Gå til innhold

Oslo - en farlig by å ferdes i


Anbefalte innlegg

Nå har det da blitt slik at også Oslo sentrum er et relativt utrygt sted å oppholde seg nattestid. 1 av 3 ran i Norge i fjor ble begått på Grønland og hele 77% sier at det er steder i Oslo de ikke ferdes nattestid. Jeg føler det slik selv, og beveger meg sjeldent alene på Grønland/Tøyen eller i Groruddalen når det er sent.

 

Det står:

 

Ranerne deler seg i tre hovedgrupper — unge personer fra romfolket, unge somaliere og en mer mikset gruppe fra blant annet Nord-Afrika. Ingen av ranerne er asylsøkere.

 

Er det da innvandring som er roten til Oslo ransproblem? Eller kan det være andre grunner. I artikkelen står det også at det ikke er registrert noen personran i Tromsø, 32 ran i Trondheim og veldig få i Bergen. Hvorfor er dette et mye større problem i Oslo enn i de andre store norske byene? Begynner vi å nærme oss slik det er i internasjonale storbyer der det finnes bydeler hvor politiet ikke ferdes og det er de lovløse som bestemmer? Jeg nekter å godta at jeg ikke kan føle meg trygg i byen jeg er født og oppvokst i. Hva mener dere bør gjøres?

Endret av Olum
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+13412342564

Ja, innvandringen har en del av skylden, det var riktignok mange drittsekker her fra før, men vi importerterte ganske mange nye.

 

Er forøvrig mange steder her i byen jeg ikke liker også.

Lenke til kommentar

Har et familiemedlem I Oslo som desverre er Narkoman, han driver med alt av opiater og Heroin, men er heldigvis i såpass dårlig form at han ikke kan gjøre stort annet enn å selge Sorgenfri / blader.I følge ham så har det kriminelle miljøet hardnet til i det siste med en økning av unge Narkotikamisbrukere som tyr til vold for å få tak i penger. Som jeg forstod det er veldig mange av disse etniske Norske.Politiet må nok få flere midler som øremerkes Narkotikakrigen samtidlig som Staten fokuserer på å få personene som er avhengig av rusmiddler friske og bort fra miljøet.

Lenke til kommentar

Helvete for noen idioter. Narkotika, tyveri, det e ingen som bryr seg av politikerene. Det eneste som hjelper er nakkeskudd. Men skal man ta problemet med roten så må man få barna til å trives på skolen, barnevernet går aktivt inn og kontrollerer familier der barnet er meldt som en bråkebøtte osv. Man må skape gode holdninger blant de unge, få de til å forstå, få de til å bry seg og ta vare på hverandre. Vi må sette middlertidig stopp for innvandring til det er kontroll over invandrerne( kontroll i den betydning at vi vet at de ikke driver med lovbrudd), og få resten av de som vil inn til landet og forstå at de ødelegger for resten dersom de begår lovbrudd. For alt tilsier at de fleste innvandrerne er kriminelle. Vi har selvsagt noen som oppfører seg slik en skal, men de representerer ikke flertallet. Men poenget mitt er, det er barna vi må klare å påvirke mest.

Endret av morgan_kane
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor er dette et mye større problem i Oslo enn i de andre store norske byene?

Oslo er større og har derfor et større problem med kriminalitet.

 

På Grønland bor det 8321 personer. Her ble det begått 501 ran. I Trondheim bor det 171 652 personer og der ble det bare begått 32 ran. Jeg ser ikke helt sammenhengen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

Bare for å pirke litt så er det ikke sikkert alle som raner folk på Grønland bor på Grønland :) (samem med trondheim, så argumentet ditt står)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Lenge siden jeg følte meg trygg i DISO (Den Islamske Staten Oslo).

Er en blanding av mange ting.

Aggresive horer og hallikere som nærmest voldtar og raner alle de komemr over, åpenlys salg og bruk av stoff, brukte sprøyter som ligger strødd i byens parkeringshus og parker, gjengmedlemmer som lager bråk og tar man igjen så hopper 20 på deg med balltre og hammer, organisert aggresiv tigging, og ran.

 

Er glad for hver gang jeg kommer uskaddd gjennom byen...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Hadde likt å fått opp en mur rundt oslo hvor våre nye landsmenn kunne slå og rane hverandre i fred, mens vi andre levde i fred utenfor.

Lenke til kommentar

Problemet er velferdsstaten og ulover, ikke innvandringen. La innvandrerne få jobbe, slippe skatt, betale egen velferd og opphev forbudet mot kjøp og salg av narkotika, så vil alle disse problemene bli minimale.

 

Edit: Reell kriminalitet (tyveri, ran, svindel, vold, trusler, voldtekt osv.) må selvsagt også straffes langt hardere i dag, gjerne med utvisning.

Endret av Lemen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det verste er at politiet er maktesløse. De gjør en fantastisk jobb med tanke på hvilke evneveike politikere og regler de må operere under. Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor vi ikke kan ha fly stående klare på Gardermoen, ett lovbrudd så er det rett hjem. Vi kunne hatt fly i skytteltrafikk mellom Norge og Nord - Afrika/Østeuropa hver eneste dag, men alt politiet kan gjøre er å slenge pakket på glattcelle, så kommer de ut igjen og begår nye lovbrudd mens de venter på at sakene deres skal behandles.

 

Det gjør meg rett og slett trist å gå rundt i hovedstaden i verdens rikeste land og ikke føle meg trygg, kun fordi vi har en evneveik, snillistisk og ryggradsløs regjering :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...