Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Norsk eksamen VGS 2010


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082

Noen som valgte oppgave 4? Skrive et essay om barns plass i den voksne verden, og ta utgangspunkt i to av tekstene. Føler jeg ikke skulle valgt den, rotet meg altfor mye bort fra temaet, og etter å ha sittet her hjemme nå å tenkt litt, så tror jeg også at jeg var helt på villspor. Hva skrev dere?

Lenke til kommentar

Hm, litt sånn vag ja. Skrev litt om hver av tekstene, at sagaen var objektiv og skildret veldig "kaldt" osv, og at tegneserien viste følelser osv. via bildene/tegningene og brukte ironi. Og så at begge handlet om far-/sønnforhold og forventninger i de forskjellige periodene. Mulig jeg er helt på syre.

 

Uansett, 2 eller bedre så skal jeg ALDRI ta denne eksamenen om igjen! Tar heller opp alle andre fag for bedre snitt! Ferdig med norsk! :S

Lenke til kommentar

Noen som valgte oppgave 4? Skrive et essay om barns plass i den voksne verden, og ta utgangspunkt i to av tekstene. Føler jeg ikke skulle valgt den, rotet meg altfor mye bort fra temaet, og etter å ha sittet her hjemme nå å tenkt litt, så tror jeg også at jeg var helt på villspor. Hva skrev dere?

 

Enig!

 

Skulle nok ha valgt noe annet ja, ble knappe 1100 ord. Jeg skrev bare masse bullshit og misforstod oppgave A _helt_. Forstod at Aldro var ironisk ovenfor faren sin, men glemte å skrive at han sa så mye rart fordi han ikke visste hva han skulle. Forskjellen mellom "sønnene" i begge utdragene lå nok i at før i tiden så hadde folk mål, men i det postmodernistiske samfunnet i dag er det ikke like lett å finne frem i livet...

 

Har en relativ god 5er i standpunkt, regner vel med at jeg får en 3er på eksamen :/.

Endret av evilleader360
Lenke til kommentar

Hva jeg gjorde på del A:

 

Kort innledning med tema

Sammenliknet det konkrete (Ta egne valg vs reise)

Fortellerperson og synsvinkel (3 person i begge, ingen tanker i saga, tanker til gutten i serien)

Virkemiddel ved hovedpoenget (Ironi og understatement)

Kort avslutning om hvor awesome Gunnlaug var som dro mot den moderne pingla.

 

260 ord.

Lenke til kommentar

edit: hva skrev egentlig folk på del A forresten? :|

 

Dette er min eksamen, :D Har zippa den i frykt for plagiat.

 

Norsk eksamen .odt.zip

 

Men herregud kor dårlig oppgave A var. Fy flate, skulle ønske de som laget den måtte selv gjøre selve oppgaven...Men satser på å få 3 som jeg vanligvis for..

 

Passord please..

 

Wow, skrev at forteller var refererende i sagaen og allvitende i tegneseriet. Gikk på en kraftig smell nå, nei, ikke min dag i dag :(.

Lenke til kommentar

Kommer ikke til å grine hvis jeg får en 2er. Ligger på 3. Men jeg føler at begge oppgavene gikk i dass. Valgte kåseri(oppgave 6) og føler at jeg ikke fikk frem noe om språk i det hele tatt. Nå er det bare å glede seg til neste fredag med sidemål...

Lenke til kommentar

Kommer ikke til å grine hvis jeg får en 2er. Ligger på 3. Men jeg føler at begge oppgavene gikk i dass. Valgte kåseri(oppgave 6) og føler at jeg ikke fikk frem noe om språk i det hele tatt. Nå er det bare å glede seg til neste fredag med sidemål...

 

Lykke til :p

 

Kom selv opp i IT og kjemi, go me!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...