Gå til innhold

Akambrukernes bilder - juli 2010


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Var en tur i Botanisk hage i stad :)

 

Likte godt det øverste der. Flotte farger og sylskarp fokus.

 

---

 

Skjultanlegg

4761806028_1e7865778e_b.jpg

 

Tatt ute på Veiholmen under helgas årlige festival "Gla Daga".

Og ja det bor faktisk noen i huset der og dette er løsningen ettersom det ikke er innlagt strøm der.

Lenke til kommentar

Fikk endelig testet reversert macro i "felten", langt fra optimale forhold med mye vind og lite tålmodighet, så props til de som klarer å ta gode macrobilder med så ekstreme forstørrelser. Umulig å se noe i søkeren, så live-view med en hånd på blitsen og en som desperat forsøkte å finne fokus ved å vippe stativet frem og tilbake. Fokus på objektivet fungerer ikke i dette oppsettet.

Ikke akkurat årets-bilde materiale, komposisjonen er jo helt grusom, men dog. Motivet er forøvrig noen smååå røde maur som melker bladlus(?).

 

Objektiv var et gammelt Nikkor 28mm f/2 reversert på ca 25mm mellomringer, f16 (lenge siden sist jeg brukte så liten blender, må ut med blåsebelgen ser jeg).

 

Ucroppa:

 

post-40214-1278283082,7188_thumb.jpg

Detalj:

 

post-40214-1278283094,2803_thumb.jpg

Lenke til kommentar

*snip*

 

kjapt testbilde av meg :)

 

Takk til nautica for lån av div utstyr ;)

 

PS: har ikke kalibrert skjerm og det kommer helt sikkert frem her, har en følelse av at fargene kanskje er litt rare

Det var ørlite mye blått i bildet. I alle fall rent teknisk. Men innenfor et nivå der det gir bilder litt kaldere uttrykk heller enn at det gir inntrykk av forstyrrende fargestikk. Eksponeringen er spot on.

Lenke til kommentar

En liten serie fra en nydelig helg på familiegården i Hardanger :)

*bilder*

 

Godt å ha kamera og hund til å underholde meg mellom kjedelige familiemiddager og selskaper!

Fine bilete, kvar i hardanger er det?

 

Det er i Røyrvik. (den Røyrvik i Kvam komune) Ca midt i mellom Norheimsund og Oma hvis du vet hvor det er :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...