Gå til innhold

Den store League of Legends tråden


Anbefalte innlegg

Litt av problemet er vel at de champsene jeg liker enten ikke har damagen til å kunne carry 1v5 eller så har de ikke survivability nok.

Og har 1 eller 2 av motstanderene CC, så er du jo egentlig fucked. Spesielt hvis du omtrent er den eneste trusselen på laget.

 

Hvordan carrier du 1v5 egentlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt av problemet er vel at de champsene jeg liker enten ikke har damagen til å kunne carry 1v5 eller så har de ikke survivability nok.

Og har 1 eller 2 av motstanderene CC, så er du jo egentlig fucked. Spesielt hvis du omtrent er den eneste trusselen på laget.

 

Hvordan carrier du 1v5 egentlig?

 

 

Du går som regel veldig hardt ut i lane, blir fed og så roamer rundt mappet for og få teamet ditt ahead. 

Har de CC så regner jeg med at de enten missbruker den tidlig i en fight siden det høres ikke ut som du er så veldig høyt elo.

 

Jeg kom i ett helt ok elo ved og spille Yasuo, Lee Sin,Rengar og Kalista for det meste. Vis Tahm er åpen, så anbefaler jeg deg til og spille han som jungle med cinderholk og ganker etter lvl 6. 

Lenke til kommentar

det er vanskelig å carrie med de champions der for deg som ikke er så høy elo, for de er veldig vanskelige champs å mestre med, du må ha gode mechanics på yasuo, leesin. Spill bare champs som er lett å spille og som du liker, prøv wukong, veldig sterk og lett å spille og carrie med i teamfight eller malphite, gode ult i teamfight.

Lenke til kommentar

Master yi er jo en klassiker, Warwick kan jo være noe siden i lavere elo så vet man ikke helt når og i hvilken situasjon man bruker qss. Jeg sa leesin fordi selv hadde jeg veldig stor suksess med han selv om jeg var i bronze, eneste tingen jeg kan se som kan by på problemer med leesin er vel insec og wardjump, men etter mye trening på wardjump så går det automatisk.

 

Har drevet litt rundt i lavere elo på smurf, og ser at Akali kan være en god champion, Jax kan jo også komme veldig bra ut vis man bygger de riktige tingene. Irelia er en veldig bra champ i toplane, men kan også funke i enkelte match-ups i midlane når man blir mer og mer driven på spells.

 

 

En ting jeg har glemt og nevne er at lasthit er veldig veldig viktig for og ha suksess i spillet i det heletatt. Det spawner 119 minions på 10 min vis jeg ikke tar helt feil, og da straffer det seg vis man ikke har mer enn si 60 farm  :wee:

Lenke til kommentar

Yasuo er jo artig for så vidt. Men han er jo stort sett bannet, også må en jo nesten få mid også. :p

Spilt en del Warwick, men jeg vet ikke jeg. Begynner å bli veldig kjedelig egentlig.

Mulig jeg møter en del folk som er smarte eller at det er smurfs, men veldig ofte i det siste når jeg går inn 1v2, som jeg også har stor sjanse for å vinne, så får jeg ultien avbrutt relativt raskt.

Og da forsvinner jo mye av damagen og lockdown som ville gjort at jeg vant den 1v2'en.

 

Vet ikke hvor god (elo en burde være) du mener en må være for å kunne carry gamet jeg men..

Lenke til kommentar

Man burde egt klare og carry alene allerede fra bronze, det høres ut som du har spilt endel så du vet jo hvordan det gjøres, bare om det kan gjøres enda bedre! Det er sant det du sier.. Yasuo er favoritt champen min, men alltid bannet selv i høyere elo som diamond. Skjønner saken med Warwick, kanskje du kan prøve noen andre champs som er lette og spille med kan fortsatt vinne ett game alene, hvilken rolle spiller du, eller foretrekker? 

Lenke til kommentar

Lær deg heller noen få champions godt enn å lære deg mange litt. Du trenger ikke kunne alle roller, men top/mid er det ofte mange som ønsker. 

 

Kjøp wards, som du faktisk bruker. Og da mener jeg ikke at du setter de ut, men at du overvåker minimappet etter fiender. Ser du enemy jungler top og du har grei kontroll midlane? Teleport bot for å ganke der, ta med dragen eventuelt. Å "ikke tape lane" er ikke et utgangspunkt for å skulle carrye hele gamet. Da må man hjelpe de andre.

 

Gank heller en lane som går likt eller leder, enn en som ligger bak. Hvis du ganker toplaneren dems som er 2/0 kan det fort bli dobbelkill til dem.

Lenke til kommentar

Jeg syns vel de fleste rollene er greie. Hvor på jeg kanskje favoriserer mid og top over adc og jungle.

Det har sikkert noe med å gjøre at det er færre faktorer som påvirker lane sammenlignet med de andre rollene.

Så hvis jeg taper lane, vel da er det fordi jeg knotet det til.

 

Veldig mange gode tips som kommer her og et annet et er å "se hele sammenhengen". Spiller du midlane og både botlane og toplaner vinner, spill safe og farm. Vinner laget ditt, så er det beste du kan gjøre å gå even samt å hjelpe laget ditt. Man trenger ikke alltid å gjøre flashy plays eller dominere lane. 

 

Også har du forskjellen på proactive og reactive som kan være nyttig. Å få et kill i LoL er som oftest et resultat av en feil gjort av motstander, ikke nødvendigvis outplay e.l. Som sagt, leder laget ditt, bruk en mer reactive spillestil da man ikke trenger å ta like stor risiko som om man ligger under. Eksempel: Du spiller LeBlanc mot Fizz og waven er nærme turrenten din. Fizz bruker E for å wavecleare, da har du muligheten til å gå for et kill eller ihvertfall tvinge ham til å flashe.

 

Alt i alt, bare husk på at man ikke alltid trenger å outplaye motstanderen hvert eneste game. Husk at 15 cs tilsvarer ett kil. Har du 45 cs mer enn lane opponent er du i teorien 3 kills foran ham.

Lenke til kommentar

Jeg er midtveis Silver, og fortrekker Mid som Lux eller Cho´Gath top. Gjør forøvrig en kurrant job som Alistar support også.

 

Men, jungle suger jeg rett og slett i å prøver å unngå det mest mulig.

 

Mid så har jeg masse alterntiver å spille, men Top? Er det noen Champs som er lignende Cho Gath, eller som er enkel å sette seg inn i? Han er ikke ofte banned, men det hender at andre spiller han

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Sion var det første som slo meg, du kan og se på Maokai.

Forholdsvis lette champions (spesielt sistnevnte) å sette seg inn i, og begge er også relativt trygge laners (som Cho'Gath). 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Ny patch! Kva syns folk? Har folk fått prøvd? 

 

Prøvde eit game med rengar jungle for å gjera det lett, men eg endte opp med å feeda hardt sjølv etter å få ein ganske lett first blood. Trur eg må bruke meir tid på masteries enn 10 min for å sette opp alt. :p

Anbefaler å se denne angående masteries:

 

Ellers har jeg en PBE account, så har spilt litt på patchen de siste ukene, mye bra endringer for min personlige favorittrolle (marksmen).

Det som kanskje er mest sjokkerende med patch notes, er endringen i hvordan minions fungerer om du ligger foran (høyere dmg mot andre minions).

Det endrer jo helt macroplay i forhold til å kontrollere minionwaves.

Mange er negative, men for meg som en casualspiller, så er jeg positiv til endringen. 

Har aldri vært særlig flink i den macrodelen av LoL uansett, selv om jeg forstår prinsippen godt.(mangler litt på utførelsen  :tease: )

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Såg raskt den videoen tidligare (samt litt av runes-videoen), men tenkte eg ville prøve å finne litt ut på egenhånd korleis eg ville spela. 

 

Er sjølv ikkje så flink i wave management (ein grunn til at eg stort sett spele jungle og support), så for meg er det ikkje så stor endring eigentleg. 

 

Korleis fekk du tak i PBE-account? Eg søkte rett før preseason-tinga kom, men har ikkje fått noko svar. :( 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg søkte vel om PBE-tilgang for 2 og et halvt år siden, forsatt ikke fått.

Så jeg bare kjøpte en i stedet :)

 

Det greieste i filmen er starten, når han forklarer hvordan tankesettet ditt bør være når du skal bestemme deg for hvilke masteries du bør velge hver enkelt game.

Bør være veldig overkommelig å sette masteries manuelt for hvert eneste game nå.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Critheal på Yasuo sier jeg bare.

 

Tenkte å eksperimentere mer med Tristana senere selv, blir veldig viktig for henne å få av samtlige stacks på E nå slik at Rocket jump resetter og man kan reposisjonere. Tror det blir nøkkelen for å vinne dueller i lane ihvertfall, samt at stackene eksploderer med en gang du når max stacks.

 

Ang minionwaves så gjelder vel det levels også og ikke kun tower fordel? Snowballing blir ekstremt viktig nå, ditto med exp fordel i lane og teletubbien nær top.

 

Liker macroplay selv, men ofte det ikke blir tellende (med vilje) i Solo-queue, så jeg tror champs som rett og slett kan snowballe og pushe ned tårn kjapt blir viktige igjen.

Trist og Jinx kan fort bli viktige ADCer med tanke på akkurat den biten.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...