Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden


UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

    • Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54


Anbefalte innlegg

n a somewhat surprising update to GT5’s ”Seasonal Events” given the continued disruption of life in Tokyo, Polyphony Digital has introduced five new races in the game and extended the deadline for existing events. Here’s a closer look at what’s new along with the potential earnings from each (thanks for the stats, MarsSpork):

 

5 laps of Tsukuba Circuit (79,700 Cr)

3 laps of Fuji Speedway F (82,000 Cr)

1 lap of the Nurburgring Nordschleife (111,900 Cr)

3 laps of Grand Valley Speedway Reverse (84,300 Cr)

5 laps of “Mt. Aso Tarmac” (91,000 Cr)

Changes have also come to the game’s Online Car Dealership, which highlight the game’s trucks:

 

TRUCKS

 

Chevrolet Silverado SST Concept ‘02

Chevrolet SSR ‘03

Daihatsu Midget II D type ‘98

Dodge RAM 1500 LARAMIE Hemi Quad Cab ‘04

Ford F-150 Lightning ‘03

Toyota Tacoma X-Runner ‘04

STREET

 

Acura HSC Concept ‘04

Alfa Romeo 155 2.5 V6 TI ‘93

Bugatti Veyron 16.4 ‘09

Fiat Panda Super i.e. ‘90

Ginetta G4 ‘64

Lamborghini Countach 25th Anniversary ‘88

Lamborghini Countach LP400 ‘74

Oullim Motors SPIRRA 4.6 V8 ‘04

Pagani Zonda C12S 7.3 ‘02

RUF 3400S ‘00

Volvo 240 GLT Estate ‘8

RALLY

 

Lancai STRATOS Rally Car ‘77

Mitsubishi Lancer Evolution Super Rally Car ‘03

Peugeot 205 Turbo 16 Evolution 2 Rally Car ‘86

Subaru IMPREZA Rally Car ‘01

RACE

 

BMW V12 LMR Race Car ‘99

Gran Turismo Formula Gran Turismo

Jaguar XJ220 LM Race Car

Mazda RX-7 LM Race Car

Nismo GT-R LM Road Going Version ‘95

Nissan 350Z Concept LM Race Car

Pagani Zonda LM Race Car

Panoz Esperante GTR-1 Race Car ‘98

Vauxhall Astra Super Touring Car ‘00

 

Hentet fra gtplanet. Da skal GT5 startes opp! Seasonal here i come!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sliter med Gran Turismo Rally - Advanced (20) - Gravel Master. Har fått gull på de andre, men klarer ikke denne. Har prøvd med Lancia S4 og Peugeot 205 Turbo, som er de høyeste level rally-bilene jeg har funnet.

 

Bør jeg prøve med en annen bil? Eller er det noe spesielt tuning jeg bør gjøre? Foretrekker dere noe særlig traction control eller annet på rally? Med de to nevnte bilene tar jeg innpå på lange strekninger, men blir drept i svingene...

 

Takk for hjelp :)

Lenke til kommentar

Jeg sliter med Gran Turismo Rally - Advanced (20) - Gravel Master. Har fått gull på de andre, men klarer ikke denne. Har prøvd med Lancia S4 og Peugeot 205 Turbo, som er de høyeste level rally-bilene jeg har funnet.

 

Bør jeg prøve med en annen bil? Eller er det noe spesielt tuning jeg bør gjøre? Foretrekker dere noe særlig traction control eller annet på rally? Med de to nevnte bilene tar jeg innpå på lange strekninger, men blir drept i svingene...

 

Traction control må selvsagt disables og jeg foretrekker å bruke 50/50 fordeling av kraften på de 4 hjulene - er da mye enklere å kontrollere i svingene (for meg). Og ellers, kjør rolig i svingene istedet for å la bilen skli ut - det er bare kjappere selvom det ikke føles slik.

Lenke til kommentar
n a somewhat surprising update to GT5’s ”Seasonal Events” given the continued disruption of life in Tokyo, Polyphony Digital has introduced five new races in the game and extended the deadline for existing events. Here’s a closer look at what’s new along with the potential earnings from each (thanks for the stats, MarsSpork):

 

5 laps of Tsukuba Circuit (79,700 Cr)

3 laps of Fuji Speedway F (82,000 Cr)

1 lap of the Nurburgring Nordschleife (111,900 Cr)

3 laps of Grand Valley Speedway Reverse (84,300 Cr)

5 laps of “Mt. Aso Tarmac” (91,000 Cr)

Changes have also come to the game’s Online Car Dealership, which highlight the game’s trucks:

 

TRUCKS

 

Chevrolet Silverado SST Concept ‘02

Chevrolet SSR ‘03

Daihatsu Midget II D type ‘98

Dodge RAM 1500 LARAMIE Hemi Quad Cab ‘04

Ford F-150 Lightning ‘03

Toyota Tacoma X-Runner ‘04

STREET

 

Acura HSC Concept ‘04

Alfa Romeo 155 2.5 V6 TI ‘93

Bugatti Veyron 16.4 ‘09

Fiat Panda Super i.e. ‘90

Ginetta G4 ‘64

Lamborghini Countach 25th Anniversary ‘88

Lamborghini Countach LP400 ‘74

Oullim Motors SPIRRA 4.6 V8 ‘04

Pagani Zonda C12S 7.3 ‘02

RUF 3400S ‘00

Volvo 240 GLT Estate ‘8

RALLY

 

Lancai STRATOS Rally Car ‘77

Mitsubishi Lancer Evolution Super Rally Car ‘03

Peugeot 205 Turbo 16 Evolution 2 Rally Car ‘86

Subaru IMPREZA Rally Car ‘01

RACE

 

BMW V12 LMR Race Car ‘99

Gran Turismo Formula Gran Turismo

Jaguar XJ220 LM Race Car

Mazda RX-7 LM Race Car

Nismo GT-R LM Road Going Version ‘95

Nissan 350Z Concept LM Race Car

Pagani Zonda LM Race Car

Panoz Esperante GTR-1 Race Car ‘98

Vauxhall Astra Super Touring Car ‘00

 

Hentet fra gtplanet. Da skal GT5 startes opp! Seasonal here i come!

 

 

 

Nye seasonal eventen var litt tam.. Tok rimelig lett gull i alle løp med en småtrimma F-150 lightning. Men en fin liten økt for å sanke litt cash money og litt xp :)

 

Blei en "fet" Volvo 240 GL fra online dealern også :p

Lenke til kommentar

zlp, har bilene dne rett utveksling?

Noe er galt ihvertfall. B-spec er jo easypisi, kun historicrace i Monaco som er litt utforderene, men der er mest tolmodigheten som blir satt på prøve..

 

 

 

 

Hvordan tar du egentlig history/monaco i b-spec? Jeg har prøvd kanskje 20 ganger med en Toyota 7 uten å ha sjans. Hvordan innstillinger bruker du? kald eller varm sjåfør? History/monaco er eneste løpet jeg ikke har guld på opp til endurance :/

 

Halla.

Jeg tok det til slutt med XJ13, men skulle gjerne hatt Toyotaen, tror det er lettere. :)

 

Mange oppskrifter som har fungert som jeg har sett, noen bruker bare mid-turboen andre high, men virker som noe av det viktigste er å kjøre løpene der de to Chaparral racererne har 3dje startspor, iallefall 2J`en.

Maxe downforce og klemme bilen max ned med demperne på 9 eller 10 Extention, 8/9 Compression.

Stramme opp fjæringa rimelig mye, (har ikke tall her).

Toppfarta må justeres etter turbokittet, 270-80 eller enda lavere (hadde som sagt Jaguaren bare).

Max dekk seff.

Brukte kald fører, rundt level 20, pusha increase hele banen bortsett fra i de siste svingene før tunnellen prøvde der å få inn 2 decrease for ikke å kræsje i sjikanen etter tunellen og den lille nedoverbakken.

 

Jeg brukte mange forsøk selv, men man må ikke gi opp, coache føreren godt og finne rett utveksling og demperoppsett/springrate er utfordringa si det :)

 

Lykke til.

 

 

Etter ca 30 forsøk og 30 12 plasser tok jeg nå endelig sølv..

 

Brukte en Toyota 7. Satt alt på default, justerte topphastigheten ned til 155mph og justerte "toe angle" til 0.0. Brukte en "kald" level 27 bob. Eneste intstruksene jeg ga var "decrease pace" inne i mellom for å holde boben så vidt inn i rødsonen. Fant ut at han snurret bilen fort om han lå høyt inn på rødsonen..

Lenke til kommentar

Noen som har noen fantastiske settings på dodge ram 1500 laramie hemi quad cab de vil dele nå som nye seasonals og time trials er kommet?

 

 

 

Du trenger egentlig ikke noen "fantastiske settings" for å ta gull rimelig lett. Bare tune opp bilen din til de tillatte performance points (550 om jeg husker riktig), sett på noen gode dekk og kjør i vei. Tuna F-150 opp till tillate Performance points, satte på noen gode dekk og vant alle løpa med rimelig god margin uten å justere bilen noe som helst.

Lenke til kommentar

Noen som har noen fantastiske settings på dodge ram 1500 laramie hemi quad cab de vil dele nå som nye seasonals og time trials er kommet?

 

 

 

Du trenger egentlig ikke noen "fantastiske settings" for å ta gull rimelig lett. Bare tune opp bilen din til de tillatte performance points (550 om jeg husker riktig), sett på noen gode dekk og kjør i vei. Tuna F-150 opp till tillate Performance points, satte på noen gode dekk og vant alle løpa med rimelig god margin uten å justere bilen noe som helst.

 

True! Vanskegraden på seasonals er et hån mot eierne av GT5. Jeg tenkte egentlig på time trialsene. Hvordan justere pickupen til perfeksjon?

Lenke til kommentar

var på innlegg.no og kopierte fra sandman angående en free car.

 

Hei hei, fant ut en ting om Gran Turismo 5, eller jeg fant en tråd hvor en annen hadde funnet dette ut. Jaguar XJ13 Chrome Line jeg klarte dette etter å ha prøvd på både Firefox, men fikk det til på Chrome, linken finnes i den tråden, men ellers så kan jeg linke. http://apps.facebook...keittothetrack/ Du trenger en Facebook profil, så hvis det ikke er noe for deg så går det desverre ikke, hvis ikke noen er så snille å gi deg en kode da vel. Denne koden som du får på din egen profil inne på appen, du finner den sikkert hvis du følger tråden eller åpningsposten, men uansett må du sende "grudges" under My Locale, slik at de godtar uten videre, så må du gå på PSN Network og så Redeem Codes øverst til høyre på åpningssiden, og så taster du nøyaktig samme kode som du fikk fra Facebook appen, og vips så får du beskjed om å laste ned en Jaguar verdt 20 mill cr, gratis. Fungerte fint for meg, bare send spørsmål, hvis du trenger hjelp, ganske rotete post beklager, men det er verdt det. OBS: Fungerer bare på EU-Kontoer altså PS-kontoer.

 

Er det noen som hadde vært supersnille og gjort det for meg,jeg har ikke facebook og for mye stress.Så kan den personen sende meg en pm med vouchern?:)

 

Noen som vet om denne linken er valid og ikke scam?

http://juegodeals.com/2011/03/18/get-free-killzone-3-gt5-and-infamous-2-dlc-now/

Lenke til kommentar

var på innlegg.no og kopierte fra sandman angående en free car.

 

Hei hei, fant ut en ting om Gran Turismo 5, eller jeg fant en tråd hvor en annen hadde funnet dette ut. Jaguar XJ13 Chrome Line jeg klarte dette etter å ha prøvd på både Firefox, men fikk det til på Chrome, linken finnes i den tråden, men ellers så kan jeg linke. http://apps.facebook...keittothetrack/ Du trenger en Facebook profil, så hvis det ikke er noe for deg så går det desverre ikke, hvis ikke noen er så snille å gi deg en kode da vel. Denne koden som du får på din egen profil inne på appen, du finner den sikkert hvis du følger tråden eller åpningsposten, men uansett må du sende "grudges" under My Locale, slik at de godtar uten videre, så må du gå på PSN Network og så Redeem Codes øverst til høyre på åpningssiden, og så taster du nøyaktig samme kode som du fikk fra Facebook appen, og vips så får du beskjed om å laste ned en Jaguar verdt 20 mill cr, gratis. Fungerte fint for meg, bare send spørsmål, hvis du trenger hjelp, ganske rotete post beklager, men det er verdt det. OBS: Fungerer bare på EU-Kontoer altså PS-kontoer.

 

Er det noen som hadde vært supersnille og gjort det for meg,jeg har ikke facebook og for mye stress.Så kan den personen sende meg en pm med vouchern?:)

 

Noen som vet om denne linken er valid og ikke scam?

http://juegodeals.com/2011/03/18/get-free-killzone-3-gt5-and-infamous-2-dlc-now/

 

Den Facebook appen funker, gjorde det selv med rett etter jeg fikk spillet.

Lenke til kommentar

var på innlegg.no og kopierte fra sandman angående en free car.

 

Hei hei, fant ut en ting om Gran Turismo 5, eller jeg fant en tråd hvor en annen hadde funnet dette ut. Jaguar XJ13 Chrome Line jeg klarte dette etter å ha prøvd på både Firefox, men fikk det til på Chrome, linken finnes i den tråden, men ellers så kan jeg linke. http://apps.facebook...keittothetrack/ Du trenger en Facebook profil, så hvis det ikke er noe for deg så går det desverre ikke, hvis ikke noen er så snille å gi deg en kode da vel. Denne koden som du får på din egen profil inne på appen, du finner den sikkert hvis du følger tråden eller åpningsposten, men uansett må du sende "grudges" under My Locale, slik at de godtar uten videre, så må du gå på PSN Network og så Redeem Codes øverst til høyre på åpningssiden, og så taster du nøyaktig samme kode som du fikk fra Facebook appen, og vips så får du beskjed om å laste ned en Jaguar verdt 20 mill cr, gratis. Fungerte fint for meg, bare send spørsmål, hvis du trenger hjelp, ganske rotete post beklager, men det er verdt det. OBS: Fungerer bare på EU-Kontoer altså PS-kontoer.

 

Er det noen som hadde vært supersnille og gjort det for meg,jeg har ikke facebook og for mye stress.Så kan den personen sende meg en pm med vouchern?:)

 

Noen som vet om denne linken er valid og ikke scam?

http://juegodeals.com/2011/03/18/get-free-killzone-3-gt5-and-infamous-2-dlc-now/

 

Den Facebook appen funker, gjorde det selv med rett etter jeg fikk spillet.

 

 

ok,nice og vete,hva med den nederste linken for camaro SS da?

 

 

btw,den x10 challengen er vanskelig,har klart og få bronze på monza så nå har jeg bare suzuka banen igjen,men har ikke klart og gjennomføre en lap enna,bilen er ganske vill av seg.

Lenke til kommentar

Noen som vet en rask måte å skaffe 10mill på? Har en 2J i used dealership....

 

Heldiggris... Har venta på den i evigheter!

 

Hjelper lite når jeg har 10mill for lite da ... Har hatt den en gang før også, det var helt i starten av spillet.

Lenke til kommentar

Så jeg har endelig klart den jævla X2010 vettel challengen og holy fack var den vanskelig.Mitt totale Nerdrage på de 3løpa var 1 lommelykt som gikk drit,1små herpa ps3 kontroller som har en liten sprekk.Min samsung 24tommer LCD skjerm so allerede gikk til helvete for 4dager siden.brukte katanan og slå skjermen med.Faen den var frustrerende den challengen.

 

Og nå har jeg 2 X2010 biler,Bruker den ene på 24hour le mans løpet i b-spec.Må få roa nervene litte grann etter løpa med x10.Håper på og komme til lvl 40bspec i løpet av helja,får grinde en god del nurnbugring 4hours.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så jeg har endelig klart den jævla X2010 vettel challengen og holy fack var den vanskelig.Mitt totale Nerdrage på de 3løpa var 1 lommelykt som gikk drit,1små herpa ps3 kontroller som har en liten sprekk.Min samsung 24tommer LCD skjerm so allerede gikk til helvete for 4dager siden.brukte katanan og slå skjermen med.Faen den var frustrerende den challengen.

 

Og nå har jeg 2 X2010 biler,Bruker den ene på 24hour le mans løpet i b-spec.Må få roa nervene litte grann etter løpa med x10.Håper på og komme til lvl 40bspec i løpet av helja,får grinde en god del nurnbugring 4hours.

Du skulle ha prøvd før v1.07, da var det enda noen hakk mer for jævlig, uten steering sensitivity og mye høyere krav til bronsje. Innen den kom var det ikke snakk om at jeg skulle klare noe her.

Lenke til kommentar

Så jeg har endelig klart den jævla X2010 vettel challengen og holy fack var den vanskelig.Mitt totale Nerdrage på de 3løpa var 1 lommelykt som gikk drit,1små herpa ps3 kontroller som har en liten sprekk.Min samsung 24tommer LCD skjerm so allerede gikk til helvete for 4dager siden.brukte katanan og slå skjermen med.Faen den var frustrerende den challengen.

 

Og nå har jeg 2 X2010 biler,Bruker den ene på 24hour le mans løpet i b-spec.Må få roa nervene litte grann etter løpa med x10.Håper på og komme til lvl 40bspec i løpet av helja,får grinde en god del nurnbugring 4hours.

Du skulle ha prøvd før v1.07, da var det enda noen hakk mer for jævlig, uten steering sensitivity og mye høyere krav til bronsje. Innen den kom var det ikke snakk om at jeg skulle klare noe her.

 

og herregud,var det værre?

christ vanskelighetsgraden på X2010 challengene var på grad med ninja gaiden sigma 2 på MN og NGS på Very hard.

sykt frustrerende.

Klarte endelig og temme beistet på suzuka banen,spiller med håndkontroller dualshocken og ikke d-pad.men nå har jeg 2 av beistet,får prøve bilen i a-spec senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...