Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hva er det mest ubrukelige du har lært på skolen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må være latterlig lite sikker på deg selv. Jeg har selv gjennomført en altfor lang aerobicsøkt, og det var grusomt av to grunner. Jeg er stiv som en stokk og eier ikke rytmesans. Og det hele ble filmet. :>

 

Hvis du antyder noe ang. min seksualitet, så tar du feil.

Jeg er like heterofil som Pondus.

Men som mangeårig mobbeoffer, hadde jeg ufattelig lite lyst til å danse, synge, gjøre aerobics, eller noe som helst, som involverer å vrikke på seg. Jeg ville bare være i fred.

Bare jeg blir sliten i gymtimene, bør alle være fornøyd. Hockey var mer min greie. Klassens beste, for en gangs skyld.

Visse ting bør man få fritak fra. Aerobics er definitivt en av dem.

Lenke til kommentar

 

men den tingen jeg likte mest var på vid. skule. dette var rele-styringer. jeg var genial og bygde avanserte styringer i fra 4 veka på skolen. de andre forstod ingenting. jeg bare suste forbi de. jobbet og i friminuttet. det var alt fra enkel motorstyring til sekvenstyring med PLS. andre året på Elenergi ble en skuffelse. elendig undervisning av en ny automatisering lærer som ikke kunne så mye og en klassestyrer som burde ha gått fra arbeidslivet med den overvekta si og funnet seg en plass i jorda. bare elendighet av en lærer. men autom. var en ok fyr. her ble utdanningen det samme og mindre ting å lære enn på første året. lærte bare det samme som på første året. ble mye praksis disse to åra da. men det slår ikke arbeidslivet. jeg gikk rett på skipinstallasjon. liker ikker disse dritt husa til folk og service jobber. inst. en stikkontakt der og en der som blir mye papirarbeid og kjøring med. på skip kommer jeg om morningen kl 7 og får tegninger. fiks det og det. test den pumpa. og favoritten, bygg om det starterskapet. rele-styringer, yes. nå for tida bygger jeg om startere fordi en ventil må opnes før pumpen skal starte. den må ikke gå på tomgang. ventilen skal opnes samtidig med at pumpen starter. trenger bare en kontakt på en kontaktor ev hjelpeblokk. men man må lese koblingskjemaet for å se hva man kan endre på. rele-styringer handler om å automatisere utstyr så det går automatisk. kontaktor er den mest viktige og brukte delen. ved lage til drivspenning til denne og belastning på kontaktoren kan man styre belastningen med drivspenningen. denne kan igjen styres av f.eks. diverse signaler fra sensorer og følere, brytere, berøringer, termostat, lys og mye mer. med dette b.a. kan man få en ting gjort med å bare trykke på en knapp eller fra en variabel fra noe utstyr. så går alt av seg selv. genialt. jeg kan faktisk automatisere hele huset ditt med PLS og relestyringer uten problemer. da kan du få en fjernkontroll av meg til å betjene huset med. du skal og få lov til å bruke hendene å klappe med eller knipse vis du vil det. du kan få skrike eller bare snakke. skal huset ha strøm selv om e-verket slår ut strømmen så kan jeg fikse det og. alt er bare begrenset av lommeboken din og litt plass. jeg blir rik med eller uten deg. :cool:

 

 

Foreslo du nettopp ulovlig snylting på el-nettverket?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

men den tingen jeg likte mest var på vid. skule. dette var rele-styringer. jeg var genial og bygde avanserte styringer i fra 4 veka på skolen. de andre forstod ingenting. jeg bare suste forbi de. jobbet og i friminuttet. det var alt fra enkel motorstyring til sekvenstyring med PLS. andre året på Elenergi ble en skuffelse. elendig undervisning av en ny automatisering lærer som ikke kunne så mye og en klassestyrer som burde ha gått fra arbeidslivet med den overvekta si og funnet seg en plass i jorda. bare elendighet av en lærer. men autom. var en ok fyr. her ble utdanningen det samme og mindre ting å lære enn på første året. lærte bare det samme som på første året. ble mye praksis disse to åra da. men det slår ikke arbeidslivet. jeg gikk rett på skipinstallasjon. liker ikker disse dritt husa til folk og service jobber. inst. en stikkontakt der og en der som blir mye papirarbeid og kjøring med. på skip kommer jeg om morningen kl 7 og får tegninger. fiks det og det. test den pumpa. og favoritten, bygg om det starterskapet. rele-styringer, yes. nå for tida bygger jeg om startere fordi en ventil må opnes før pumpen skal starte. den må ikke gå på tomgang. ventilen skal opnes samtidig med at pumpen starter. trenger bare en kontakt på en kontaktor ev hjelpeblokk. men man må lese koblingskjemaet for å se hva man kan endre på. rele-styringer handler om å automatisere utstyr så det går automatisk. kontaktor er den mest viktige og brukte delen. ved lage til drivspenning til denne og belastning på kontaktoren kan man styre belastningen med drivspenningen. denne kan igjen styres av f.eks. diverse signaler fra sensorer og følere, brytere, berøringer, termostat, lys og mye mer. med dette b.a. kan man få en ting gjort med å bare trykke på en knapp eller fra en variabel fra noe utstyr. så går alt av seg selv. genialt. jeg kan faktisk automatisere hele huset ditt med PLS og relestyringer uten problemer. da kan du få en fjernkontroll av meg til å betjene huset med. du skal og få lov til å bruke hendene å klappe med eller knipse vis du vil det. du kan få skrike eller bare snakke. skal huset ha strøm selv om e-verket slår ut strømmen så kan jeg fikse det og. alt er bare begrenset av lommeboken din og litt plass. jeg blir rik med eller uten deg. :cool:

 

Da håper jeg virkelig for din del at du tenker på å få tak i strøm via andre kilder enn den strømmen El-verket forsyner huset dit med.

 

For all kabel etter inntakskabelen skal kun betjenes av autorisert personell fra dit lokalt El-verk.

 

Som regel bruker e-verk å slå av strømmen via transformatorer, og disse styres som regel ved hjelp signaler via egne frekvenser. Om du begynner å kødde med disse frekvensene kan det bety livsfare.

For det er som regel en grunn til at de slår av strømmen, enten reparasjon eller vedlikehold.

 

Men om du tenker på andre kilder slik som batterier og solcelle så går nå det selvfølgelig ann.

 

Ikke at det er så praktisk å ha batterier som lades opp av den spenningen du har i stikk-kontakten ( likerettet og transformert ned såklart) For så å transformere batteri spenningen opp igjen til 230 v når e-verket har skrudd av. Men så absolutt mulig!

 

Må vere siste utvei om du har veldig utstabilt nettforsyning ;)

Lenke til kommentar

På slutten av barneskolen fikk jeg ofte blandet inn en god dose KRL med tyngde på kristendom, inn i mange av de andre fagene, p.g.a av en svært så troende lærer (fast kirkegjenger og forkynner).

 

Gud hadde visst gitt oss ditt og datt, og alt eksisterte visst bare p.g.a. av Herren, og det ble stadig henvist til-, og lest bibelsitater, til og med i matte!

Lenke til kommentar

Løkkeskrift er viktig. Det lar deg skrive mye, veldig raskt.

 

Jeg grøsser ved tanken på å skrive eksamen med

B L O K K B O K S T A V E R .

 

Au, vondt i hånda.

Men lesbarheten er for meg et problem ved løkkeskrift. :whistle:

 

Så hvis det er snakk om hastighet, hvorfor lærer vi ikke stenografi?

Lenke til kommentar

På slutten av barneskolen fikk jeg ofte blandet inn en god dose KRL med tyngde på kristendom, inn i mange av de andre fagene, p.g.a av en svært så troende lærer (fast kirkegjenger og forkynner).

 

Gud hadde visst gitt oss ditt og datt, og alt eksisterte visst bare p.g.a. av Herren, og det ble stadig henvist til-, og lest bibelsitater, til og med i matte!

Tror nesten jeg hadde anmeldt han.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En lærer jeg hadde en gang viste klassen hvordan man skulle rulle en røyk. det er har jeg ikke hatt bruk for :p

 

Han lærte vel oss også hvordan man skulle avfyre et skudd med en patron og et te-lys, men det har jeg jo fått bruk for :ph34r:

Endret av SVD
Lenke til kommentar

På slutten av barneskolen fikk jeg ofte blandet inn en god dose KRL med tyngde på kristendom, inn i mange av de andre fagene, p.g.a av en svært så troende lærer (fast kirkegjenger og forkynner).

 

Gud hadde visst gitt oss ditt og datt, og alt eksisterte visst bare p.g.a. av Herren, og det ble stadig henvist til-, og lest bibelsitater, til og med i matte!

Tror nesten jeg hadde anmeldt han.

Det var et litt eldre kvinnemenneske, uten særlig evne til logisk tenking.

 

Og det skal sies at jeg en gang presterte å tuppe en steinhard fotball (dette var om vinteren) rett i dåsa hennes, så det får være hevn nok.

Lenke til kommentar

Vi hadde flere timer med kristendom i uka på barneskolen, man måtte ha underskrift fra foreldrene til å ha livssyn istedet. Overraskende nok var det bare ett par i klassen som hadde livssyn, jeg måtte holde ut med å tegne jesus sin grav med den jævla rullesteinen foran hver påske i 6 år, snakk om bortkasta tid.

Lenke til kommentar

På slutten av barneskolen fikk jeg ofte blandet inn en god dose KRL med tyngde på kristendom, inn i mange av de andre fagene, p.g.a av en svært så troende lærer (fast kirkegjenger og forkynner).

 

Gud hadde visst gitt oss ditt og datt, og alt eksisterte visst bare p.g.a. av Herren, og det ble stadig henvist til-, og lest bibelsitater, til og med i matte!

Tror nesten jeg hadde anmeldt han.

Det var et litt eldre kvinnemenneske, uten særlig evne til logisk tenking.

 

Og det skal sies at jeg en gang presterte å tuppe en steinhard fotball (dette var om vinteren) rett i dåsa hennes, så det får være hevn nok.

Hehe, alltid gøy med hell i uhell :!:

Lenke til kommentar

Musikk, og RLE!

Musikklæreren min ramser opp en haug med ord om noter og forventer at vi skal kunne alt utenat etter 5 sekunder, og hvis ikke vi kan det så smeller han neven hardt i kateteret sitt, og blir sur som en sitron.:dontgetit:

 

..og jeg synes virkelig RLE burde ha vært et valgfritt fag, bare tenk om man ikke har noe interesse, eller nytte, av det i det hele tatt, som meg, kan ikke fordra det, Jesus meg her, Moses meg der osv. :nei:

Lenke til kommentar

..og jeg synes virkelig RLE burde ha vært et valgfritt fag, bare tenk om man ikke har noe interesse, eller nytte, av det i det hele tatt, som meg, kan ikke fordra det, Jesus meg her, Moses meg der osv. :nei:

 

Hvorfor skulle RLE vært et valgfritt fag sammenlignet med andre fag i skolen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...