Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Spør en pedofil!


Gjest Danielle

Anbefalte innlegg

Jeg gir ikke noe til folk som dømmer andre for det de tenker i stedenfor det de gjør. Ei heller til folk som prøver å lyve om ting de har sagt, eller folk som vrir seg unna.

 

Jeg skulle aller helst sett, spesielt i media:

Tydelig språk - ikke blande sammen ord og uttrykk.

 

Men det gjelder også for deg også. Sitt ned og tenk litt på hva du egentlig skriver, som jeg sa i sted. Jeg dømmer ikke deg etter hva du sier du mener, men etter hva du faktisk skriver.

 

Akkuratt som jeg dømmer pedofile, ikke etter hva de tenker om ting, men for hva de faktisk gjør.

 

Men det er klart, å ønske å endre andre for at du skal føle deg bedre er sikkert en positiv ting også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jasså ikke?

 

Pedofili beskriver heller ikke en handling, og er derfor ikke synonymt med overgrep.

Nei dette er jeg enig i-men skulle for all del ønske at pedofile som skjønner at overgrep er galt,og ikke driver med dette-går til psykolog med hodene sine i stede for å innbille samfunnet det er en legning!!

gi meg i det minste at jeg er for at di skal få hjelp!

 

nei-men de som overgriper seg sexuelt er pedofile.

Uttalelser basert på mindre viten om temaet!

Ja, utrolig hvilke holdninger som kan forandre seg på 1 time :roll:

Lenke til kommentar

Jeg gir ikke noe til folk som dømmer andre for det de tenker i stedenfor det de gjør. Ei heller til folk som prøver å lyve om ting de har sagt, eller folk som vrir seg unna.

 

Jeg skulle aller helst sett, spesielt i media:

Tydelig språk - ikke blande sammen ord og uttrykk.

 

Men det gjelder også for deg også. Sitt ned og tenk litt på hva du egentlig skriver, som jeg sa i sted. Jeg dømmer ikke deg etter hva du sier du mener, men etter hva du faktisk skriver.

 

Akkuratt som jeg dømmer pedofile, ikke etter hva de tenker om ting, men for hva de faktisk gjør.

 

Men det er klart, å ønske å endre andre for at du skal føle deg bedre er sikkert en positiv ting også.

uff denne diskusjonen kan bli lang-og nå er det middag.Men skjønner at du dømmer meg basert på hva jeg skriver-det er jo det du har å forholde deg til.

Jeg må innrømme jeg slenger ned på pcen det som faller meg inn-og er kansje ikke det lureste å gjøre på et forum.

Men jeg prøver å være ærlig i meningene mine i det minste-jeg kunne ha løyet å sagt jeg var totalt forandret!

Men takk for tipse om artikkelen.

Lenke til kommentar

Jeg tror ingen her forventer seg en forvandling over dagen. Men jeg prøver i hvert fall å påpeke at det faktisk ikke kan skade å gå i seg selv noen ganger. Selv om du kanskje ikke mente det nøyaktig slik du handlet, så er det faktisk slik det kom ut.

 

Så får du selv bestemme om du syns du handlet riktig eller galt, og om du ønsker å gjøre noe med det.

Lenke til kommentar

Sarah78, en kan beskrive sin legning gjennom to deler: følelsesmessig og seksuelt.

 

Dersom ei jente er heterofil og biseksuell, vil det si at hun kun forelsker seg i motsatt kjønn, men kan tenne seksuelt på begge. Det er også mulig å ikke forelske seg overhodet, å ikke føle noen seksuell tiltrekning overhodet, eller en hvilken som helst kombinasjon av alt som er nevnt hittil. Pedofile kan være homofile, heterofile eller bifile, og derfor ikke nødvendigvis tenne på alle barn. Noen forelsker seg også uten å føle seksuell tiltrekning, selv om det er vanligst å gjøre det.

 

Det finnes like mange forskjellige grader av alle legninger i verden som det finnes mennesker, og sannsynligvis er ingen helt like.

Har et spørsmål.

Går det da ann å forelske seg i en mann,men kun tenne på jenter?

Dette er jo llettere å leve med for en jente enn om problemstillingen blir satt på hode.

Kvinner som kun forelsker seg i menn, men kun tenner på kvinner, mener du? Heterofile homoseksuelle? Isåfall: ja, de finnes, men heterofile aseksuelle er vanligere, og det er også relativt sjeldent.

Endret av Dunsay
Lenke til kommentar

Sarah78, en kan beskrive sin legning gjennom to deler: følelsesmessig og seksuelt.

 

Dersom ei jente er heterofil og biseksuell, vil det si at hun kun forelsker seg i motsatt kjønn, men kan tenne seksuelt på begge. Det er også mulig å ikke forelske seg overhodet, å ikke føle noen seksuell tiltrekning overhodet, eller en hvilken som helst kombinasjon av alt som er nevnt hittil. Pedofile kan være homofile, heterofile eller bifile, og derfor ikke nødvendigvis tenne på alle barn. Noen forelsker seg også uten å føle seksuell tiltrekning, selv om det er vanligst å gjøre det.

 

Det finnes like mange forskjellige grader av alle legninger i verden som det finnes mennesker, og sannsynligvis er ingen helt like.

Har et spørsmål.

Går det da ann å forelske seg i en mann,men kun tenne på jenter?

Dette er jo llettere å leve med for en jente enn om problemstillingen blir satt på hode.

Kvinner som kun forelsker seg i menn, men kun tenner på kvinner, mener du? Heterofile homoseksuelle? Isåfall: ja, de finnes, men heterofile aseksuelle er vanligere, og det er også relativt sjeldent.

takk! :D

Lenke til kommentar

Jeg tror ingen her forventer seg en forvandling over dagen. Men jeg prøver i hvert fall å påpeke at det faktisk ikke kan skade å gå i seg selv noen ganger. Selv om du kanskje ikke mente det nøyaktig slik du handlet, så er det faktisk slik det kom ut.

 

Så får du selv bestemme om du syns du handlet riktig eller galt, og om du ønsker å gjøre noe med det.

Da vil jeg si unnskyld for måten jeg har oppført meg i tråden her-da dette ikke er en tråd som omhandler overgripere men en tråd som omhandler pedofili.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Pedofil

Til de som svarte meg på forrige side, jeg spurte etter deres meninger, ikke etter problemstillinger.

 

Er forresten helt på trynet å si at pedofili ikke er en legning fordi de begår overgrep. Heterofile og homofile begår også overgrep.

Ja sa ingenting om at det var det eneste grunnlaget og overgrep mot barn er det verste!!

Det er i dag definert som en psykisk lidelse!

Viss det finnes pedofile som ikke begår overgrep-er det heller ikke en stor belastning for dem -i og med at de aldri blir oppdaget!!

 

Unnskyld meg, men jeg har aldri begått et overgrep, og ikke prøv å kom hit å si at det ikke er en belastning for meg. Jeg har vært på randen av å ta farvel med livet pga dette her, så jeg tåler ikke høre det du skriver om dette.

Lenke til kommentar

Unnskyld meg, men jeg har aldri begått et overgrep, og ikke prøv å kom hit å si at det ikke er en belastning for meg. Jeg har vært på randen av å ta farvel med livet pga dette her, så jeg tåler ikke høre det du skriver om dette.

Om du ikke tåler andres meninger, ikke les dem.

 

Generelt forstår jeg at det er mye slit å være pedofil, og jeg forsvarer ikke sarah her. Men innleggene hennes og uttalelsene hennes har vært godt kommentert, og å si at du ikke tåler å lese hva andre skriver peker egentlig bare på at du burde slutte å lese det.

 

Hvordan kan man ha en debatt om ene siden skal forby den andre siden å uttale seg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Pedofil

Unnskyld meg, men jeg har aldri begått et overgrep, og ikke prøv å kom hit å si at det ikke er en belastning for meg. Jeg har vært på randen av å ta farvel med livet pga dette her, så jeg tåler ikke høre det du skriver om dette.

Om du ikke tåler andres meninger, ikke les dem.

 

Generelt forstår jeg at det er mye slit å være pedofil, og jeg forsvarer ikke sarah her. Men innleggene hennes og uttalelsene hennes har vært godt kommentert, og å si at du ikke tåler å lese hva andre skriver peker egentlig bare på at du burde slutte å lese det.

 

Hvordan kan man ha en debatt om ene siden skal forby den andre siden å uttale seg?

 

Jeg mente det sånn at jeg blir frustrert av å høre noen si at pedofile som ikke begår overgrep ikke har noen problemer. Det tyder på liten forståelse for hvordan det er. Så når jeg hører det, og tenker på hvor mange ganger jeg har tenkt på å gi opp livet, så blir jeg bare frustrert og lei meg. Sorry.

Lenke til kommentar

Det tyder på dårlig innlevelsesevne og lavt refleksjonsnivå å si at en pedofil person som ikke begår overgrep ikke har problemer.

 

Det blir jo litt som å si at en person med (sett inn valgfritt psykisk problem her) ikke har problemer fordi personen ikke lager problemer for andre folk :-)

Endret av Kveldsro
Lenke til kommentar

Jeg ser selvfølgelig hva du mener, og selv om jeg ikke er pedofil så forstår jeg hvordan slike uttalelser sårer, og nettopp derfor gikk jeg ganske tydelig ut og presiserte forskjellen og hvorfor det er så viktig, og jeg håper du ser av innleggene mine at jeg kun ønsker at pedofile skal behandles bedre i samfunnet.

 

Men slik jeg ser det, så er det viktig at slike uttalelser kommer frem, da dette er, slik jeg har oppfattet det, akkuratt det ola og kari nordmann tenker. Derfor er det utmerket at det kommer fram, for da kan man se på det, plukek det fra hverandre, og presisere og korrigere nøyaktig det som er feil.

 

De fleste vil nok ikke hate noen pga deres tanker, men media har gjort sitt ypperste for å sette pedofil = overgriper. Når emnet i tillegg er såpass sårt, og "skummelt" å tenke på, så vil ikke folk reflektere noe særlig over at det er en dårlig uttalelse.

 

Så når det kommer frem her, så kan vi reflektere over det, og skrive ut hva som er rett.

 

Og så får du selvfølgelig korrigere meg hvis du mener at jeg uttaler noe galt om pedofile eller slik ;)

Lenke til kommentar
Gjest Pedofil

Jeg ser selvfølgelig hva du mener, og selv om jeg ikke er pedofil så forstår jeg hvordan slike uttalelser sårer, og nettopp derfor gikk jeg ganske tydelig ut og presiserte forskjellen og hvorfor det er så viktig, og jeg håper du ser av innleggene mine at jeg kun ønsker at pedofile skal behandles bedre i samfunnet.

 

Men slik jeg ser det, så er det viktig at slike uttalelser kommer frem, da dette er, slik jeg har oppfattet det, akkuratt det ola og kari nordmann tenker. Derfor er det utmerket at det kommer fram, for da kan man se på det, plukek det fra hverandre, og presisere og korrigere nøyaktig det som er feil.

 

De fleste vil nok ikke hate noen pga deres tanker, men media har gjort sitt ypperste for å sette pedofil = overgriper. Når emnet i tillegg er såpass sårt, og "skummelt" å tenke på, så vil ikke folk reflektere noe særlig over at det er en dårlig uttalelse.

 

Så når det kommer frem her, så kan vi reflektere over det, og skrive ut hva som er rett.

 

Og så får du selvfølgelig korrigere meg hvis du mener at jeg uttaler noe galt om pedofile eller slik ;)

 

Takk for det. Kom bare nettopp hjem etter å ha vært til min behandler og snakket om sorg og depresjon og angst pga dette. Så jeg er kanskje ekstra sårbar for å høre noen si at pedofile ikke har problemer så lenge de ikke lever det ut.

 

Ellers er jeg enig med deg i det du skriver, det er bare vondt å høre. Tusen takk for at dere gidder å gi så gode svar, for selv er jeg for langt nede til at jeg greier å si noe fornuftig akkurat nå:(

Lenke til kommentar
Gjest En som har fulgt tråden

Jeg vet hvordan det er TS, har samme legningen selv, men har holdt meg unna tråden til nå.

 

Føler ikke det er for enkelt for meg å diskutere rundt dette, så derfor har jeg latt være.

Lenke til kommentar
Gjest Pedofil

Jeg vet hvordan det er TS, har samme legningen selv, men har holdt meg unna tråden til nå.

 

Føler ikke det er for enkelt for meg å diskutere rundt dette, så derfor har jeg latt være.

 

Nå er ikke jeg TS da. Men hyggelig å se flere her. Kanskje bli kjent? Savner å kjenne flere i samme situasjon.

Lenke til kommentar
Gjest En som har fulgt tråden

Ok, har ikke fulgt med tråden på lenge, men når jeg tenker meg om så kalte TS seg for daniele om jeg ikke tar feil.

 

Så du går til psykolog altså?

 

Har ikke søkt noen hjelp, har ikke våget å fortelle om det til noen, eller å søke hjelp for det.

Lenke til kommentar
Gjest Pedofil

Ok, har ikke fulgt med tråden på lenge, men når jeg tenker meg om så kalte TS seg for daniele om jeg ikke tar feil.

 

Så du går til psykolog altså?

 

Har ikke søkt noen hjelp, har ikke våget å fortelle om det til noen, eller å søke hjelp for det.

 

Ja, jeg går til psykolog. Kanskje kan jeg gi deg noen tips om psykologer også. Det er til stor hjelp skal du vite. Du har ikke en e-postadresse jeg kan nå deg på da?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...