Gå til innhold

Oslo - en farlig by å ferdes i


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Anser DISO for en tapt by, så de som vil bo i fred og gå i fred på gata må ut for å få den tryggheten.

Jo flere greie folk som flytter ut av DISO, dess mer område frigjør vi til å la resten herje på med hverandre.

Man har liksom to valg:

Valg A: Få vekk de som lager helvete i byen

Valg B: Evakuere de som ønsker å bo og leve i trygge omgivelser.

Valg A har man gitt opp, så derfor må man satse på valg B.

Å mikse de som vil bo trygt med de som bare lager faenskap kommer aldri til å fungere.

Derfor, mur nå. Gi folk et valg: Enten være inne og lage faenskap i fred, eller være utenfor og leve i trygghet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+13412342564

Hadde likt å fått opp en mur rundt oslo hvor våre nye landsmenn kunne slå og rane hverandre i fred, mens vi andre levde i fred utenfor.

 

Så vi som er født og oppvokst i denne byen må vike plass og bosette oss på landet?

 

Gjerne det, hvis det løser kriminalitetsproblemet. Alltid likt meg på landet, jeg :)

Lenke til kommentar

Syms folk det ser for svart/hvit på saken.

Viktig å ikke ta alle under en kam er mange koselig folk blant innvandrere men selvfølgelig noen drittsekker :mad:

Jepp, enig med deg.

Personlig har jeg opplevd mer ubehag blant etniskenordmenn som ikke kommer fra Oslo enn innvandrere.

Men skal sies at er dele av Oslo jeg holder meg unna på kveldstid og at jeg kun drar på visse steder når jeg skal på byen. Det har jo også med kulturelle forskjeller også da.

 

Det er ytterst sjelden jeg føler meg utrygg.

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Jeg vil tippe at de fleste nye landsmenn og landskvinner bosetter seg / oppholder seg i DISO, og de foretrekekr vel også å bo blandt sine egne så da løser man vel mange problemer med å lage en stat i staten, hvor de får holde på så mye de orker.

Det er nå engang sånn at det er i DISO det er flest av dem, de har flest venner, flest familiemedlemmer, flest narkokjøpere, flest kebabsjapper og flest BMW forhandlere så av praktiske årsaker skal det lite tilpasninger til.

Bare å innføre sharia lovgivning.

Utover det så må man gjerne sende dem til kirkenes om folk heller vil det, men antar det ville vært en mer omfattende jobb.

Blir de leie, kan de søke om å bli overført fra DISO til norge, og da forventer man at de oppfører seg som etniske nordmenn på godt og vondt.

Det fasinerende er jo at det er jo det de selv vil, og slik folk flest vil ha det også.

Frdelig nasjonalromantikk på landet, og gangstars paradise i DISO.

Lenke til kommentar

Trist at det skal være slik i NORGE, ett av verdens beste land å leve i.

 

Vi er alt for snille med innvandringspolitikken her i landet. Selvfølgelig finnes det innvandrere som er hyggelige, og som klarer å oppføre seg som folk. Men man legger ikke merke til de, de man legger merke til er de som sprer rundt seg med faenskap. Vi i Norge er ALT for snille, innvandrere som ikke klarer å følge regler og lover vi har her i landet skulle blitt sendt hjem, MED EN GANG! Det hadde vært billigere å betalt flybillettene deres enn de kostnadene de påfører samfunnet!

 

Man må få mer synlig politi i gatene, kriminelle tør vel ikke å gjøre noe mens onkel blå står og ser på?

 

Det er også viktig å få skilt mellom kriminalitet og "kriminalitet". At en 18-åring eksperimenterer med milde rusmidler (marihuana) bør ikke være mer straffbart enn at en gjeng banker opp en uskyldig person.

Lenke til kommentar
Vi i Norge er ALT for snille, innvandrere som ikke klarer å følge regler og lover vi har her i landet skulle blitt sendt hjem, MED EN GANG! Det hadde vært billigere å betalt flybillettene deres enn de kostnadene de påfører samfunnet!
Hvorfor i alle dager slippe noen inn for å se om de kun blir fredlige sosialklienter eller om de blir kriminelle sosialklienter?

 

Om de ikke kommer fra nærområdene vi har felles arbeidsmarked med og ikke kan dokumentere at de kan forsørge seg selv og sine ser jeg absolutt ingen grunn til å slippe noen inn i landet.

 

Det antall som hvert år kommer til Norge som første sikre land og som faktisk er forfulgte politikere som har behov for politis asyl kan man antagelig telle på én finger. Med en mer oppegående asylpolitikk ville man kunne fristilt minst 99% av de som jobber i asylmottak/UDI/UNE og latt dem få en nyttig jobb, for eksempel i eldreomsorgen.

Lenke til kommentar
Hvorfor i alle dager slippe noen inn for å se om de kun blir fredlige sosialklienter eller om de blir kriminelle sosialklienter?

 

 

Er flere innvandrere som ikke vil annet å jobber og er godt utdannet men får ikke noe ;) vet om flere innvandrere som jobber som frivillige på forskjellige intuisjoner og er leger eller annet høyt i helse sektoren :)

Lenke til kommentar
Hvorfor i alle dager slippe noen inn for å se om de kun blir fredlige sosialklienter eller om de blir kriminelle sosialklienter?

 

 

Er flere innvandrere som ikke vil annet å jobber og er godt utdannet men får ikke noe ;) vet om flere innvandrere som jobber som frivillige på forskjellige intuisjoner og er leger eller annet høyt i helse sektoren :)

Man har også de som driver den lokale pizza-sjappa! ;)

Lenke til kommentar

Jeg vil tippe at de fleste nye landsmenn og landskvinner bosetter seg / oppholder seg i DISO, og de foretrekekr vel også å bo blandt sine egne så da løser man vel mange problemer med å lage en stat i staten, hvor de får holde på så mye de orker.

Det er nå engang sånn at det er i DISO det er flest av dem, de har flest venner, flest familiemedlemmer, flest narkokjøpere, flest kebabsjapper og flest BMW forhandlere så av praktiske årsaker skal det lite tilpasninger til.

Bare å innføre sharia lovgivning.

Utover det så må man gjerne sende dem til kirkenes om folk heller vil det, men antar det ville vært en mer omfattende jobb.

Blir de leie, kan de søke om å bli overført fra DISO til norge, og da forventer man at de oppfører seg som etniske nordmenn på godt og vondt.

Det fasinerende er jo at det er jo det de selv vil, og slik folk flest vil ha det også.

Frdelig nasjonalromantikk på landet, og gangstars paradise i DISO.

 

 

Jeg skjønner ikke hvordan du kan kalle Oslo Islamsk når bare litt over 10% av alle i Oslo er muslimer.

Lenke til kommentar

helt klart at norge er ensfarget på mer enn en måte, gatene i Oslo og spes de fattigere områdene er det mye "høst og jordfarger" og på stortinget er det rødt.

 

på tide å få inn litt mer blått på stortinget og litt mer "vinterfarger" på gatene.

 

her må staten ta seg sammen og starte allerede i barnehagealderen med å sørge for at folk trives, lærer og lærer skikkelige manerer. skolen trenger å være strengere og folk "må" forskjellsbehandles da vi har forskjellige behov og muligheter til å oppta kunnskap.

 

folk trenger å belønnes for å jobbe og gjøre ting og straffes hardere for å bryte loven og politikorpset må utvides.

Norge trenger å "oppgraderes" på de fleste områdene, velferdssystemet funker bra men må kanskje modifiseres litt??

 

men ja dette er et problem og jeg tror systemet må gi folk bedre oppfølgning men også la ting bli strengere og gjøre det lettere å få innvandrere til å bli hjemsendt om de bryter loven

Lenke til kommentar

Nå skal jeg begynne på skole i Oslo til høsten (forhåpentligvis :)). Jeg kjenner ikke særlig til DISO som mange her kaller den, og vet absolutt ikke hvor det er trygt å ferdes. For å være ærlig så uroer jeg meg litt for dette da jeg har tidligere erfaring med å måtte være på skolen til langt ut på kveld/natt når det er mye å gjøre. Hvis jeg da skal hjemover så må jeg til togstasjonen, og kanskje gjennom "lugubre" deler av byen (?).

 

Men det aner meg at mange av innleggene i denne tråden er "utblåsning" og veldig partisk. Det er greit i seg selv hvis det blir gitt et grunnlag for påstandene.

 

Det antall som hvert år kommer til Norge som første sikre land og som faktisk er forfulgte politikere som har behov for politis asyl kan man antagelig telle på én finger. Med en mer oppegående asylpolitikk ville man kunne fristilt minst 99% av de som jobber i asylmottak/UDI/UNE og latt dem få en nyttig jobb, for eksempel i eldreomsorgen.

 

Er dette en utblåsning, eller har du kilder som kan backe deg opp her på noen måte? Spørsmålet mitt om kilder er reelt, har du kilder så blir det hele mer troverdig.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Basert på Oslo kommunens egne utredninger, tall fra statistisk Sentralbyrå, og analyser av Human Rights Services, går det i raskt tempo mot et muslimsk flertall i Oslo. Hege Storhaugs organisasjon har regnet seg fremt til et muslimsk flertall i Oslo i 2029, i Sverige i 2050 og i Norge rundt neste århundreskifte. Human Rights Services har basert sine analyser på fødselshyppighet, innvandring og praksis med å hente ektefeller fra sine opprinnelsesland.

 

Over 20% av Oslos befolkning består i dag av innvandrere fra ikke-vestlige land. I 1995 var det 11,5 %. Det store flertallet av disse innvandrerne har muslimsk bakgrunn. I statistikken er det kun regnet med utlendinger og barn av foreldre som kom til Norge fra utlandet. Tredje generasjons innvandrere er regnet som nordmenn. Det gjør at det muslimske befolkningsinnslaget sannsynligvis er enda høyere.

 

I landet som helhet bor det nå 10% ikke-vestlige innvandrere. Størst er andelen i kommunene rundt Oslo. Drammen har 17% ikke-vestlige innvandrere, Lørenskog 14%, Skedsmo 13% og Askim 12%. I Bergen er det mange nok muslimer til at deres menighet er det største trossamfunnet utenom statskirken.

 

Tallene er gjengitt i en artikkel Oslo kommunenes avis Oslo Speilet og er hentet fra Oslo Kommunes plandata base, med grunnlag i tall fra Statistisk Sentralbyrå og stammer fra 1.januar 2008. I dag er tallene sannsynligvis minst 5% høyere.

Lenke til kommentar

Basert på Oslo kommunens egne utredninger, tall fra statistisk Sentralbyrå, og analyser av Human Rights Services, går det i raskt tempo mot et muslimsk flertall i Oslo. Hege Storhaugs organisasjon har regnet seg fremt til et muslimsk flertall i Oslo i 2029, i Sverige i 2050 og i Norge rundt neste århundreskifte. Human Rights Services har basert sine analyser på fødselshyppighet, innvandring og praksis med å hente ektefeller fra sine opprinnelsesland.

 

Over 20% av Oslos befolkning består i dag av innvandrere fra ikke-vestlige land. I 1995 var det 11,5 %. Det store flertallet av disse innvandrerne har muslimsk bakgrunn. I statistikken er det kun regnet med utlendinger og barn av foreldre som kom til Norge fra utlandet. Tredje generasjons innvandrere er regnet som nordmenn. Det gjør at det muslimske befolkningsinnslaget sannsynligvis er enda høyere.

 

I landet som helhet bor det nå 10% ikke-vestlige innvandrere. Størst er andelen i kommunene rundt Oslo. Drammen har 17% ikke-vestlige innvandrere, Lørenskog 14%, Skedsmo 13% og Askim 12%. I Bergen er det mange nok muslimer til at deres menighet er det største trossamfunnet utenom statskirken.

 

Tallene er gjengitt i en artikkel Oslo kommunenes avis Oslo Speilet og er hentet fra Oslo Kommunes plandata base, med grunnlag i tall fra Statistisk Sentralbyrå og stammer fra 1.januar 2008. I dag er tallene sannsynligvis minst 5% høyere.

Tallene tilsier at det vil bli flertall av innvandre og deres etterkommere. Les her fra human right service.

 

"Dette betyr altså ikke at muslimer er i flertall i 2026. Ut fra den demografiske utviklingen i andre europeiske storbyer, som Rotterdam og Marseille som kan få muslimsk flertall innen ett til to tiår, vil jeg således anslå at vi kan få et muslimsk flertall i Oslo om fire til fem tiår." http://www.rights.no/publisher/publisher.asp?id=36&tekstid=2671

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...