Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hva er det mest ubrukelige du har lært på skolen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er det mest nyttige du har lært på skolen da ? :p

 

men må vel si matte, trenger vel ikke finne x og y i det daglige livet, gjør vi ?

 

Jeg har hvertfall lært at man må holde seg langt unna skolekantinen som i utgangspunktet skal være tilrettelagt for elever, med mindre man har arvet en rik tante eller liknende da såklart.

 

Ellers vil jeg si engelsk er det mest nyttige jeg har lært.

Lenke til kommentar

Matte er svært nyttig for mange av oss, men jeg mener at dagens pensum har feil fokus. Det er stort sett å grave seg ned i avanserte formler og slikt, men veldig lite om hvordan man kan bruke matten i dagliglivet.

 

Mitt verste eksempel er en jente som måtte ta Matematikk 3MX for å komme inn på legestudiet.

DET får hun ikke bruk for. Det er et sånt idiotisk inntakskrav som er der bare for å være der.

Lenke til kommentar

Det er viktig å vite hva troen til millioner av mennesker handler om.

 

Faget har endret seg radikalt de siste årene. Fra å være et KRISTENDOM-fag, ble det til KRL, som handler om alle religioner på en informativ og ikke-forkynnende måte, men med mest fokus på Kristendom.

 

Nå har det byttet navn til RLE, men jeg er så gammel, at jeg ikke hadde det faget. Usikker på forskjellen på det og KRL.

 

Samme hva du selv velger å tro på, må du ha en viss allmennkunnskap om verdens fem mest populære religioner. Religiøse er over alt, og du MÅ ha en viss forståelse for hva de tror på.

Lenke til kommentar

Det er trist at du ler av folk som du anser som dummere, eller å ha tatt et dårligere religionsvalg, enn deg selv.

Kristne ler ALDRI av ateister som deg.

Kristne har en overbevisning som er forskjelling fra din, og en helt annen holdning til de som tror annerledes. Kristne vil be for deg, ikke le av deg.

 

Jeg prøver ikke å endre troen din. Det vil jeg uansett ikke klare via et forum.

Men jeg håper at du kan bli litt modnere når det gjelder åpenhet.

 

Jeg har ingenting imot at du har sympati med "kristne som tror på eventyr".

Men at du LER av dem, betyr at du hadde hatt godt av flere Kristendom/KRL/RLE-timer.

Lenke til kommentar

Det er trist at du ler av folk som du anser som dummere, eller å ha tatt et dårligere religionsvalg, enn deg selv.

Kristne ler ALDRI av ateister som deg.

Kristne har en overbevisning som er forskjelling fra din, og en helt annen holdning til de som tror annerledes. Kristne vil be for deg, ikke le av deg.

 

Jeg prøver ikke å endre troen din. Det vil jeg uansett ikke klare via et forum.

Men jeg håper at du kan bli litt modnere når det gjelder åpenhet.

 

Jeg har ingenting imot at du har sympati med "kristne som tror på eventyr".

Men at du LER av dem, betyr at du hadde hatt godt av flere Kristendom/KRL/RLE-timer.

Du kan ikke snakke for andre kristne. Og å be for ateister er frekt. Og meningsløst.

 

Overraskende få som har sagt nynorsk. For noe dritt.

Endret av Lange
Lenke til kommentar

Enda en som hadde hatt godt av noen KRL-timer, ja.

 

Kristne ser ikke på seg selv som bedre enn andre, og føler ikke skadefryd når ateister, etter de kristnes tro, havner i den evige fortapelse.

 

De kristne ønsker å redde flest mulig fra det de mener er fortapelse.

 

Hvis du er turist, og ser en blind, tysk turist på vei utfor Prekestolen, ville du ikke prøve å redde ham?

 

 

 

Hvorfor er det frekt å be for ateister? Det skjer i beste mening, fordi de som ber ønsker deg alt vel.

Hvis du tror det hjelper, er du kanskje ikke ateist likevel?

Hvis ikke, hvorfor blir du provosert? Guden de ber til finnes jo ikke..?

Lenke til kommentar

Det er trist at du ler av folk som du anser som dummere, eller å ha tatt et dårligere religionsvalg, enn deg selv.

Kristne ler ALDRI av ateister som deg.

Kristne har en overbevisning som er forskjelling fra din, og en helt annen holdning til de som tror annerledes. Kristne vil be for deg, ikke le av deg.

 

Jeg prøver ikke å endre troen din. Det vil jeg uansett ikke klare via et forum.

Men jeg håper at du kan bli litt modnere når det gjelder åpenhet.

 

Jeg har ingenting imot at du har sympati med "kristne som tror på eventyr".

Men at du LER av dem, betyr at du hadde hatt godt av flere Kristendom/KRL/RLE-timer.

 

Har hatt 5 i det jævla faget i alle de år. Det er bedre at de bruker litt energi på og le av meg, enn å be for meg til en fantasigud.

 

Og jo, Kristne ler av ateister. De ler når man kommer med harde fakta. Og de bli lei seg for at vi kommer til helvette.

 

Må også bare si at jeg ikke har hatt noe religionsvalg. Jeg er født i norge, med ''kristne'' foreldre, og er dermer medlem av statskirken. Slik er det med de aller aller fleste. De har ikke valgt religion selv, de ble født inne i religionens klør.

 

Men det er litt artig og se Mannen med ljåen snakke så fint om åpenhet. Etter det jeg har lest av dine innlegg er vel du neppe veldig åpen av person.

 

Ja, Nynorsk må være veldig unyttig. Skjønner vel det meste av hva de sier uansett. Timene kunne heller vært brukt på mer matte eller engelsk.

Lenke til kommentar

"De kristne ønsker å redde flest mulig fra det de mener er fortapelse"

 

Hvorfor skal de bestemme hva som er hva ? kan ikke de kristne bare rulle inn å innse at de ikke bestemmer noe som helst

 

"Hvis du er turist, og ser en blind, tysk turist på vei utfor Prekestolen, ville du ikke prøve å redde ham?"

 

Nei faktisk ikke , "Say hello to my grandpa German Scum" så hadde jeg gått videre

 

Litt mer hjelpsom hadde jeg vært mot en blind fransk turist

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De kristne prøver ikke å bestemme. De ber guden sin hjelpe han som er på vei mot stupet.

Men du tror jo ikke på denne guden, så hvorfor blir du så provosert av at de ber til en "fantasigud"?

Hvis du ikke tror på ham, tror du vel heller ikke at disse velmente bønnene har noen efekt?

 

Jeg forstår at du blir irritert hvis Jehovas Vitner banker på døra hver måned.

Men at kristne ber for deg i stillhet, til en gud du ikke tror kommer til å gjøre noe?

 

Det du sier om den stakkars, tyske turisten (versus den franske) sier litt om den umodne tankegangen din.

All religion til side;

Ville du virkelig latt ham dø bare fordi han kommer fra et land som gikk til krig mot oss for 70 år siden?

 

 

Tråden handler om unyttige ting fra skolen.

Vi trenger ikke å diskutere religion. Men jeg håper du skjønner hvor viktig det er å forstå andre religioner.

Kristendom og KRL er fjernet. Nå heter det RLE, og handler om objektiv og ikke-forkynnende informasjon om hva religiøse folk tror på.

 

Slik informasjon har alle godt av.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...