Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hva er det mest ubrukelige du har lært på skolen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er et par temaer i spesielt norsk jeg føler at er litt bortkastet tid, og jeg er ikke veldig fan av sidemål heller.

Ellers er det mye jeg kan få bruk for, men 2-tallsystemet ser jeg ikke helt hva jeg kan bruke til enda, og det lille jeg husker kan da umulig være mye verdt.

Lenke til kommentar

Det meste innen matte. Kommer aldri til å ha bruk for 80% av det jeg har lært innen matte på ungdomsskolen og VGS. Mest sansynelig. Veldig mye innen naturag også.

jeg er ikke helt "fan" av matte jeg heller, men jeg kan ikke si at det ubrukelig. du bruker jo stort sett matte til absolutt alt

Lenke til kommentar

Det meste innen matte. Kommer aldri til å ha bruk for 80% av det jeg har lært innen matte på ungdomsskolen og VGS. Mest sansynelig. Veldig mye innen naturag også.

 

Hvis du ikke ønsker å hjelpe samfunnet fremover vitenskapelig er det helt greit.

Så vi skal alle bli vitenskapsmenn, er det du sier?

Lenke til kommentar

Så vi skal alle bli vitenskapsmenn, er det du sier?

 

Enhver bør inneha prinsipielle kunnskaper om hvordan verden omkring oss fungerer. Det har ikke noe å si om du skal arbeide innenfor feltet eller ikke.

Endret av Yumekui
Lenke til kommentar

 

Enhver bør inneha prinsipielle kunnskaper om hvordan verden omkring oss fungerer. Det har ikke noe å si om du skal arbeide innenfor feltet eller ikke.

Hvorfor det? Tredjegradsligninger, avanserte matteformeler, astroider, stjernestøv og lignende er for meg komplett uinteressant og jeg kommer garantert ikke til å få bruk for det meste jeg har lært verken i fremtidige yrker eller i det daglige.

Grunnleggende matte og naturfag er som regel uhyrlig viktig, det skal jeg være enig i. Likevel er det mange som ikke har bruk for annet en netopp det grunnleggende, ikke det avanserte.

Endret av Coa
Lenke til kommentar

Jeg har god bruk for totallsystemet. Kanskje ikke så grusomt ofte, men det har virkelig forenklet en del arbeid.

 

Noen av de mer ubrukelige tingene jeg har lært må vel være følgende:

 

- At en asynkronmotor som er ubelastet oppnår fult turtall på under to omdreininger ved direktestart.

 

- Fader vår (bønnen). Den er forsåvidt glemt og fortrengt. Men den ble lært en gang. Så det teller.

 

- Og nå kommer jeg ikke på noe spesielt som har vært ubrukelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...