Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...


Anbefalte innlegg

iMessage funker på 3G også.

Hvis mottakeren har skrudd av det også, en del jeg kjenner pleier å ha det avskrudd 24/7. Er egentlig veldig fornøyd med iMessage, men syns det burde vært mulig å f.eks. holde inn "Send" knappen og byttet mellom grønn og blå.

Jeg kan ikke se for meg annet enn at hvis mottakeren har slått av mobilnett og ikke er på Wi-Fi, altså at iMessage-meldingen ikke kan leveres, så blir den sendt som SMS/du får ikke valg om å sende som iMessage? Noen som vet dette sikkert? Det vil bare være for dumt om man ikke kan velge mellom SMS og iMessage, og man kan risikere å ikke kunne sende en melding til en person som ikke kan motta iMessage. Sånne feil ville jo skapt rabalder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke se for meg annet enn at hvis mottakeren har slått av mobilnett og ikke er på Wi-Fi, altså at iMessage-meldingen ikke kan leveres, så blir den sendt som SMS/du får ikke valg om å sende som iMessage? Noen som vet dette sikkert? Det vil bare være for dumt om man ikke kan velge mellom SMS og iMessage, og man kan risikere å ikke kunne sende en melding til en person som ikke kan motta iMessage. Sånne feil ville jo skapt rabalder.

 

Testa det så vidt i går. Sendte melding med iMessage til en kompis som var av Wi-Fi og hadde slått av mobilnett. Han fikk ikke meldinga før han slo på Wi-Fi igjen etter noen minutter. Da sto det ikke "levert" til meg før han fikk den, så da skjønner jo jeg at den ikke er kommet frem og kan sende sms. Eneste måten jeg har funnet at man kan gjøre det på er enten å slå av Wi-Fi selv, da blir det automatisk tilbake til SMS eller å slå av iMessage i Innstillinger -> Meldinger. Men litt tungvint, burde vært en lettere metode.

Lenke til kommentar

iMessage fungerer over Edge også. Testet det da jeg og en kompis var utenfor 3G dekning.

Om du sender melding og ser at den ikke blir levert etter 2-3-4 sekunder så trykker du på meldingen du nettopp skrev å velger send som sms.

Man trenger altså ikke gå inn i innstillinger å veksle mellom noe som helst.

Lenke til kommentar

iMessage er sms 2.0. Du får leveringsbekreftelse, uten at det koster ekstra slik det gjør i dag, du ser når den du skriver med svarer deg, slik det er på msn messenger f.eks. Mener også det er mulig å få lese bekreftelse. Du er heller ikke bundet av begrensningene til sms, veldig greit om man f.eks. Sender 4-5 5mpx bilder via iMessage. Og alt er i samme sms programmet som før.

Lenke til kommentar

iMessage fungerer over Edge også. Testet det da jeg og en kompis var utenfor 3G dekning.

Om du sender melding og ser at den ikke blir levert etter 2-3-4 sekunder så trykker du på meldingen du nettopp skrev å velger send som sms.

Man trenger altså ikke gå inn i innstillinger å veksle mellom noe som helst.

Aha, det var en smart ordning. iMessage og generelt hele iOS5 har vært svært positivt!

Lenke til kommentar

Find My iPhone på www.icloud.com fungerte JÆVLA bra! Spore, sette på kode, få den til å lage lyd og evt. slette alt innhold. Dæven, nesten så jeg får lyst på iPad i steden for Galaxy Tab bare for den funksjonen. Men så gjemmer ikke tableter seg like enkelt i sofasprekker som mobilder.

 

Dette er jo ingen nyhet. Men utrolig kjekt. Flere som har funnet igjen stjålet Apple utstyr på den måten.

Lenke til kommentar

Ahhh, okay..

Hvordan tar jeg i bruk denne nye mailen jeg satt opp i forbindelse med iCloud forresten?

 

Mye dumme spørsmål fra en grønnskåling, men liker å lære, og har stor kjærlighet for produktene, for de bare funker :D

iLove :p

 

Den legger seg automatisk inn på telefonen ved registrering????

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...