Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joda, blir 50-50 men må vel sies at banestørrelsen litt å si også? Spurs spilte jo med flertallet av fansen på sin side forrige sesong også uten at det hjalp noe på resultatene. Var jo snakk om at de ville endre størrelsen på banen men fikk ikke lov. Var nok ikke uten grunn at dem ville det. Og de har nok tilpasset seg Wembley-matten denne sesongen så jeg vil nok si at de har fordelen basert på nettopp det med mindre man av en eller annen grunn ikke bruker samme størrelse på tvers av turneringer.

Lenke til kommentar

Joda, blir 50-50 men må vel sies at banestørrelsen litt å si også? Spurs spilte jo med flertallet av fansen på sin side forrige sesong også uten at det hjalp noe på resultatene. Var jo snakk om at de ville endre størrelsen på banen men fikk ikke lov. Var nok ikke uten grunn at dem ville det. Og de har nok tilpasset seg Wembley-matten denne sesongen så jeg vil nok si at de har fordelen basert på nettopp det med mindre man av en eller annen grunn ikke bruker samme størrelse på tvers av turneringer.

 

Her var det mye jeg ikke skjønte noe særlig av.

Lenke til kommentar
Gjest bruker-343576

Tviler. Tror United kommer til å forsvare seg til FA-cupseier. De er rimelig sikkert garantert topp 4 og er ute av Champions League, og da kommer nok Mourinho å gjøre det som er nødvendig for å få med seg noe denne sesongen. Håper selvfølgelig at de blir feid av banen med festfotball, men tror Tottenham skal få slite med å få flyttet på Unitedbussen.

Lenke til kommentar

 

Joda, blir 50-50 men må vel sies at banestørrelsen litt å si også? Spurs spilte jo med flertallet av fansen på sin side forrige sesong også uten at det hjalp noe på resultatene. Var jo snakk om at de ville endre størrelsen på banen men fikk ikke lov. Var nok ikke uten grunn at dem ville det. Og de har nok tilpasset seg Wembley-matten denne sesongen så jeg vil nok si at de har fordelen basert på nettopp det med mindre man av en eller annen grunn ikke bruker samme størrelse på tvers av turneringer.

 

Her var det mye jeg ikke skjønte noe særlig av.

 

 

Var det så vanskelig å forstå?

Spurs spiller sine hjemmekamper på en stadion som i utgangspunktet er nøytral grunn. Da størrelsene på gressmattene (krittoppmerkingen) kan variere fra stadion til stadion så har Spurs allerede fordelen med å være godt forberedt på å spille på akkurat det gresset med akkurat den størrelsen siden de spiller kamper der regelmessig og er dermed selvsagt også bedre taktisk forberedte.

 

Men nå har jeg Googlet litt, størrelsen på gressmattene på henholdsvis OT og Wembley er like. Matta på WHL som var en del mindre enn normalen faktisk. Så da er det ingen fordel Spurs i alle fall :)

Lenke til kommentar

De har like matter ja. Ville heller gitt de fordel om at de vant med fasilitetene generelt, de bor i området osv - men om Tottenham vinner denne, så håper jeg ikke folk bruker slike ting som begrunnelse, for det er litt vel å strekke på ting. Vel, jeg veit hva folk kommer til å bruke, men likevel :p

Lenke til kommentar

Tviler. Tror United kommer til å forsvare seg til FA-cupseier. De er rimelig sikkert garantert topp 4 og er ute av Champions League, og da kommer nok Mourinho å gjøre det som er nødvendig for å få med seg noe denne sesongen. Håper selvfølgelig at de blir feid av banen med festfotball, men tror Tottenham skal få slite med å få flyttet på Unitedbussen.

 

Tja. Hvis Wigan kan, ja da kan også Southampton. Men blir hardt å komme seg gjennom både Chelsea og Man United/Tottenham.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...