Gå til innhold

Hva hadde du gjort hvis du hadde all makten i norge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dani: Eksempler på lovene? Er egentlig enig, men ønsker å høre konkret hvilke lover du mener.

 

Jeg ville ordnet opp i den strømsituasjonen som de mildt sagt DUMME sosialistene har rota seg opp i. Hele ideologien til senterpartiene og de røde går ut på å ha et delvis statlig eid næringsliv, og delvis privat. I den sektoren (som blant de veldig få) hvor det er fordelaktig å ha offentlig forvaltning er ikke Jens og co tøffe nok til å faktisk ta ansvar. Dette er til tross for at FOLKET i bunn og grunn eier all energi (i mine øyne), som følge av at det meste kommer fra vassdrag. Norsk natur er allemannseie. Det burde ihvertfall være det.

Jeg håper det kommer frem i lyset (kanskje via Wikileaks?) at regjeringen er korrupt, ettersom strømleverandørene får holde på som de gjør. Jeg tror noen i de store stoler har mottatt litt under bordet fra interessenter innenfor kraftindustrien. Noen som tenker på Enron? Det gjør ihvertfall jeg...

Lenke til kommentar

Hva er feil med å ha delvis offentlig og delvis privat? Litt varriasjon og konkuranse har aldri skadet.

Variasjon og konkurranse?

 

Et sted hvor staten kontrollerer skoler, er ikke konkurranse; færre vil gå på private skoler, dermed blir private skoler dyrere, noe som igjen vil få færre elever, private skoler trenger deretter offentlig støtte.

 

man kan ikke ha både i pose og sekk.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Neida. Jeg mener også at det burde være både privat og offentlig sektorer. Syns det funker ganske bra. Men mye i den offentlige helsesektoren som burde forbedres. Ting kan ta ganske lang tid før man får den behandlingen/utredningen man trenger, og i mellomtiden kan helsa forverres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...