Gå til innhold

Akambrukernes bilder - juli 2010


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har vært ute i bushen igjen i kveld, denne gang med påført mygg- og knott-avstøtende greier. Lukter rart, men det var verdt det. Da jeg var ute på onsdag ble jeg nesten spist opp av knott, og det klør noe så inni hæ***tte. Nuvel. Her er et av særdeles få keepers fra kvelden.

 

Edderkopp på lur

4756265968_feeffc718a.jpg

Nikon D80, Sigma 105mm f/2.8, stativ, tålmodighet.

 

Dette er for øvrig en hann.

Lenke til kommentar

...

peeent :dribble:

 

Godt å se noe fra deg som ikke er 110% sukker-søtt.

 

Er blitt litt hektet på landskap etter jeg fikk Manfrotto M055XPROB stativet og ND-filterene.

Må ut å prøve meg på noe idag. Det er lavt skydeke og veldig kontrastløst, men man kan få til noe spennende i svart-hvitt :)

Lenke til kommentar

Det er tatt et lite stykke unna Bodø by, mot kjerringøy. Så det er nok mulig du kjenner igjen noe. Det kommer mer som du definitivt kjenner igjen.

 

Jeg skal være flink å legge bildene på kartet på min flickr, så det går an å se der. Men det blir jo litt tipping, i og med at kartet på flickr er veldig lite detaljert.

Lenke til kommentar

Det er mange fine bilder i tråden, har ikke sett gjennom den før nå. Evenseth sine makroer fra 1. juli var skikkelig pene, og jeg likte de bildene iKenneth la ut da også, spesielt det første i post nr. 10. Arthoz sine makroer syns jeg også er stilige bilder. Og den snogen til Breni var moro å se, morsomt å se deg i refleksen i øyet i post nr 42. Glad det ikke finns sånt her i Finnmark. Ratleto sin løvetann var stilig med den helt svarte bakgrunnen, og Ingardj sine bilder er som vanlig veldig bra.

 

Nå når jeg har sett mere på bildene jeg tok i går syns jeg ikke lenger det jeg la ut i post nr.58 er det beste. Jeg liker dette bedre, siden jeg tok med meg mer av vannet i forgrunnen. Laksen er litt skjeiv i lufta, den tipper liksom fra meg, men den viser jo siden litt bedre da, men hodet blir litt mer borte. Jeg har prøvd å redigere litt med curves for å gjøre det mørke i laksen litt mørkere uten å miste så mye i de mørkeste skyggene. Men redigering er ikke min sterkeste side (om jeg i det hele tatt har en "sterkeste side" er vel egentlig diskuterbart..). Også har jeg kanskje skarpet for mye, blir ikke klok på det.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...