Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Åja, skjønner. Aldri hørt om han Vollvik før.

Hørtes jo også ut om en idiotisk plan fra hans side..

Han har gjort akkurat det samme med stor suksess med iPad, iPhone 3GS og Nexus One.

 

Det er ikke en idiotisk plan, det er en veldig smart plan. Han tjener penger, og får gratis PR for seg selv og for selskapet hans. Det er alltid folk som enten har så mye penger at de rett og slett ikke bryr seg om en telefon koster 2000 eller 10000, det er også folk som for en hver pris skal ha det nyeste først.

Lenke til kommentar

Åja, skjønner. Aldri hørt om han Vollvik før.

Hørtes jo også ut om en idiotisk plan fra hans side..

Du har aldri hørt om han som tjente godt over en milliard på å selge operatøren Chess, tape nesten alt på feilslåtte investeringer for så å opprette en ny operatør; Ludo?

Lenke til kommentar

Åja, skjønner. Aldri hørt om han Vollvik før.

Hørtes jo også ut om en idiotisk plan fra hans side..

Du har aldri hørt om han som tjente godt over en milliard på å selge operatøren Chess, tape nesten alt på feilslåtte investeringer for så å opprette en ny operatør; Ludo?

Nope. Har ikke en gang hørt om Ludo før. Kall meg dum, men er ikke mer enn 15 år, og kan ikke så mye når det gjelder dette markedet :)

 

Vel, viss han har gjort det samme stuntet med både 3GS, iPad, og Nexus One, så må det vel ha gått den rette veien, siden han prøver med iPhone 4 også.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Haha, for en galskap. :D Sette så mye penger/stress på spill for å i beste fall få mobilen noen måneder tidligere. Bra gjort, det skal de ha. ;)

 

Hvis man kjøper en UK iPhone (tenker på å kjøpe i UK når jeg flytter dit i september), kan man velge norsk på språk eller hvert fall tastatur med norske bokstaver?

Lenke til kommentar

Hvis man kjøper en UK iPhone (tenker på å kjøpe i UK når jeg flytter dit i september), kan man velge norsk på språk eller hvert fall tastatur med norske bokstaver?

Ja, det er jeg rimelig sikker på at man kan. Jeg kan jo velge hvilket som helst språk jeg vil på min iPhone (kjøpt i Norge), så hadde vært rart om telefonene i utlandet kun kom med ett språk installert.

Lenke til kommentar
Raptor' date='18. juni 2010 - 12:28' timestamp='1276856893' post='15823372']

Åja, skjønner. Aldri hørt om han Vollvik før.

Hørtes jo også ut om en idiotisk plan fra hans side..

Han har gjort akkurat det samme med stor suksess med iPad, iPhone 3GS og Nexus One.

 

Det er ikke en idiotisk plan, det er en veldig smart plan. Han tjener penger, og får gratis PR for seg selv og for selskapet hans. Det er alltid folk som enten har så mye penger at de rett og slett ikke bryr seg om en telefon koster 2000 eller 10000, det er også folk som for en hver pris skal ha det nyeste først.

Tviler på at han tjener så mye på det, men det gir gratis reklame og en og annen abonnent.

Lenke til kommentar

Det avhenger av bruken og behovet til brukeren om iPhone passer ham eller ikke. Det finnes ikke noe fasitsvar på om iPhone er bra/dårlig, det kommer helt an på hva som er bruksområdet.

 

Jeg eier ikke og har aldri eid en iPhone (har en Xperia akkurat nå), og foruten at jeg sverger til iPod når det kommer til mp3-spillere, så er jeg langt ifra en Apple-fanboy. Men jeg må innrømme at iPhone 4 treffer meg ganske bra, da den passer til mitt behov. Jeg bruker mobilen til å ringe/sende meldinger, lese e-post og surfe, og foruten det setter jeg stor pris på kjekke løsninger, programmer og spill. iPhone fikser alt dette ganske greit. For meg er det også en stor fordel at jeg kan bytte ut iPoden min og få en iPod og mobil i ett - like bra som jeg er vant til.

 

Ser man etter en avansert profftelefon som businessmann, eller er litt "geeky" og søker det beste og med flest muligheter og mulighet for customize - ja, da går man for noe annet fordi iPhone ikke passer en selv.

 

Det negative ved iPhone for meg er at det er noe "alle" har. Men jeg lar meg ikke påvirke av hva andre mener - hverken i den andre eller den ene retningen, så hvis iPhone 4 passer best til meg når jeg skal kjøpe ny mobil om noen måneder, så blir det kjøp av den.

Endret av Hewitt
Lenke til kommentar

Noen av mine lekeapps:

  • 2Do (Oppgavebehandler, andre alternativer er RememberTheMilk, Things, OmniFocus)
  • Evernote (For notater, synkroniserer til skyen.)
  • MyKeePass (Passordbehandler, synker med KeePassX på Mac-en min, andre alternativer er bl.a. 1Password)
  • Nordea
  • Instapaper
  • Wordpress
  • RunKeeper
  • Stanza (ebok-leser, andre alternativer er bl.a. iBooks og Kindle)

 

Altså, tredjeparts-applikasjoner er noe av det som skiller en smarttelefon fra en vanlig mobiltelefon. På det området må Apple sies å ha lykkes rimelig bra. Ikke bare pga mengden applikasjoner, men også pga kvaliteten på det som blir utviklet. Mye takket være AppStore. Det fantes tredjepartsapplikasjoner til mobiler før iPhone også, men det var stort sett søppel og distribusjonen av programmene var ikke-eksisterende.

Endret av Thlom
Lenke til kommentar

"Må jeg virkelig fortelle deg hva Apple er bra på?, jo dem er bra på å kontrollere programmene som legges ut på AppStore. Også er dem veldig flink til å hive ut 600-700+ av samme type program mange ganger."

 

Stemmer det, det er faktisk hele penget.

 

"Når det kommer til brukervennlighet på hele telefonen generelt sett, så banker alle andre smart mobiler som har Symbian og Android iPhone 4 med iOS 4 uten problem."

 

Her kommer du rent sementisk med en påstand og ikke et argument. Umulig å forholde seg til slikt.

 

"Den eneste plassen Apple er flink på er at ting går veldig bra i OS'et. Men selv om ting i OS'et går bra sammen med alle programmene og spillene som er i fra AppStore, så er det fortsatt mye annet som er i en telefon som også må virke veldig bra for at den skal være brukervennlig."

 

Nå er det vel fortsatt i softwaren vi finner brukervennlighet. Jeg har ikke det helt store sammenligningsgrunnlaget, men vi andre på denne tråden synes at iPhone er nettopp det, brukervennlig.

 

"Så kort sagt, så er ikke en telefon brukervennlig bare fordi den har mange programmer og spill som funker veldig bra med OS'et telefonen kjører."

 

Enig. Men et solid OS og et godt utvalg med kvalitetssikrede Apps diskvalifiserer vel ikke iPhone som brukervennlig? Hva spesifikt er det du mener med at Apple's produkter ikke er brukervennlige?

Lenke til kommentar

Noen av mine lekeapps:

Kan også slenge på noen av mine mest brukte "lekeapps":

  • WorldMate Gold (Reiseverktøy, veldig nyytig til alt fra å booke transport fra flyplasser i utlandet til å booke om flyturer. Genialt når man reiser mye)
  • TripIt Pro (Synkronisere og sette opp reiser, samt holde kontroll på diverse Frequent Flyer kontoer, sender deg også push-meldinger med forsinkelser, når fly får gate, transittinformasjon når du skal bytte fly, etc.)
  • iCurrencyPad (Bra program for valuttakurser både på iPhone og iPad)
  • Trafikanten
  • Occasions (Holde kontroll på bursdager og andre viktige datoer)
  • CityMaps2Go (Gode off-line bykart, kjekt når man er mye i utlandet, roaming er svindyrt i USA...)
  • TomTom W. Europe & TomTom N. America
  • Zinio (e-magasin leser)
  • Nyhetsapplikasjoner som: NYTimes, WSJ (Wall Street Journal), USA TODAY, CNN, etc.
  • Spotify
  • WeatherPro (Den vertjenesten jeg synes er best iallefall for Europa og Nord Amerika)

 

Altså, tredjeparts-applikasjoner er noe av det som skiller en smarttelefon fra en vanlig mobiltelefon. På det området må Apple sies å ha lykkes rimelig bra. Ikke bare pga mengden applikasjoner, men også pga kvaliteten på det som blir utviklet. Mye takket være AppStore. Det fantes tredjepartsapplikasjoner til mobiler før iPhone også, men det var stort sett søppel og distribusjonen av programmene var ikke-eksisterende.

Enig...

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...