Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Spør en pedofil!


Gjest Danielle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Tatjana

Egentlig hadde jeg store planer om å lese hele tråden, kom til side 20 før jeg skjønte hvor lang den var....

 

Syns du (og de andre som har stått frem etterhvert) er vanvittig tøffe som gjør dette!!! Samfunnet trenger ett nytt syn på denne saken. Om ikke vi er klare til å "godkjenne" pedofili, må vi la de som sliter med disse tankene få den hjelpen de fortjener av personell som er egnet og har kunnskap om temaet.

 

Takk for en vanvittig opplysende tråd, og for masse nyttig informasjon. Jeg skal gjøre det jeg kan der jeg kan for at folk skal forstå at det er en forskjell på en Pedofil og en overgriper.

 

 

Så det ble nevnt om en facebook gruppe tidlig i tråden. Kan noen fortelle meg hva som skjedde med den? Når jeg søker finner jeg den ikke :(

Lenke til kommentar

Må innrømme at jeg ikke syntes artikkelen var helt topp.. etter å ha fulgt denne tråden fra den var noen få sider gammel, så føler jeg at "Kristoffer" / Danielle kunne ha fått frem mye mer.. vi har gjennom denne tråden stiftet bekjentskap med Danielle, men synes ikke denne tråden stiftet så godt "bekjentskap" med han slik den burde.. vet jo at det er stor forskjell på 60-70 sider, og én artikkel, men allikevel.. tror man kunne ha fått mer ut av en som Danielle.. Men, den var jo bra, var ikke det.. håpet bare på mer!

 

Gir den en 4-5 av 6..

Lenke til kommentar
Gjest hello88

Jeg vil nødig skremme noen, men jeg syntes dagens oppfattelse av pedofili og seksualitet med barn er ganske "skrudd"

 

Generelt er alle av den oppfattelsen av at barn ikke er seksuelle, og at voksne ikke skal ha noe seksuelt med barn å gjøre og ingen tenker noe utover det.

Men hvor i naturen er dette skrevet? Kodet gud dette inn i menneskers DNA? Dette er rett og slett en sosial norm, ikke noe mer. Hvis barn hadde vært oppvokst i et helt annet samfunn hvor det var normalt og ha voksne partnere, så hadde ikke barn hatt seksuelle traumer fra dette. Man kan enkelt se dette i de mange sakene hvor barn nå til dags har vært oppvokst i slike hjem, og at de faktisk har vært glade og normale og ikke tenkt på det som unormalt. Pressen fremlegger disse sakene som "kynisk hjernevasking" etc, men det blir veldig naivt og deres sosiale normer presser de på alle andre.

 

Saken er den at vi skaper naturen, vi skaper hvordan mennesker ser på seg selv og andre, og slikt har vi da skapt ofre av barn som ikke behøver å være det. Etter et overgrep så får da barnet en kavalkade av terapi, gråting etc.. Er det noe rart at barnet da reagerer?

Tror dette kommer mye av at menneske har skamgjort seksualitet og gjort det til noe man skal skjule og holde privat. Man kan se på det som "dirty" eller "bad" noe ala slik røyking ble sett på på 80 tallet.. Og derfor vil foreldre beskytte barn mot dette fordi de føler at det skamgjør barnet eller at mannen/damen som gjør det er "ekkel" etc.

 

Hadde vi hatt et mye mer åpent samfunn så hadde hjernen til mennesker vært skrudd annerledes, og vi hadde ikke hatt ofre som vi har idag. Samfunnet har mye av skylden for at ofre finnes..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er veldig enig med posten over.. noe jeg har tenkt på mange ganger!

 

Man blir litt til hva man (samfunnet) gjør det til selv!

 

Hadde ikke "ting" blitt klassifisert som "tabu", så hadde ikke folk reagert på det når det hadde blitt gjort.. (finnes selvfølgelig grener og rammer)

Lenke til kommentar

Når vi først har skapt naturen så nytter det ikke å støtte voldtekt og seksuelt samkvem med yngre barn.

 

Jeg vet ikke om du vet hvor mye skade organene til et lite barn kan ta av en temmelig vanlig voksen penis? Det gjør for så vidt ikke jeg heller siden det ikke er gjort noen spesiell forskning på det.

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hvem du siktet til, om det var meg, han over meg, eller begge.. men, for å si hva jeg mener med saken på en litt annen måte..

 

I praksis blir det noe slik;

 

"Nei, det må du ikke gjøre, for det er fy-fy!". Også gjør vedkommende dette, så sliter personen i etterkant fordi hun eller han gjorde det som er "fy-fy" (som kan være hva som helst), og lurer på om det er noe galt med seg selv..

 

Hadde ikke samfunnet sagt at akkurat den ene tingen var "fy-fy", så tror jeg ikke personen ville ha slitt psyisk etter det heller!

 

Når det er sagt, så nei, en fullvoksen penis skal ikke inn i ei altfor lita jenta, eller gutt, eller hva som helst.. det er utenfor de grensene jeg snakker om.. Men, snakker vi om en gutt på 16 og ei jente på 13, f.eks.. da blir det en invididuell sak..

Lenke til kommentar

Nei, når jeg kommenterte innlegget til Guest_Hello88, så snakket jeg ikke om pedofili, heller.. jeg snakket mer generelt, men var enig i poenget, at det som er tabu, og som blir belastende for psyken, ikke nødvendigvis hadde trengt å blitt det, hadde man ikke tabubelagt alt (den gitte saken) så veldig..

Lenke til kommentar

Endelig noen som sa det jeg ikke har klart og si her, _hello_88, men og bruke alder som og kvalifisere garantert om man er pedo eller ikke blir jo ikke rett da, la oss si at det ikke hadde vært "ille" og ha sex med unge jenter, ja greit men vi hadde hadd regel, når jenta er altfor liten, så er det så klart at ho ikke klarer en manns penis, akkurat som med dyr, jeg vet om en på 11 som hadde vært penis klar, og jeg vet om en anna som også er 11, men er ikke klar for penis, fordi hun er rett og slett for liten, tynn og greie, regelen skulle vel helt sånn egentlig vært sånn.

Lenke til kommentar

Drygolin, hvis du leser Aftenposten-artikkelen det ble linket til, ser du at det er slik barneovergripere gjerne tenker: det går bra, bare jeg er forsiktig nok. Det er ingenting per i dag som tilsier at det gjør det. Barn, selv før det er oppdaget hva som er skjedd, har store problemer med å behandle hva som er skjedd. De endrer adferd og blir aggressive, de ytrer et maktønske overfor jevnaldrende. Det er ofte slik det oppdages at noe er skjedd med barnet...

Lenke til kommentar

Igjen, samfunn samfunn samfunn....

Hva har samfunnet med en endret adferden etter et overgrep å gjøre?

 

Barn har stort sett knapt hørt om seksualitet annet enn gjennom foreldrenes "når mamma og pappa er ekstra super glade i hverandre, snuser de på hverandre sånn som biene snuser på blomstene, og så blir det barn i mammas mage", selvsagt vet de ikke om tabuene heller. De oppdages gjennom plutselig endret adferd, deretter får de vite om tabuene.

 

Mensen, der er jo ett bra ord :)

Ja, særlig nå som barn begynner å få mensen tidligere og tidligere, noen så tidlig som i førskolealder...

Endret av Dunsay
Lenke til kommentar

Ja snakker om det, ja blir ikke lenger pedofil, men hebefil, men er enig i at små barn ikke skal bli utsatt for det, og at dem tåler ikke det, så klart, :)

 

Ok, kanskje ikke mensen da, hvis det stemmer det du sier der, men rart hvis så unge får mensen, når dem er så ung, det va noe jeg ikke visste, nei da trenger ikke mensen og gjelde, men da kan man jo ta den jeg sa her oppe, når dem akkurat er store nok :)

Endret av Drygolin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...