Gå til innhold

Den store League of Legends tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Akkurat kommet meg ut fra silver for første gang, så sitter på 0Lp i golv 5, redd for å spille mer nå  :rofl:

 

Ekke noe farlig, veldig lite sannsynlighet for at du har så dårlig mmr som silver v folkene har, eneste måten du kan deranke fra er vis noe såkalt mmr'en din er som en silver v noe du tvilsomt har  :closedeyes:  

 

Rakk selv og bli Diamond III, helt grei sesong  :wee:

Lenke til kommentar

Ekke noe farlig, veldig lite sannsynlighet for at du har så dårlig mmr som silver v folkene har, eneste måten du kan deranke fra er vis noe såkalt mmr'en din er som en silver v noe du tvilsomt har  :closedeyes:  

 

Men om jeg taper noen games på rad med 0 lp så faller jeg vel ut av gold uansett hva mmr'en min er? Tror også at den er noe lav, i silver 1 så fikk jeg mellom 15-20lp per win og mistet 20-30lp per tap :c

Lenke til kommentar

 

Ekke noe farlig, veldig lite sannsynlighet for at du har så dårlig mmr som silver v folkene har, eneste måten du kan deranke fra er vis noe såkalt mmr'en din er som en silver v noe du tvilsomt har  :closedeyes:  

 

Men om jeg taper noen games på rad med 0 lp så faller jeg vel ut av gold uansett hva mmr'en min er? Tror også at den er noe lav, i silver 1 så fikk jeg mellom 15-20lp per win og mistet 20-30lp per tap :c

 

Jeg og en kamerat spilte en hel haug med kamper før jeg datt ned fra diamond 5 med 0 lp. Han var plat 5 med 0 lp, og falt aldri ned, tapte over 10 kamper på rad. 

Lenke til kommentar

Jeg fatter ikke hvordan folk klarer å komme seg ut av silver. Er det kun jeg som er så inn i helvete uheldig med lagene jeg får? 

Sånn som et game her om dagen, da gikk jeg adc, og supporten min var tahm kench. Skjønte allerede i champion select at han kom til å trolle, han valgte clairvoyance og ghost eller noe. Ingame spiste han meg, og sprang meg vekk så jeg ikke fikk farma. Senere i gamet spiste han teammates og spytta oss mot fienden. 

 

Andre games er det bestandig en eller to lanes som enten feeder eller går afk. Herregud. 

Kanskje det blir bedre neste sesong, da skal man jo kunne queue mer enn 2 premades. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg fatter ikke hvordan folk klarer å komme seg ut av silver. Er det kun jeg som er så inn i helvete uheldig med lagene jeg får? 

Sånn som et game her om dagen, da gikk jeg adc, og supporten min var tahm kench. Skjønte allerede i champion select at han kom til å trolle, han valgte clairvoyance og ghost eller noe. Ingame spiste han meg, og sprang meg vekk så jeg ikke fikk farma. Senere i gamet spiste han teammates og spytta oss mot fienden. 

 

Andre games er det bestandig en eller to lanes som enten feeder eller går afk. Herregud. 

Kanskje det blir bedre neste sesong, da skal man jo kunne queue mer enn 2 premades. 

Teoretisk sett, så er det jo større sjanse for at det andre laget får noen idioter (4 på ditt lag, 5 på det andre laget).

Så enten spiller du ikke nok slik at det jevner seg ut, eller så tar du ikke ansvar for dine egne feil.

 

For min del handler det om å først og fremst fokusere på hva jeg gjør feil (jeg har et par 1000 games, aldri spilt et perfekt et).

Og ikke minst, jeg leaver i champselect om jeg ser et åpentbart troll, da mister du kun litt LP, men ingenting MMR.

 

Ellers så blir det nok lettere neste sesong om du har premades, men vanskeligere om du ikke har.

Og utover det så endrer de jo hvordan promotions fungerer.

Feiler du promotion første gang, så starter du med 1 seier neste gang du kommer til promotion (gjelder frem til du når plat?). Edit: G2->G1 er den siste

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Selvfølgelig, jeg sier ikke at jeg spiller perfekt. Jeg synes bare jeg har vært særdeles uheldig med lagene jeg har fått i det siste. Jeg visste ikke at man kun mister litt LP om man leaver i champ select, trodde man fikk en ordentlig straff for sånt. 

 

Såpass, man starter med 1 seier neste gang, om man feiler første promotion? Hm, da må det jo nødvendigvis være mye lettere å klatre stigen i neste sesong, da. 

Lenke til kommentar

Selvfølgelig, jeg sier ikke at jeg spiller perfekt. Jeg synes bare jeg har vært særdeles uheldig med lagene jeg har fått i det siste. Jeg visste ikke at man kun mister litt LP om man leaver i champ select, trodde man fikk en ordentlig straff for sånt. 

 

Såpass, man starter med 1 seier neste gang, om man feiler første promotion? Hm, da må det jo nødvendigvis være mye lettere å klatre stigen i neste sesong, da. 

 

Du tjener mye mer på og dodge i champselect ett par ganger vis du ikke får rollen din enn og spille noe du slettes ikke kan. Tape 7 LP er bedre enn og tape 21 ^^

 

Også i solo Q så kan du ikke være avhenge av teamet ditt fordi da vinner du aldri. Derfor er det lettere og carry i rollene som ADC&MID.. 

 

Tanken du skal ha før du går inn i ranked er - Du er den som skal vinne matchen for laget ditt fordi de er total ubrukelig :)

Også ett tips er og lese patchnotes selv om man er bronze! Jeg gikk fra bronze V til Plat III på en sesong (season 4) med og spille Orianna og Kog'maw adc. Season 5 så har jeg spilt veldig mye Yasuo, Lee Sin top for earlygame og vinne mest mulig i lane. Rengar jungle siden man one hitter folk med noen få items!

 

tl:dr 

 

Carry gamet for deg selv og gi pokker i teamet, spill hyper carries - Yasuo,Vayne,Tristana.

Dodge når du må spille roller du ikke klarer.

Mute flamere, og konse på spillet.

 

WARD MASSE

 

 

Og du vil climbe veldig fort  :wee:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg fatter ikke hvordan folk klarer å komme seg ut av silver. Er det kun jeg som er så inn i helvete uheldig med lagene jeg får? 

Sånn som et game her om dagen, da gikk jeg adc, og supporten min var tahm kench. Skjønte allerede i champion select at han kom til å trolle, han valgte clairvoyance og ghost eller noe. Ingame spiste han meg, og sprang meg vekk så jeg ikke fikk farma. Senere i gamet spiste han teammates og spytta oss mot fienden. 

 

Andre games er det bestandig en eller to lanes som enten feeder eller går afk. Herregud. 

Kanskje det blir bedre neste sesong, da skal man jo kunne queue mer enn 2 premades. 

 

Know the feel. Jeg var smart og tok mine provisionals med heftig lag, så jeg ble plassert og stuck i elohell. Spiller ikke perfekt jeg heller, men mengden idioter er helt utrolig. I tillegg er det jo knall når folk går afk eller ragequitter. Som EidMeister sier ovenfor så må man nesen bare carry for å ha en sjanse samt dodge matches om du ser i lobbyen at det vil gå ræva. 

Lenke til kommentar

Hvilken champ bruker du til å carrie med?

 

Merker oftere og oftere i games at de rett og slett bare 5 man rundt om på mappet for å sikre at den de skal ganke dør.

Og når da resten av teamet omtrent nekter å straffe dem ved å splitpushe og ta objectives så er det vanskelig.

 

5 man kan være lett å spille mot med litt vilje, vett og et par wards. 5 man kan være relativt enkelt å dra mellom lanes hvor på de utretter relativt lite mens ditt team splitpusher.

Men.. det er jo soloq tross alt, så en kan vel ikke forvente all verden. :p

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

spiller alt mulig, spiller meta champs som er ganske op, som elise, hvis hun ikke er picket eller banned. Men kan være vanskelig å spille for en silver/bronze spiller, jeg spiller mye vayne også for å hard Carrie. Spiller alt mulig liksom, men jeg anbefaler du bare spiller champs som du føler du er best med og mest komfortabel med.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Du kan carrye med "alt" egentlig.
Går mest på din egen mestring, og så på matchups (men om du mestrer din champion bedre enn fienden mestrer sin, så har det lite å si). 

 

I disse dager er det ingen champions som utpeker seg som OP, da Riot går for champions med tydelige styrker og svakheter.

Offmeta picks kan være vel så sterke, om ikke sterkere enn hva som er i meta.

Mest fordi folk ikke kjenner matchupen og ikke vett hva de skal gjøre.

 

Har selv f.eks. aldri tapt lane med Heimerdinger top, i season 4 så klatret jeg 4 divisjoner over en helg med å kunne spille Fiora, og broren min kom til Diamond med å kun spille Fiddlesticks (i alle roller utenom ADC). 

Pink Ward er også et eksempel på at det går an å gjøre det bra med offmeta picks, som AP Shaco top .

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...