daglig har sagt på nyhetene, at 85% er innvandrere i Malmø? Jeg husker ikke hvor mange av disse som ikke er i jobb, men det var godt over halvparten.

 

Det er nok veldig lett å si "Nei" til det. Så du ville altså ikke følt noe som helst i så sterk grad hvis noen hadde drept kona og alle barna dine og kanskje foreldrene dine i samme slengen? Det er dette som er ironisk med krigen i Irak og Afghanistan. De har drept flere sivile enn såkalte opprørere, men jo flere de dreper jo flere får disse gruppene rekruttert. Det er derfor denne krigen mot "terror" aldri kan vinnes fordi man vet ikke engang hvem fienden er, men å skape fiender det er de jævlig flinke til hvertfall. Bare dokumentene wikileaks har fått tak i sier at over 130.000 sivile har blitt drept, da kan du tenke deg hvor mange millioner som har blitt drept til sammen om du tenker på at hva wikileaks har fått tak i, mest sannsynlig ikke dekker 1/10 av krigen engang.

 

Denne krigen er Norge en del av, og hvorfor dør de eldre i samfunnet fordi de ikke får plass på gamlehjem og hvorfor sender vi samtidig ungdommen til Afghanistan for å dø for en sak som ikke er i noens interesse. Det er slaskete rotter som sitter på kontoret sitt med bilde av familien sin på skrivebordet og blomster i vinduskarmen som bestemmer at ungdommen skal kjempe deres sak med liv og helse i et land så langt vekk uten noen som helst rasjonell og sann grunn.

 

Det aller meste av politikk er bare jug, bløff og fanteri. Nordmenn er så inni helvettes naive, men fortsett med å leve i en rosa boble, før eller siden kommer den til å sprekke.

Lenke til kommentar

tatt i betraktning at 85% er mørke

Er vel heller 40 % av Malmös befolkning som er innvandrere.

 

Ville ikke du blitt sittende igjen med et så stort sinne at du lot deg selv bombe personene som var årsaken?

Nei. :D

 

Du tar et tall som 40 helt ut av løse lufta og trosser det de omtrent daglig har sagt på nyhetene, at 85% er innvandrere i Malmø? Jeg husker ikke hvor mange av disse som ikke er i jobb, men det var godt over halvparten.

Nei, det er 40% som er innvandre i Malmø. Kanskje rundt 45-50% om du legger til andregenerasjon. Svensker fører ikke statistikk over andregenerasjon, men Norge gjør det og de fleste er førstegenerasjon.

 

I tilegg så betyr ikke innvandrer, at de er muslimer. En del av innvandrene i Malmø er vestlige. Ta en titt på google earth og du vil se at de fleste i sentrum er hvite. Det ville ikke ha skjedd om 85% var innvandre. Selv om det er en annen årsak og det er at innvandre ikke går så veldig mye ut.

 

Det er riktig at få er i jobb og yrkesaktiviteten i malmø faller. Men vi vet ikke nøyaktig hva det er fordi svenskene fører ikke statistikk over slike tabulate områder. Det kan jo føre til at svenskene våkner opp og ønsker dansk politikk.

 

 

 

Denne krigen er Norge en del av, og hvorfor dør de eldre i samfunnet fordi de ikke får plass på gamlehjem og hvorfor sender vi samtidig ungdommen til Afghanistan for å dø for en sak som ikke er i noens interesse. Det er slaskete rotter som sitter på kontoret sitt med bilde av familien sin på skrivebordet og blomster i vinduskarmen som bestemmer at ungdommen skal kjempe deres sak med liv og helse i et land så langt vekk uten noen som helst rasjonell og sann grunn.

Fordi vi ikke ønsker at Afganistan skal bli tatt over av Taliban igjen. Ikke bare er det en sikkerhetstrussel for den vestlige verden, men det er også inhumant for den sivile befolkningen i Afganistan.

 

 

Det aller meste av politikk er bare jug, bløff og fanteri. Nordmenn er så inni helvettes naive, men fortsett med å leve i en rosa boble, før eller siden kommer den til å sprekke.

Det er mange løgner her ute i verden, men jeg tror du har slukt noen av dem rått.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Fordi vi ikke ønsker at Afganistan skal bli tatt over av Taliban igjen. Ikke bare er det en sikkerhetstrussel for den vestlige verden, men det er også inhumant for den sivile befolkningen i Afganistan.

 

Det aller meste av politikk er bare jug, bløff og fanteri. Nordmenn er så inni helvettes naive, men fortsett med å leve i en rosa boble, før eller siden kommer den til å sprekke.

Det er mange løgner her ute i verden, men jeg tror du har slukt noen av dem rått.

 

Ja, og dette er det som folk skal tro på. Taliban bestod nok av noen med en ekstrem tankegang, men hvem har de rekruttert nå? De er mer populære enn noen gang fordi vi dreper alt som er der nede. Har du enda ikke lagt merke til at alle er "terrorister"? Hvis du ser en video hvor de halshugger en person fra vesten og sender med et budskap om å komme seg ut, da er det selvfølfelig helt avskyelig, det er animalsk oppførsel. Men hvis du hadde visst helt sikkert at personen som skar over strupen hadde fått hele familien sin drept, så vil du vel kunne sette deg inn i den situasjonen og faktiskt forstå hva som får et menneske til å begå slike handlinger.

 

Jeg har ikke slukt noen løgner som helst for hva jeg lurer på kan jeg aldri få et ekte svar på uansett. Det handler mer om å se alt som skjer med åpne øyne og stille seg selv spørsmål. Hvis du summerer opp alt du blir fortalt om sannheten så er det altfor mye som skurrer. Det er ingen sammenhenger og hva de har stelt i stand nå har de ikke intelligens til å gjennomføre engang uten å bli avslørt. En ting er å sitte å nilese konspirasjonsteorier om aliens og UFO og det som er, men å stille spørsmål ved makten, det gjør man bare ikke, med mindre man vil bli sosialt utstøtt og sett på som en komplett idiot som lever i sin egen fantasiverden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...