Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden


UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

    • Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet om det er mulig å stille inn G25 rattet til å *ikke* ha 900 graders utslag?

Det er jo helt umulig å kjøre "drift" med ratt når man må ratte så langt.

Skulle gjerne hatt muligheten til å stille inn f.eks. 200 graders ratt utslag (til hver side)...

Lenke til kommentar

Har alltid vært mulig å rulle på GT5, klarte det ganske tidlig gitt (innen første uka etter at det kom ut), men, nå er det en stor plage som gjør så jeg ikke gidder å spille det lenger, derfor har jeg ett lite håp om at noen her vet om noe som kan hjelpe meg....

 

Noen som vet om det er mulig å stille inn G25 rattet til å *ikke* ha 900 graders utslag?

Det er jo helt umulig å kjøre "drift" med ratt og pedlaer når man må ratte så langt.

Skulle gjerne hatt muligheten til å stille inn f.eks. 200 graders ratt utslag (til hver side)..

 

Ikke kom med kommentar om at dette er en simulator o.l.

Jeg er klar over alt det der, men iogmed at man ikke kjenner g-kreftene så rekker jeg ikke å reagere fort nok med så langt ratt utslag.

 

Blei skikkelig irritert etter å ha spilt multiplayer med en kompis som kjørte med kontroller, kjørte med lamborghini med 1100hk og sport-hard dekk, her skulle det sladdes... mens jeg hadde store problemer med rattinga mi, så surfa han igjennom som en lek... så byttet vi, da var det jeg som surfet gjennom som en lek med kontrolleren.

 

og, ps. Jeg kjører på bane i "real life" så vet hvordan det skal være, kjørt både på våler, rudskogen, gatebil on-ice, osv.

Lenke til kommentar

Har alltid vært mulig å rulle på GT5, klarte det ganske tidlig gitt (innen første uka etter at det kom ut), men, nå er det en stor plage som gjør så jeg ikke gidder å spille det lenger, derfor har jeg ett lite håp om at noen her vet om noe som kan hjelpe meg....

 

Noen som vet om det er mulig å stille inn G25 rattet til å *ikke* ha 900 graders utslag?

Det er jo helt umulig å kjøre "drift" med ratt og pedlaer når man må ratte så langt.

Skulle gjerne hatt muligheten til å stille inn f.eks. 200 graders ratt utslag (til hver side)..

 

Ikke kom med kommentar om at dette er en simulator o.l.

Jeg er klar over alt det der, men iogmed at man ikke kjenner g-kreftene så rekker jeg ikke å reagere fort nok med så langt ratt utslag.

 

Blei skikkelig irritert etter å ha spilt multiplayer med en kompis som kjørte med kontroller, kjørte med lamborghini med 1100hk og sport-hard dekk, her skulle det sladdes... mens jeg hadde store problemer med rattinga mi, så surfa han igjennom som en lek... så byttet vi, da var det jeg som surfet gjennom som en lek med kontrolleren.

 

og, ps. Jeg kjører på bane i "real life" så vet hvordan det skal være, kjørt både på våler, rudskogen, gatebil on-ice, osv.

Dingy: Du er ikke alene om dette. Jeg har selv G25 og kjører drifting in real life også.

Har opplevd det samme som du gjør,. Det er trolig etter den siste oppdateringen som ga offisiel støtte til G25/G27 som har gjort det vanskeligere. Før var det krevende men gikk jo fint når man kunne teknikken. Nå derimot er det jo helt håpløst. Det er altfor stor sensitivitet på rattet, som gjør at bilen mister kontrollen så og si med engang man starter. Så er det den der force feedbacken som tvinger deg til å bruke 900 grader utslag som en jevla idiot. Ikke er det noe respons fra bilen/dekka i det helle tatt heller, og ingen mulighet å stille på instillinger på rattet. I virkeligheten er drifting easy peasy, da burde et spill være mye enklere! Blir ikke noe spilling her heller før de gjør noe med det.

 

PS: Driftingen er mye bedre i forza motorsport 4, har du et fanatec ratt kan du stille rattets utslag + mye mer, og driftingen er tilnærmet lik som i virkeligheten, syk bra fysikk, og bra respons fra bilen.

Endret av Iceman22
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vet om det er mulig å stille inn G25 rattet til å *ikke* ha 900 graders utslag?

 

Hvis du insisterer kan du sikkert få det til ved å åpne kassen og modifisere de spor den ruller på og lage nye stopp-punkter (f.eks. en skrue igjennem sporet) og den automatiske kalibreringen vil nesten helt sikkert gjøre at det vil fungere.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Noen som fortsatt spiller? Startet opp igjen i dag med kjøp av Ferrari. Dette begynner i alle fall bra :D. Synd at det er sånne "DLC" pakker :/ man burde få spillet og alt som kommer etterpå som eksempel dlc's, når man betaler for spillet. Dårlig gjort og dette er bare for å tjene penger, ikke fornøyde kunder :/

Trist at det må bli sånn med mange spillutviklere nå til dags :(

Lenke til kommentar
Noen som fortsatt spiller? Startet opp igjen i dag med kjøp av Ferrari. Dette begynner i alle fall bra :D. Synd at det er sånne "DLC" pakker :/ man burde få spillet og alt som kommer etterpå som eksempel dlc's, når man betaler for spillet. Dårlig gjort og dette er bare for å tjene penger, ikke fornøyde kunder :/ Trist at det må bli sånn med mange spillutviklere nå til dags :(

Me! 14 timer ut i 24-hr nürburgring. Når den er ferdig tror jeg det får holde..

 

Halvveis enig angående DLC. Det skal sies at GT5 har blitt veldig godt oppdatert med patcher og seasonal events helt gratis, og er mye bedre i bruk nå enn når det var nytt. Men som du sier, før fikk man nytt innhold gratis og burde vært litt sånt her og, kanskje i tillegg til betalbare pakker.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...