Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

R2 Eksamen 2010

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det eneste du trenger å vite er vel at chart?cht=tx&chl=i er et tall du ikke skal ta med deg inn i formelen du setter inn i.

Du må også vite at chart?cht=tx&chl=e^{i \theta} = cos \theta + isin \theta. Hvorfor det er slik, og hvorfor det gir mening, derimot.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han trenger strengt tatt ikke å vite det for å kunne løse differensiallikninger den den karakteristiske andregradslikningen har imaginære løsninger.

Skrevet

Okey, ferdig!

Det var ganske overkommelig. Litt sært at hele Del 2 var én lang oppgave på samme ligningen.

Og oppgave 6, alternativ 1 var jo alt for lett? Fikk jo samme diff.likning som i resten, og trengte jo ikke gjøre noen ting omtrent.

Håper på 6'er, men vet jo aldri.

Skrevet

Han trenger strengt tatt ikke å vite det for å kunne løse differensiallikninger den den karakteristiske andregradslikningen har imaginære løsninger.

Det spørs aldeles på hva du legger i "å kunne løse". Hvis det er å sette noen tall i en formel, trenger han ikke mer.

Skrevet

Okey, ferdig!

Det var ganske overkommelig. Litt sært at hele Del 2 var én lang oppgave på samme ligningen.

Og oppgave 6, alternativ 1 var jo alt for lett? Fikk jo samme diff.likning som i resten, og trengte jo ikke gjøre noen ting omtrent.

Håper på 6'er, men vet jo aldri.

Heilt enig, rett og slett latterlig lett eksamen. Iallefall samanligna med tidligare eksamenssett. Del 2 var jo berre ein einaste oppgåve egentlig, brukte feks svar på oppg 3 i oppg6 Alt 1. Tviler sterkt på at dei til neste år har lignande opplegg med eit gjennomgåande tema i heile del 2.

Redd for at sensuren kjem til å bli heilt fæl... men håpar på det beste. :)

Skrevet

Nå må dere ikke klage på barneskirenn... Neida, synes det er bra at de lager oppgaver der det er viktig å se sammenhengen, for meg ble dette en verdig avsluttning på 13 år med grunnskolematte.

Hva fikk dere når dere bestemte integralet til (cosx)^2 på del 1?

Skrevet (endret)

(1/2)x + (1/4)sin(2x) + C. Samme som Wolfram Alpha spytter ut, så jeg er rimelig sikker.

Del 2 var jo berre ein einaste oppgåve egentlig, brukte feks svar på oppg 3 i oppg6 Alt 1.

Derfor alternativ 2 er morsommere. Mener å huske jeg har gjort induksjonsbeviset for n^3-rekka flere ganger før, men dog.

Endret av Me sjøl
Skrevet

Kan dokker legge ut eksamen hvis dokker enda har den for oss som var uheldige og ikke kom opp i R2?

Eller for oss som generelt bare er nysgjerrige! :)

(1/2)x + (1/4)sin(2x) + C. Samme som Wolfram Alpha spytter ut, så jeg er rimelig sikker.

Dette stemmer. Du skriver om chart?cht=tx&chl=cos^2x = \frac{1}{2} (1 + cos2x).

Skrevet

Latterlig lett? Gi deg. Selv følte jeg det gikk helt greit, jeg fikk tidsproblemer som faen da men... Blir nok 4.

Skrevet

Det spørs aldeles på hva du legger i "å kunne løse". Hvis det er å sette noen tall i en formel, trenger han ikke mer.

Ja, det er tross alt utelukkende det som er pensum i R2.

Skrevet

Latterlig lett? Gi deg. Selv følte jeg det gikk helt greit, jeg fikk tidsproblemer som faen da men... Blir nok 4.

Tentamen vi hadde i år var ca √2 ganger vanskligere enn eksamen, fekk 1 time til overs både på del 1 og 2 no på eksamen. Prata litt med læraren min etterpå, og han var rysta over kor lette oppgåvene var. Spesielt del 2 var ille, var jo samme funksjonen heile vegen og på oppgåvene kunne du svare ved å refere til tidligare oppgåver.

Er som sagt veldig redd for sensuren.

Skrevet

Det var et elendig eksamen. Hva var greie med hele 6 oppgaver?

Det har jo alltid vært 5. Del 1 var lett , men del 2 var bare kjedelig å regne gjennom. Det var jo ingen smarte oppgaver, bare dritt oppgaver der vi måtte skrive jævle mye. På grunn av dette fikk jeg ikke tid til å gjøre andre oppgaver. :thumbdown:

Skrevet

Tentamen vi hadde i år var ca √2 ganger vanskligere enn eksamen, fekk 1 time til overs både på del 1 og 2 no på eksamen. Prata litt med læraren min etterpå, og han var rysta over kor lette oppgåvene var. Spesielt del 2 var ille, var jo samme funksjonen heile vegen og på oppgåvene kunne du svare ved å refere til tidligare oppgåver.

Er som sagt veldig redd for sensuren.

Sensorene har jo ikke i utgangspunktet lov til å være ekstra strenge selv om de oppfatter oppgavene som for enkle. Det beste forsvaret mot streng sensur er nok rette svar.

Skrevet

Irriterer meg at jeg ikke klarte chart?cht=tx&chl=\int (cosx)^2x:thumbdown:

Del 2 var overraskende lett. Spesielt da jeg oppdaget at alle oppgavene baserte seg på samme funksjon. :p Husker jeg strevde mye mer på R1-eksamen i fjor.

Sleit litt med å skrive om grafen til sinusfunksjon på oppgave 4. Fikk ikke like grafer på kalkulatoren. Noen som har svaret?

Skrevet

Irriterer meg at jeg ikke klarte chart?cht=tx&chl=\int (cosx)^2x:thumbdown:

Del 2 var overraskende lett. Spesielt da jeg oppdaget at alle oppgavene baserte seg på samme funksjon. :p Husker jeg strevde mye mer på R1-eksamen i fjor.

Sleit litt med å skrive om grafen til sinusfunksjon på oppgave 4. Fikk ikke like grafer på kalkulatoren. Noen som har svaret?

5√2*e^-0,2x *sin(x+π/4) fekk eg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...