Gå til innhold

Den store League of Legends tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Hva er greia med at mange proffe spillere bruker øreplugger på innsiden av headsettet? Ser dette i både LCS og i CSGO matcher.

Ganske sikker på at det ikke er sånn lenger i LCS?

Men vett at tidligere så "måtte" de ha det pga. RIOT kun hadde hørselvern til spillerne, nå i nyere tid har de byttet til full funksjonelle headsett som i tillegg er lydtette.

 

Savne gamle dager, når de hadde ørepropper, hørselvern og headset rundt halsen (pga. sponsor og i enkelte i tilfeller mikrofon). 

Lenke til kommentar

Ja jeg søkte litt om det nå, fant dette;

 

Often you see pro's using little MP3 headphones, does this affect hearing in game sounds like footsteps? Do you use those little headphones for things like your voice coms (team speak/ventrillo/mumble) and the other headset for in game sound?

 

Pronax: All pro players use mp3 headphones for stage matches or when it's a lot of noise at the event, mp3 headphones help isolate the sound so the background sound wont disturb you as much, and then you have the normal headset for the microphone.

http://team-dignitas.net/articles/blogs/CS-GO/5286/Markus-Pronax-Wallsten-answers-the-questions-you-want-to-know

Endret av JVMyhre
Lenke til kommentar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det mulig? Hvem bestemmer picks and bans hos TSM? Det der var jo rett og slett grusomt.

Når du prøver så og si det samme to ganger når første gangen gikk ræva, så er det jo dømt til å gå dårlig.

 

Yasuo mid var grusomt å se på rett og slett. Var som å se hvilken som helst Bronze spiller omtrent.

Kog'maw utenfor en Juggermaw comp er også helt meningsløst. Når de da banner Lulu som er en viktig faktor i Juggermaw, så picker du ikke Kog'maw. Da går du noe annet. F.eks Tristana eller Corki. Ja kanskje til og med Sivir og Vayne.

 

Nevner ikke Kalista siden hun var bannet hver game.

 

Bare se på QG vs. LGD som gikk lørdagen. Kog'maw uten Lulu ble knust, Juggermaw vant. Tilfelding? Ikke spesielt.

 

Tipper det blir store forandringer hos TSM etter Worlds. Dyrus har jo hintet frempå at han gir seg etter Worlds, så da trenger de en ny toplaner og ut i fra hvordan Wildturtle har spilt i det siste, så bør de få seg en skikkelig adc også.

 

Bjergsen og Lustboy regnes vel ikke lenger som importspillere, så da burde de kanskje prøve og lokke til seg en adc fra LPL eller LCK.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Sånn som jeg tolket det så feilet pick&bans hos TSM pga. 2 ting:

1. Dyrus sin Champion pool

2. Kog'Maw "flex pick" i en av de første rotasjonene. 

 

Så lenge CLG banna Maokai, så etterlater det kun et bra pick igjen til Dyrus, nemlig Gnar.

Gnar sliter fælt mot Yasuo (ref. game 1, LCK og LPL), i tillegg sliter champion poolen til Dyrus mot Yasuo også.

TSM så seg derfor nødt til å picke Yasuo mid, og bygge en compo rundt det, men det virker ikke ut som de tok høyde for CLG sitt early game og det faktum at de kom til å havne for langt bakpå til at de noen gang kunne ha noe sjans.

 

Kog'Maw "flex pick" er jeg heller ikke noe særlig fan av, for det var åpenbart at det var ADC han ville bli spilt som, nå som mid poke meta har gått av moten igjen.

I tillegg er det en suboptimal champion og ha en til en spiller som WildTurtle, som gjør mye dumt og trenger en escape.

Alt i alt, i dag som pick&bans er så viktig, blir det enda viktigere med en skikkelig champion pool.

Vi så lignende problemer for TIP, med Gate som omtrent kun kan spille Azir og Lulu på et høyt nivå.

Lenke til kommentar

Selv om jeg er TSM fan så må jeg si at CLG spilte bra. Faktisk det beste jeg har sett de spille de 3 årene jeg har fulgt nøyere med.

De har blitt et mye bedre lag etter at Link ble byttet ut med Pobelter.

Men det kunne vært mye jevnere om TSM ikke hadde blitt totalt knust under pick & bans.

 

Hvorfor spilte ikke Dyrus Olaf? Han hadde jo en bra game tidligere. Og med unntak av at de bannet den selv i game 2 så var den jo åpen.

 

Hva med å tenke litt utenfor boksen? Det fantes jo ikke suprisepicks fra TSM.

 

TSM har blitt for passive. Vet ikke helt hva som skjedde fra i fjor til i år, men nå har de blitt passive som fy.

 

På grunn av at de hele tiden kjørte Kog'maw så var Lustboy tvunget til å spille disengange support (i dette tilfellet Janna og Alistar), i stedet for playmaking supports som helt klart er hans sterkeste side.

Hvorfor ikke picke Corki?

Hvorfor bannet de Tristana på red side? Tviler på at Tristana er contestable nok til å rettferdiggjøre first pick på blue side.

 

Så de ikke Fnatic og Rekkles tidligere på dagen, hvor bra Tristana kan være? I tillegg er Tristana og Corki helt klart champions som passer Wildturtle mye bedre enn de med lav mobility.

 

Tror ikke de kommer til å klare å forandre stort på dette frem til Worlds, så de kommer til å ryke ut av Worlds så det griner.

Om CLG fortsetter som dette så kan de ha gode muligheter for å i hvert fall komme ut av gruppespillet.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

^Når ble Alistar en diengage support? Jeg har nå alltid sett på han som en super engage support.

Syns også Wildturtle spilte bra, jeg syns absolutt ikke at det var han som var problemet, holdt faktisk greit følge i CS også, noe han slet med tidligere.

 

Dyrus ble låst inn på Gnar og Nautilus, og ikke Olaf fordi Lulu var bannet.

 

Håper for guds skyld at TSM fikser pick+ban før worlds, samt objective control og ikke spille så forferdelig passivt.

Lenke til kommentar

Alistar ble jo spilt bare en gang, Janna de to andre. Alistar er begge deler. I denne sammenheng er han sett på som disengage fordi han hovedsakelig måtte beskytte veldig lite mobile Kog'maw.

 

Husker ikke alle gamsene like godt, men i game 3 var det vel så ble Wildturtle flere ganger straffet på grunn av posisjonering.

 

Det begynner å bli kjent hvor ikke-eksisterende toplane er hos TSM. Lulu var bannet, men hva med en annen low-eco toplaner da?

For eksempel Rumble?

 

For eksempel i game 2, hvorfor banner TSM på blue side Olaf? Hvorfor ikke banne Gnar i stedet?

 

Hvorfor kan en ikke spille Olaf om Lulu er bannet? Er du så avhengig av Lulu ulti? Speedup kan du få fra f.eks Sivir og Righteous Glory.

Litt out of the box med Lustboy på Soraka for å holde liv i Olaf?

 

Men jeg er enig i at championpoolet til Dyrus ser ut til å være grunnere enn en average Bronze player. :p

 

Det er vel en ting som er relativt vanskelig å fikse? Og igjen vil jeg påpeke at jeg virkelig savner noen form for suprisepicks fra TSM.

Tørre å stole på egne evner, stole på teamfightingen, stole på teamcompen og heller velge champs med som fungerer bra sammen, men kanskje ikke blir sett på som de mest op en kan velge?

 

Sånn som det er nå så virker det som de kjører supersafe. Både i champion select og i spillestil. Og da er det jo bare for teams å banne ut Dyrus.

No guts, no glory heter det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Dyrus prøvde virkelig å lære seg Yasuo top i solo queue for en måneds tid siden, men mener å huske selv at han ga det opp til slutt.

Han har vel aldri vært noen Rumble spiller heller.

 

Men at de ikke ga Olaf et forsøk, med eller uten Lulu forstår ikke jeg heller. 

Lenke til kommentar

Det er det jeg sier. Hva skjedde med det TSM?

 

Du så også hvor god Wildturtle var på Tristana. Hvorfor bannet de ikke Kog'maw i stedet og valgte Tristana?

Igjen så er det uforståelig å banne Tristana når de bare kan plukke den opp selv på første rotasjon med picks.

Ser ikke for meg at CLG ville first picked en adc fremfor support/jungle.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 

Dyrus prøvde virkelig å lære seg Yasuo top i solo queue for en måneds tid siden, men mener å huske selv at han ga det opp til slutt.

Han har vel aldri vært noen Rumble spiller heller.

 

Men at de ikke ga Olaf et forsøk, med eller uten Lulu forstår ikke jeg heller. 

 

TSM (Dyrus Rumble) VS SH Royal (Insec Khazix) Highlights {EPIC} - S4 World Group

 

Sa ikke at han aldri har spilt Rumble.

Jeg har og spilt Rumble, betyr ikke at jeg er en Rumble spiller. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...