Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Magen står rett ut :\


Mobias

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er en gutt på 23 år.

Problemet er, at magen min står ut, akkurat som den er kjempeoppblåst, og den er hard også.

Hva kan dette være? Eller vet dere om noe som kan hjelpe mot dette?

Når jeg står helt vanlig, og lar magen henge, så føles det sånn som det gjør når man presser ut magen..

 

Forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+127836

Hvor lenge har du hatt problemet? Har du søkt opp informasjon om oppblåst mage(siden du mistenker dette) hos lommelegen og klara klok?

Lenke til kommentar

Jeg drikker sjeldent, kanskje en gang i mnd, hvis det engang.

Det begynte vel for 1 år siden eller noe, så har den bare blitt større. men jeg vet ikke om det kan ha noe med at jeg drikker mye brus kanskje? Jeg spiser veeeldig lite godteri, og potetgull osv.

Lenke til kommentar

Ei dame på jobb hadde noe lignende, hun fikk større og større mage og skjønte ikke hvorfor, alle trodde hun var gravid.

Etter over ett år gikk hun til legen, og da hadde hun en flere kilo tung svulst i magen som bare vokste og vokste.

Var ikke kreft. Den ble operert vekk og hun hadde det normalt igjen.

Lenke til kommentar

Mye luft i magen, man man vel si. fiser... haha

Gjør vel ikke direkte vondt, men er litt behagelig når jeg står å lar den "henge" på en måte. uten å holde den inn eller presse den ut. Da føles det som om jeg presser den ut..

 

Kan hende du er oppblåst eller noe? Har du sett den yougurt reklamen for oppblåst mage? Kan det være noe sånn?

Har du forstoppelse/går ofte på do?

Lenke til kommentar

Leste noe på NRK, om kreft hvis du har mageproblemer.

Hvis du har vondt, eller føler deg oppblåst.. Må finne linken igjen så kan jeg lime inn:

 

"Endring i aktivitet, reiser, kosthold og medisiner kan føre til både forstoppelse, løs mage og andre fordøyelsesbesvær. Men det kan også være et kreftsymptom.

Gå til lege dersom:

 

-tarmfunksjonen endrer seg over tid

-endringene ikke har noen opplagt årsak

-du oppdager blod i avføringen

-magen blir større, eller du føler deg "oppfylt"

-du har smerter i magen, underlivet eller bekkenet

-du har en trykkfølelse i underlivet eller magen "

Endret av 24erBest
Lenke til kommentar

Går ofte nok på do ja:) Jeg har prøvd Aktivia, og det hjelper på fordøyelsen, men ikke på magen.

JEg har nettopp begynt på noe som heter Nycopro, som jeg fikk anbefalt på apoteket mot oppblåst mage, så vi får se da..

Så det kan være så ille som kreft, o.l?

Lenke til kommentar

Går ofte nok på do ja:) Jeg har prøvd Aktivia, og det hjelper på fordøyelsen, men ikke på magen.

JEg har nettopp begynt på noe som heter Nycopro, som jeg fikk anbefalt på apoteket mot oppblåst mage, så vi får se da..

Så det kan være så ille som kreft, o.l?

 

nei nå skal ikke jeg si noe om kreft, jeg har ikke peiling, men bare tenkte på det ene punktet der oppe fra nrk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...