Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Snikpellik skrev (1 minutt siden):

Det er ikke poenget. Poenget er at det er klin umulig å sette en strek for hvor armen begynner. Når det er snakk om bare centimetre eller millimetre er det helt bingo. Feilmarginen blir langt større selv med 120fps kameraer. De burde dømme disse situasjonene som på linje. 

Enig med det. Poenget mitt var at det dømmes hver gang det er armhule-tvil. Så lenge det dømmes konsekvent på det frem til bedre teknologi/regel-endring så får det heller gå i favør forsvarende lag. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Danielzu skrev (8 minutter siden):

Enig med det. Poenget mitt var at det dømmes hver gang det er armhule-tvil. Så lenge det dømmes konsekvent på det frem til bedre teknologi/regel-endring så får det heller gå i favør forsvarende lag. 

Joda, men det jeg mener er at det ikke får blitt konsekvent på noe som er så relativt som hvor en arm begynner. Man kan være konsekvent på ting som er mer svart/hvite, men ikke på dette, det får ikke blitt konsekvent. 

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (9 minutter siden):

Joda, men det jeg mener er at det ikke får blitt konsekvent på noe som er så relativt som hvor en arm begynner. Man kan være konsekvent på ting som er mer svart/hvite, men ikke på dette, det får ikke blitt konsekvent. 

Synes du at dømmingen er blitt mer tilfeldig, unøyaktig og urettferdig enn før?

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (6 minutter siden):

?

Noe har blitt bedre, noe har blitt verre. Men mest av alt har det blitt mer irriterende. Jeg mener VAR har et langt stykke å gå.

Jeg har ennå tilgode å kunne mene at en kamp har endt med feil resultat pga VAR. Feil resultat pga feil dømming syntes jeg var det mest irriterende. At VAR kan forbedres er det vel ingen tvil om. Synes at VAR i England har bommet spesielt mye.
En ting som irriterer meg mye, er at ikke deles ut kort for hendelser tidlig i kampene. Mens for lignende hendelser blir gitt kort sent i kampene.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er litt usikker på Norwich. De ser ut til å ha mange tyske spillere (hele 9 stykker faktisk). Og noen av disse ser ut til å være på Zweite Bundesliga nivå. Ikke engang Erste. Mener da behørlig at den engelske ligaen skal være bedre enn den tyske sånn all over. Mer transferpenger og høyere lønninger.

Men det virker jo å ha funket frem til nå da. Vet ikke om det er nok til å holde seg i Premier League.

Endret av Sandy Koufax
Lenke til kommentar

For en skandalehelg når det gjelder VAR. Systemet er helt jævlig på enkelte ting nå, synes det blir parodisk og det føles ikke riktig. Gjør heller som i de andre ligaene og slutt å lete etter millimeteroffsider. Hvor mange slike denne helga, fire stykk? Feilmarginen er uansett langt større enn alle disse «offsidene», så vi har ingen forutsetninger for å vite om noen av de ble riktig dømt.

Wolves kan også føle seg snytt av Premier League med å få én dag mindre hvile enn Liverpool før kampen. Det er helt utrolig at det skal gå an. 48 vs 72 timer er enorm forskjell. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ingen stor forskjell fra forrige sesong, men Liverpool virker å ha mer ro og trygghet etter å ha nappet til seg et par pokaler. Det er også så deilig at det endelig er full kvalitet fra bakerste til fremste mann. Endelig ikke en utrygg keeper eller stopper eller back som gjør at det lekker bakover. Eller én stjernespiss som hele angrepet er avhengig av. Den største trusselen er fortsatt skader, spesielt på V.Dijk eller Allison. Men nå har vi klart oss fint i perioder med Fabinho, Allison og to stoppere skadet i en lengre periode. Så det virker faktisk som at spillerne i andre rekke klarer å holde seg i god nok form til at ikke hele laget går i oppløsning når roteringer er nødvendig.

Ang. "Ligger an til 110p"... det vil være bortimot umulig å klare 18 seire og én uavgjort neste halvdel også. Har hatt marginer og flaks med oss i en del av de seirene, med tiden jevner det seg sannsynligvis ut. Kan uansett bli en god andre halvdel med nok poeng til å holde Cityene bak, men neppe 110p.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Liverpool var nok bedre som lag i fjor. Hovedforskjellen er at Manchester City har et svakere forsvar denne gangen. De kommer til å miste poeng her eller der med Otamendi, Rodri, Fernandinho i forsvar. I tillegg har man hatt skader på Zinchenko (som er bedre enn Mendy og så videre).

Ser også ut som om Guardiola foretrekker Rodri fremfor Gundogan. Merkelig ettersom Rodri muligens er bedre som spiller, men Gundogan passer bedre til spillerstilen de bruker. Han ligger i leddet bak midtbanen og spiller korte, men effektive pasninger til den utrolige framover-rekken de har.

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (4 timer siden):

Wolves kan også føle seg snytt av Premier League med å få én dag mindre hvile enn Liverpool før kampen. Det er helt utrolig at det skal gå an. 48 vs 72 timer er enorm forskjell. 

Skjer ikke dette hvert år da, med forskjellige lag? Pleier da å variere mellom hvor lang tid hvert av lagene har mellom kampene no?

Edit: vi hadde minde enn 48 timer mellom to kamper i 2016 (City og Sunderland), for eksempel. Sikkert mange andre eksempler fra andre lag også.

Endret av KANE2009
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...