Gå til innhold

Den store League of Legends tråden


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-182691

Synes at det er litt kortsiktig tenkt å si at dette er måten å spille ranked på, men det er selvfølgelig bare min personlige mening. Kommentaren min er kanskje tatt litt ut av kontekst da kommentaren min er ment å si at man heller burde spille draft pick og ranked enn aram og blindpick. Uansett havner man fort der man hører hjemme når man starter med ranked.

 

Er enig med at man burde lære alle rollene, men om det viktigste er å ikke dø så lærer man ikke veldig mye. Det er mye viktigere å lærer grensene/ matchups enn å fokusere på å aldri dø. Da lærer man ikke å spille agressivt, og jeg mener at det da tar mye lengre tid før man blir en bedre spiller. Det er selvfølgelig fint å prestere bra, men om du dør litt ekstra og samtidig blir en mye bedre spiller så tror jeg totalt sett at det er mindre lidelse for teammates :)

Blodappelsin hadde også noen veldig gode poeng med det å analysere sine egne valg i ettertid.

 

Nettopp, å go crazy for å lære såkalte boundaries for hver champion er kjempeviktig, men gjør det i normals! Ikke la teammates som prøver å spille for å vinne lide for din dumhet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen tips til en nybegynner? Spiller stort sett normal games, blind pick og dette går stort sett greit, vinner stort sett det meste med mindre vi har noen som feeder skikkelig på laget. Spiller stort sett adc og support og har 3-4 champions jeg har lært meg ganske godt.

 

Prøvde et draft pick game her igår og da hadde vi jungler og solotop som jeg ikke er vandt med fra normal games, da kjører vi stort sett 2 top 1 mid og 2 bot.

 

Er det liksom en standard eller kan man risikere å møte 2 stk top når man er solo top selv feks?

Lenke til kommentar

Noen tips til en nybegynner? Spiller stort sett normal games, blind pick og dette går stort sett greit, vinner stort sett det meste med mindre vi har noen som feeder skikkelig på laget. Spiller stort sett adc og support og har 3-4 champions jeg har lært meg ganske godt.

 

Prøvde et draft pick game her igår og da hadde vi jungler og solotop som jeg ikke er vandt med fra normal games, da kjører vi stort sett 2 top 1 mid og 2 bot.

 

Er det liksom en standard eller kan man risikere å møte 2 stk top når man er solo top selv feks?

 

Det lønner seg alltid med en jungler, men dette er vanskelig når du ikke er noe høyt lvl, mtp. runes og masteries. Så i lavere lvl så er sjangsen for at du møter 2 top ganske stor ja.

Lenke til kommentar

Okei er level 17 nå så har prøvd meg på litt jungling, og må si det er veldig gøy å ender ofte med mange kills fra ganks slik at jeg blir relativt OP tidlig i gamet, den jeg har spilt mest med til dette formålet er master yin, noen andre champs som er å annbefale?

 

Jungle? Vel, jeg liker veldig godt Amumu jungle, Q bort til fienden og R, så er han død. Ellers fungerer Jarvan IV veldig godt.

Lenke til kommentar

 

Jungle? Vel, jeg liker veldig godt Amumu jungle, Q bort til fienden og R, så er han død. Ellers fungerer Jarvan IV veldig godt.

Amumu er fin han! Jeg også liker han i jungle, men etter hvert som nivået stiger så lærer folk seg at amumu uten blue buff i jungle = nada. Så blir ofte invadet så det er noe mann må passe på. I tillegg så er han ikke noe god til å duellere i forhold til mange av de andre junglerne så hvis de kommer for counter jungle så sliter man ofte.

 

En annen ting med amumu er at på høyere skill lvl så lærer folk seg å dodge q-en og da er det sikreste for en garantert gank å bruke Flash for å komme i range for ultien også bruke q rett før de kommer løs fra ultien.

Lenke til kommentar

Har ikke nok ingame points enda, så får spare litt til før jeg får kjøpt inn noen av de. I det siste har jeg hatt en del problemer med at folk ikke klarer seg på egenhånd når jeg skal jungle, det har hendt at de går 2 stk top og lar en person være alene på bot, fordi det er så mange som locker instant i champion selection eller rett og slett bare gir faen i hva folk caller og går det de selv vil, samt hvis vi har solotop som møter 2 stk begynner de ofte å slite og gir mye feeds til motstanderne.

 

Er også ofte jeg får feeders på laget som fort kan dø opp til 10 ganger iløpet av de første 15 minuttene og da blir det jo ganske håpløst for resten av oss...

Lenke til kommentar

Trikset som jungler er vel å hjelpe lanes som vinner, og heller bare ignorerer de som ikke klarer å utrette noe, for det er stor sannsynlighet at de ikke utretter noe senere i gamet også. Ganker du en lane som taper, ender det ofte opp med at de bare havner enda lengre bakpå. Det beste er å be dem spille passivt å håpe på at andre kan bære dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

liker fiddle i jungle selv. er fortsatt bare lvl 13, så med mindre jeg har en helt håpløs top som bare feeder de første 10 minuttene pleier det å gå greit, dvs kill hver gang ulten er oppe med mindre bot trenger hjelp.

 

13-0-5 i går (fikk altfor mange kills selv, men sånn er det). Riven som var top døde et par ganger, men etter 3 double kill ganks mellom 10-15 på klokka (1 uten ult), eide hun lanen 2v1, ganske hardt.

 

fiddle er en dritt, kjip crow-pow-pow, stygg cc, teit silence og altfor tanky i lav lvl med drain. hehe.

 

edit: rakk heller aldri mer enn en tur i sjappa før de surrenderet. hadde 5k gold på bok, haha.

Endret av liealot
Lenke til kommentar

Trikset som jungler er vel å hjelpe lanes som vinner, og heller bare ignorerer de som ikke klarer å utrette noe, for det er stor sannsynlighet at de ikke utretter noe senere i gamet også. Ganker du en lane som taper, ender det ofte opp med at de bare havner enda lengre bakpå. Det beste er å be dem spille passivt å håpe på at andre kan bære dem.

 

Hæ? Det er latterlig.. Hvilken lane har du råd til å tape? Om du lar en lane bli stompa kommer det til å bite deg så sinnsykt hardt i rævva.

En lane som kommer bakpå kan enkelt snu med litt press for jungleren.

Lenke til kommentar

 

Hæ? Det er latterlig.. Hvilken lane har du råd til å tape? Om du lar en lane bli stompa kommer det til å bite deg så sinnsykt hardt i rævva.

En lane som kommer bakpå kan enkelt snu med litt press for jungleren.

Vell, det kan være etter hvilken situasjon en er i og hvilke champs som blir spilt. Er det lack off cc i botlane og du har selv lite cc, er det vanskelig å få inn en bra gank viss lanet allerede er behind. Da er det bedre å bare la botlane spille passivt og prøve å farme seg tilbake til late game, og heller prøve å få noen kills i mid/top lane

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Okei er level 17 nå så har prøvd meg på litt jungling, og må si det er veldig gøy å ender ofte med mange kills fra ganks slik at jeg blir relativt OP tidlig i gamet, den jeg har spilt mest med til dette formålet er master yin, noen andre champs som er å annbefale?

Sånn som The Doctor sa er Lee sin en kjekk champion å spille, men du kan også prøve Elise. Du kan lage plenty av Plays med Elise pga du har så mange muligheter med hun, og du trenger ikke nødvendig vis å være proff for å spille hun :)

Lenke til kommentar

Spørs vel selvfølgelig hvor mye de taper med. Om jeg ser at en lane mister firstblood og ligger 30 cs bak etter 10 min gidder jeg ikke ganke, men om det bare er firstblood det står på så ganker jeg som regel med mindre jeg har en lane som vinner med ganske god margin, da melker jeg den lanen for alt det er verdt.

 

Endelig på en liten win streak igjen. MMRen min er så dårlig at jeg blir matchet med high bronze/low silver, og det merkes ganske godt på skillnivå. Kjekt å få "omg gold border carry pls" med engang jeg kommer in-game, så om jeg ikke greier å carrie blir jeg flamet osv... :p

Lenke til kommentar

 

Hæ? Det er latterlig.. Hvilken lane har du råd til å tape? Om du lar en lane bli stompa kommer det til å bite deg så sinnsykt hardt i rævva.

En lane som kommer bakpå kan enkelt snu med litt press for jungleren.

 

Det er ikke veldig latterlig. Om du ganker en lane som taper, risikerer du å sette deg selv og den lanen enda lengre bak. Det er sunn fornuft. Beste du kan gjøre for han er å holde lanen hans, så han kan få backe uten å miste tårnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fyfaen gold er værre en bronze og silver tilsammen. Det er helt latterlig. Hvordan skal man seriøst komme seg oppover når annenhver match man har en eller annen liten drittunge som ikke får vilja si, så han troller f.eks support eller feeder? Mind = blown over den mest tilbakestående leaguen.

 

Haha, finnes ikke noe forskjell.. Feeders og trolls får du helt opp til Diamond 1, sånn har det alltid vært, og sånn vil det fortsette. Heldigvis får vi velge rolle før vi går inn i que i s4, det blir nice. Da vil det blir mindre av dette tullet vil jeg tro.

Lenke til kommentar

 

Haha, finnes ikke noe forskjell.. Feeders og trolls får du helt opp til Diamond 1, sånn har det alltid vært, og sånn vil det fortsette. Heldigvis får vi velge rolle før vi går inn i que i s4, det blir nice. Da vil det blir mindre av dette tullet vil jeg tro.

Alikkevel det er så sykt ubalansert. Alle matchene jeg har spilt i det siste siden gold. Sikkert 30stk elns så har det ikke vært en jevn match, ikke en! Alle matchene er bare stomp, stomp, stomp. Hvor andre laget har sikkert 20-40 fler kills 10 mer turrets, 5 drager, 3 barons. Det er bare latterlig, og til og med folk som feeder/spiller rett og slett dårlig flamer andre. Det er forbanna irriterende.

 

Og jeg ble faktisk nettopp mutet fordi jeg ble reporta etter en match vi vant, hvor jeg sa "bg" rett og slett fordi vi vant 40-3 elns. Det er ikke mye good game da når man rett og slett pisser på det andre laget. Også reporter folk deg bare fordi du er på det vinnende laget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...