Gå til innhold

Galaxy S2 - 1280x720 pixler, Super Amoled 2, 4,3" skjerm, 2GHz prosessor.


Galaxy S2  

86 stemmer

  1. 1. Vil denne knuse iPhone 4 lett?

    • Ja.
      66
    • Nei.
      15
    • Vet ikke.
      5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du skriver ikke hvorfor alle telefoner blir sammenlignet med iphone.

 

Det har nok sin grunn at iPhone selger mest. Så er det folk som vil få frem at den ikke er best, selv om den selger mest. Dette var vel noe HD2 og Desire viste 3gs.

 

Man kan henvise til en applefan at en annen mobil er bedre med dokumentasjons, sammenligningsvideo osv. Men alikevel så er det liten sjangs for at han vil innrømme at noen mobiler er bedre en iPhone. Bare se på avstemingen. Hvordan i all verden går det ann å stemme på iPhone!? Jesus christ... Om det stemmer at den har Android 3.0 og de spesifikasjonene. Det blir jo overkjøring til de grader.

Endret av Desire86
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det har nok sin grunn at iPhone selger mest. Så er det folk som vil få frem at den ikke er best, selv om den selger mest. Dette var vel noe HD2 og Desire viste 3gs.

Jeg har ennå tilgode å se en nøytral test mellom en WM eller android telefon og IOS.

 

Man kan henvise til en applefan at en annen mobil er bedre med dokumentasjons, sammenligningsvideo osv. Men alikevel så er det liten sjangs for at han vil innrømme at noen mobiler er bedre en iPhone.

 

Det jeg merker på android og vm fanboys er ordbruken "best".

 

Jeg vil karakterisere fanboys med manglende evne til å se begge sider. De ulike telefonene, det være WM, android eller iOS (jeg utelukker symbian som jeg selv har, da det ikke kan sammenlignes), har sine styrker og svakheter i sine respektive telefoner.

 

Mange klarer for eksempel ikke å se at et lukket system også har store fordeler til tross for de opplagte ulempene det medfører.

 

Hadde det vært en HTC som fikk 960 x 640 og gyroskop, hadde det vært lovpriset til himmels av alle android fans, og det hadde blitt et snakkistema om hvor langt bakpå iphone henger i teknologien. Nå er tilfellet motsatt, men ingen tar det med i diskusjonen når en vil sammenligne iphone med noe annet (med mindre en er objektiv eller apple-fanboy).

 

Jeg mener dette:

 

Skal du være seriøs når du diskuterer mobiltelefoner, så skal en også være objektiv. Da finner du fort ut at ingen telefon er 'best', med mindre ALLE egenskapene er bedre. En skal ikke bagatellisere gode egenskaper på telefoner en ikke liker, ei heller overdrive egenskaper på telefoner en kunne gått til sengs med. Dette går begge veier, iphone - android/vm.

 

Dessverre ser jeg denne feilen hele tiden i nesten alle slags tester på nettet.

Lenke til kommentar

Jeg vil legge til at jeg før hadde heftige diskusjoner med apple-fanboys om ulike ting og saker de belyste som var helt bak mål. Føler det siste året er blitt en paradigme hvor iphone brukere holder vesentlig lavere profil mens det er android og wm fanboys som roper høyest rundt en diskusjon som ikke kan 'vinnes' eller 'tapes'. Typisk eksempel er å argumentere for hastighet med å vise til høyere klokkehastighet på papiret, når iOS med i realiteten er langt raskere.

 

Jeg forsvarer den siden som blir urettsmessig tråkket ned på enten det er android eller iphone. WM har jeg dessverre for dårlig erfaring med selv til å trekke opp som et bedre alternativ, selv om HD2 er en lekker telefon.

 

Det hjelper lite at folk som Terminator3 her på forumet skinner gjennom av fanboyism. Det gir meg kanskje et urettferdig bilde av androidgjengen.

 

Jeg liker forresten både android og iOS, men har ikke en slik telefon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

apegryn: Jeg og hdlover har tidligere skrøytet over den nye oppløsningen på iPhone 4 + gyroskopet. Hvorfor har jeg/vi gjort dette? Jo fordi vi ser nytteverdien av det.

Men når vi kommer med konkrete ting som kustomatisering og widgets, så er det veldig få av appletilhengerene som ser nytteverdien av dette. Samt en 4" skjerm. Og det er enda noen som mener at man ikke trenger større oppløsning en skjermen på 3Gs. De sier at de ikke ser behovet. Kan folk virkelig vær så "tette" i pappen? Tydeligvis.

 

Hvorfor ha en høy oppløsning? Jo fordi der gir et bedre bilde med mer flyt i.

Hvorfor ha større skjerm? Jo fordi den kan vise mer informasjon med tanke på bilder, film, surfing og lese dokumenter.

Lenke til kommentar

"Vil denne knuse iPhone 4 lett?"

 

Det kommer an på hvor stor høyde du slipper den fra.

 

 

For øvrig så kommer det alltid en nyere telefon med bedre teoretiske specs rundt neste sving, men jeg er egentlig mer opptatt av å glede meg over det jeg har og det jeg eventuelt kan kjøpe i dag, enn å fantasere for mye om hva som kanskje kommer om noen måneder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Likte godt synet av denne :) Bestemte meg for å prøve å lage et Photoshop bilde av mock-up designet for å se om jeg fikk det til. Syntes den ble bra jeg! Meget enkle linjer å jobbe med da...

 

samsung_galaxy_s2_tranpuit.png

 

Vil uansett påpeke at jeg har litt tvil rundt disse ryktene, men at jeg ønsker mer enn jeg håper på en telefon som ligner på denne! Selv er jeg ikke med på "uansett pris", men er på jakt etter en litt mer avansert mobil til å ta over for min SonyEricsson W302 og om denne blir en realitet til en overlevbar pris, er jeg absolutt interessert :D

post-184591-1278605658,7554_thumb.jpg

Lenke til kommentar

"Vil denne knuse iPhone 4 lett?"

 

Det kommer an på hvor stor høyde du slipper den fra.

 

 

For øvrig så kommer det alltid en nyere telefon med bedre teoretiske specs rundt neste sving, men jeg er egentlig mer opptatt av å glede meg over det jeg har og det jeg eventuelt kan kjøpe i dag, enn å fantasere for mye om hva som kanskje kommer om noen måneder.

 

Hehe bra svar. Det er nok for å sette ting litt i perspektiv Newton. Nå har iPhone 4 kommet med et bra produkt som kanskje blir skrøytet litt for mye av siden det faktisk ikke er så innovativt siden 3gs. Ta frontarealet for eksempel. I det siste så er det jo HTC som har vært en av de bedre utviklerne. Men nå ser det ut til å være Samsung som virkelig tar godt i her. Om det kommer en mobil med super AMOLED2 1280x720pixler på en 4,3" skjerm, og en 2GHz prosessor, så er jo dette litt grensesprengende, på samme måte som iPhone 4 med sin oppløsning.

Lenke til kommentar

apegryn: Jeg og hdlover har tidligere skrøytet over den nye oppløsningen på iPhone 4 + gyroskopet. Hvorfor har jeg/vi gjort dette? Jo fordi vi ser nytteverdien av det.

Men når vi kommer med konkrete ting som kustomatisering og widgets, så er det veldig få av appletilhengerene som ser nytteverdien av dette. Samt en 4" skjerm. Og det er enda noen som mener at man ikke trenger større oppløsning en skjermen på 3Gs. De sier at de ikke ser behovet. Kan folk virkelig vær så "tette" i pappen? Tydeligvis.

 

Hvorfor ha en høy oppløsning? Jo fordi der gir et bedre bilde med mer flyt i.

Hvorfor ha større skjerm? Jo fordi den kan vise mer informasjon med tanke på bilder, film, surfing og lese dokumenter.

De fleste tingene som klages over på iphone er personlig tilpasning. Jeg er absolutt enig i at det i det minste burde være en funksjon for avanserte brukere for å kunne slå på widgets. Apple sin policy er nok litt for enkel.

 

Høyere oppløsning er i seg selv ikke noe alfa omega. Denne retina skjermen mener jeg har fått for mye oppmerksomhet. De tidligere iphonene klarte seg god med sin lave oppløsning, det har mye med hvordan du bruker de. Den virkelig store fordelen rent praktisk med høy oppløsning er at mindre tekst kan leses tydelig. Veldig viktig på f.eks. nettlesere så du slipper zoome mer enn nødvendig. Det eneste som skuffet meg med iphone 4 kontra 3gs var skjermarealet. Det er faktisk ørlite mindre enn forrige modeller. Jeg kunne gjerne sett en iphone med en plass mellom 3,7" og 4" skjerm, forutsatt samme height to width ratio.

 

De to tingene som jeg mener iphone 4 vil 'revolusjonere', uten å ta på meg noe fanboyhatt, er gyroskopet og facetime funksjonen.

 

Gyroskop er i og for seg noe nytt i telefoner og funksjonen tror jeg de fleste som leser her inne har forstått. Augmentet reality apps vil nok fungere vesentlig bedre. Spilling vil få et helt annet nivå, og jeg synest 3d spill på 3gs var en stor fornøyelse.

 

Facetime derimot tror jeg er undervurdert, og jeg tror det blir stort, også på andre telefoner i fremtiden. Det er ikke en ny teknologi. Mange telefoner har hatt frontmontert kamera i flere år allerede. Problemet har vært at nettopp 'ingen' bruker det. Når nok brukere har lik telefon med like enkelt oppsett og gratis bruk gjennom wifi, er jeg sikker på at det kommer til å bli en het funksjon. Apple har nok ikke tillatt bruk gjennom 3g nettet fordi det ikke har virket godt nok ennå. Dette er det sikkert mange som liker å sette tennene i, men da lurer jeg på hvor mange av disse egentlig bruker det på sin telefon med 3g og frontkamera. ... nettopp.

 

Det gledelige er at dersom det slår an på iphone 4, kommer det garantert gode android telefoner og programmer med tilsvarende funksjoner.

Lenke til kommentar

Skjermen til iPhone 4 har fått fortjent mye oppmerksomhet. Jeg liker den veldig godt. Det eneste jeg ikke liker, er at den bare er 3,5" Utenom det. Supert.

Jeg vet* du har rett angående gyroskopet. Facetime er jeg noe usikker på, siden man må være tilkoblet wifi. Men skal aldri si aldri.

Endret av SolbergMobil
Lenke til kommentar

Skjermen til iPhone 4 har fått fortjent mye oppmerksomhet. Jeg liker den veldig godt.

 

Så du har prøvd den da eller? Hvordan bildet er på youtube kan ikke sammenlignes med virkeligheten.

 

Når jeg sier at jeg liker den, så er det på grunnlag av oppløsningen og PPI(pixel per inch) Dette vil øke film og bildeopplevelse. Samt andre ting. Og når Steve Jobs sier at den kanskje er bedre en OLED-skjerm, så kan kvaliteten ikke være dårlig heller.

Jeg jobber til daglig med salg av mobil ahpadt, så jeg følger svært godt med.

Jeg er spent på hvordan Super-AMOLED2 blir.

Endret av SolbergMobil
Lenke til kommentar

Kan vi da ikke hellet ta avstemminga med en klype humor da og heller bare spekulere og diskutere litt? Syntes uansett det er ganske naturlig å sette alternativer opp mot hverandre, og siden iPhone er å regne som den største konkurrenten til så å si alle mobiler syntes jeg det er naturlig å nevne den også.

 

På papiret er denne mobilen langt over iPhone på det meste så det eneste jeg kan se pushe i iPhone sin favør må være personlige preferanser, og det er jo rimelig bortkasta å diskutere. Personlig ville jeg aldri tatt i et Apple produkt, men det er av helt andre årsaker enn AMOLED og lagringsplass.

 

Det må jo nevnes at dette foreløpig ikke er noe annet enn en fantasi, og hvem vet, innen vi ser denne i butikken så konkurrerer den kanskje med iPhone 6.

 

Skulle selv ønske denne allerede var å finne i butikkhyllene med Galaxy S sine spesifikasjoner. Da hadde valget vært enkelt :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Jeg er spent på hvordan Super-AMOLED2 blir.

 

Hvorfor?

 

Superamoled eliminerte lag med metaller mellom diodene og glasskjermen for å hindre en del refleksjoner og få gjennom mer lys.

 

Jeg vet ikke, men antar at superamoled 2 bare er et markedsføringstriks, ikke en faktisk forbedring i ytelse. Vet du noe jeg ikke vet?

Lenke til kommentar
Når jeg sier at jeg liker den, så er det på grunnlag av oppløsningen og PPI(pixel per inch) Dette vil øke film og bildeopplevelse.

 

Jeg ser ikke pixlene når jeg ser film på min omnia HD som kun har 640 x 360. Kan ikke forstå at 960 x 640 skal gjøre filmopplevelsen til noe stor bedre.

 

Det er ved detaljvisning, som tekst og stillbilder, hvor pixlene virkelig har en betydning. "hva står der, jeg må zoome"-opplevelsen vil bli betydelig redusert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...