Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Norsk eksamen VGS 2010


Anbefalte innlegg

Jeg støtter det Sports-Dude skrev; repeter sjangrene. I tillegg kan det være lurt å se over ev. feil man har gjort i tidligere oppgaver (f. eks kommafeil).

 

I og med at de andre eksamensoppgavene har lagt mye vekt på tolkning og analyse ville jeg konsentrert meg spesielt om dette.

 

Legger ved et godt tips til måten man bør løse slike oppgaver på:

 

HVA (Hva er det som skjer i historien?)

HVA MER (Hva er det egentlig forfatteren prøver å fortelle oss?)

HVORDAN (Hvilke virkemidler bruker forfatteren for at vi skal sitte igjen med sluttinntrykket HVA MER)

 

Jeg har en følelse av at sensorene ikke har noen særlig sans for humor, så det er viktig å tenke seg godt om før man benytter seg av det.

Endret av nikeman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg har med eldre oppgaver som jeg selv har skrevet, hvordan skal jeg da oppgi dette som en kilde for sensoren å finne igjen senere? skal jeg bare la være å ta det med i kildelista?

"Kilder

Kilder er tekster som er tilgjengelige for andre, dvs. publiserte tekster. Dersom det er

aktuelt for eleven å bruke kilder i sin besvarelse, enten fordi oppgaven krever det eller

fordi eleven velger å bruke kilder, må de oppgis på en etterrettelig måte."

Utdrag fra Vurderingsveiledningen 2010 i norsk.

 

Altså, dersom den tidligere besvarelsen din er tilgjengelig for andre, er den etter definisjonen en kilde. Men besvarelsen er jo ditt eget arbeid, så jeg kan ikke se at det er nødvendig å oppgi den på kildelisten da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...