Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...


Anbefalte innlegg

Engadget sin review av telefonen gjorde vel til at jeg tippet over kanten til å kjøpe en iPhone 4.

Vi kan vel regne med ~ 1mnd +/- 5 dager til den er i salg her i Norge

 

Jeg vil nok desverre si det er litt ambisiost i forhold til hvor lenge folk i utlandet allerede maa vente om de ikke forhandsbestile den forste dagen - langt utti juli. Selv 3GS ble utsatt i Norge saa jeg tror nordmenn maa vente enda lengere med 4.

 

Anyway, i folge Apple Store saa blir min levert i morgen! \o/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, og en gledelig en for dem :) (Eller en aldri så liten glipp av Apple)

 

Kjenner bankkortet mitt ulmer i lommeboka alt nå. . . hmm hvis det drøyer her i Norge, er ikke England så fryktelig langt unna. En helgetur kunne jo kombineres med iPhone-kjøp :)

Men vi får se. . .

Lenke til kommentar

...

 

Engadget sa det best i sin review:

 

It's not all wine and roses as far as we're concerned. While Apple has made huge strides in many areas here, this wouldn't be an Engadget review if we didn't have our nitpicks. In particular, we still cannot understand or accept the company's approach to notifications. We're at version 4 of this OS, and we're still plagued by these intrusive, productivity-freezing alerts. If you're as busy as we are, then you know what it's like to get invite after invite for your calendar, text messages, and push notifications that just stall the phone out. While every other modern OS-maker has figured out an elegant way to deal with notifications (including the forthcoming Windows Phone 7), Apple clings to this broken system. Why? We can't really say. We find it hard to believe that there aren't folks in Cupertino who feel the way we do -- in fact, we're sure of it. Maybe that explains the hiring of Palm's "notification guru" Rich Dellinger. We sure hope!

 

The other thing that's driving us crazy is the lack of widgets. Apple almost gets there with its new extensible music player controls, but there are still no good solutions for glanceable information on the iPhone. We'll admit that it's better now that fast app switching is in play, but we'd still like that weather icon to actually show us the temperature where we live. Is that too much to ask? The competition seems to have this one licked -- we'd really like to see Apple take a stab at it.

 

 

Den største Akilleshelen til iPhone nå er det at iOS i alt for stor grad er bare en liste med applikasjoner. Får de til noen få men drastiske forandringer i UI på OSet så vil iPhone være perfekt for meg;

 

- En homescreen hvor man kan ha widgets og glansbar informasjon fra kalender, mail sms osv. Også informasjon på lock screen slik at man ikke behøver å låse opp telefonen for å sjekke neste avtale eller siste melding osv.

 

- Meldingene som popper opp over hele skjermen når man f.eks får en SMS er helt hinsides dårlige og det er uforståelig at et selskap som Apple har noe så lite tiltalende i sitt OS.

 

Jepp, og en gledelig en for dem :) (Eller en aldri så liten glipp av Apple)

 

Kjenner bankkortet mitt ulmer i lommeboka alt nå. . . hmm hvis det drøyer her i Norge, er ikke England så fryktelig langt unna. En helgetur kunne jo kombineres med iPhone-kjøp :)

Men vi får se. . .

 

Jeg skal en tur med jobben til Kiel i midten av juli, var det ikke slik at man kan kjøpe de uten binding i Tyskland også?

Lenke til kommentar

Nexus One vs iPhone 4

 

n1ip4.jpg

 

var faktisk større forskjell enn jeg trodde.

 

We've only had a short time to use the phone, but in the week or so we've been carrying the device as our main phone, we've had pretty amazing results under normal to heavy use. In fact, we managed to squeeze more than 38 hours -- yes, 38 hours -- of life out of a single charge using the phone as we normally would. We're talking calls, some gaming, lots of push email and calendar invites, playing music over Bluetooth in the car, and just general testing (like downloading new apps, rearranging icons, tweaking settings). We went from 10:30AM on a Saturday morning till 1:00AM on Monday without needing to charge the phone.
(Engadget)

 

Imponerende :ohmy:

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar

Aha, det er jo bildet fra Engadget. Jeg leste ikke nøye nok, så jeg trodde det var 3GS og iPhone 4. Forskjellen hadde nok vært litt større da, ja :)

 

Sjekk linja mellom teksten og bildet, hvorfor er den grønn? Antagelig på grunn av hvordan pentile-mønsteret er oppbygd.

Lenke til kommentar

[...] Jeg er sjeleglad for at det ikke er masse bloatware i iOS4.

 

Jeg må bare spørre angående et par ting:

1. Lang scrollebar? Har du noen gang prøvd den? Jeg scroller max en gang til hver side (venstre for å styre musikk, høyre for å finne flere programmer, aldri opplevd å ha mer enn 8 programmer kjørende samtidig. 90% av gangene når jeg skifter mellom programmer scroller jeg ikke en gang, jeg bare trykker på en av de 4 som kommer opp etter dobbeltklikket.).

2. Plagsomme beskjeder fra programmer som vil ha din oppmerksomhet? Skjønner ikke helt hva du mener, men antar det er push notifications? I så fall tar det deg nøyaktig 2 klikk for å komme inn på innstillingene som lar deg slå av for hver enkelt program, eller slå av generelt for alle.

3. Ikke integrert opplevelse for forskjellige programmer med lik funksjonalitet(eks: spotify/wimp/iTunes). Hva mener du med dette? Syns du alle skulle vært i samme program? Det er jo heller motsatt folk klager over, at det er for mye som blir tvunger til å bli gjort på Apple sin måte. Med iOS4 kan du jo kjøre de eksemplene du nevner i bakgrunnen og bruker Apple's musikksnarvei til alle med en liten oppdatering (dobbeltklikk for å få opp play/pause, volum, skift sang osv.). Jeg skjønner ikke hvordan det kan bli mer integrert, er jo ikke mer integrert på noen PCer, mac-er eller mobiler heller.

4. Mangel på widgets? Kan være enig der, hadde vært kjekt med widgets. Men det må gjøres bra. Som sagt er jeg drittlei bloatware.

Til det første (før nummer en): Hva har bloatware med dette å gjøre?

 

1. Fortsatt uintelligent i mine øyne. F.eks. utifra videoen blir Settings regnet som en egen app. Mao, så må du manuelt lukke applikasjonen fra å kjøre i bakgrunnen. På samme måte er folders er en simpel måte å katalogisere inntil 12 ikoner på.

2. Herregud. Skal du belære meg om HVORDAN man skal bruke push-notifications på? "Det er ikke en feil, det er en funksjon laget av Apple". Du kan kanskje svare meg på hvorfor Apple da har hyret en av utviklerne fra Palm som holdt på med akkurat dette området.

3. Ehm, problemet er vel heller at å ha 70 ikoner/programmer for forskjellige funksjoner er uintuitivt når mange av programmene godt kan bundles sammen. Se på WP7 hvis du ikke vet hva jeg referer til.

4. VELDIG mange apps i AppStore kunne heller vært Widgets. Arbeidsflyten hadde dermed blitt bedre.

 

Vi får se da. Jeg har godtroen på Android som trendsetter i framtiden.

Lenke til kommentar

Hmm, den så jeg ikke før nå. Kan hende det har noe med at AMOLED skjermene ikke har alle fargene i hver pixel.

 

Er det egentlig noen slike skjermer som har alle tre fargene, eller blir det ikke plass i hvert pixel i en så liten skjerm pr. i dag?

 

De bildene i testen til engadget tatt i lite lys ser rimelig bra ut forresten. I allefall vesentlig bedre enn det mitt Casio Exilim klarer :)

 

ip4snapshots11.jpg

Lenke til kommentar

Hmm, den så jeg ikke før nå. Kan hende det har noe med at AMOLED skjermene ikke har alle fargene i hver pixel.

 

Er det egentlig noen slike skjermer som har alle tre fargene, eller blir det ikke plass i hvert pixel i en så liten skjerm pr. i dag?

 

De bildene i testen til engadget tatt i lite lys ser rimelig bra ut forresten. I allefall vesentlig bedre enn det mitt Casio Exilim klarer :)

 

ip4snapshots11.jpg

 

 

Ser så absolutt ikke verst ut nei.

 

Her er det jeg snakket om; http://arstechnica.com/gadgets/news/2010/03/secrets-of-the-nexus-ones-screen-science-color-and-hacks.ars/2

 

Er noe greier med subpixler og RGBG layout.

Lenke til kommentar

Ja, det så litt stygt ut, men det ser ikke ut til å faktisk skape dårligere dekning, det bare lurer indikatoren. (Hvis jeg ikke overså noe da, selvsagt) :)

Den er som regel ikke noe å stole på uansett, i allefall på andre mobiler da de måler mye annet enn faktisk dekning.

 

Edit: På videoen begynner faktisk telefonen å søke ser det ut til. . .

Endret av PL610
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...