Gå til innhold

Den store League of Legends tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alltid fint når folk blir sett som ett pga et par games.

 

På det området så får polakkene får virkelig gjennomgå på EUNE-forumet, ser jeg...med utgangspunkt i at dem, i prosent, er mange flere (ifølge polakkene selv), så må det være en polakk som ofte er grunn til frustrasjon pga. raging, trolling, feeding etc.

Varierer garantert fra server til server hvilken folkegruppe som er i "overlegent antall".

 

Personlig ser jeg ikke grunn til å ta alle under samme kam likevel, da jeg tilogmed har noen polakker på vennelisten - trivelige folk alle sammen.

 

 

Med det sagt, så har jeg ofte et problem med noen som nekter å snakke engelsk, og det gjør det verre å kommunisere (særlig når pings ikke synes å gjøre noe) - og hvordan skal man rapportere folk som svarer "why won't you speak kroatian?" til min forespørsel "speak english please"? Jeg har brukt "refusing til communicate with team" de fleste gangene.

Lenke til kommentar

 

Det er ikke veldig latterlig. Om du ganker en lane som taper, risikerer du å sette deg selv og den lanen enda lengre bak. Det er sunn fornuft. Beste du kan gjøre for han er å holde lanen hans, så han kan få backe uten å miste tårnet.

Du risikerer alltid noe når du ganker, poenget er at en lane kan snus, så klart om det står en 5-0 riven i toplane så kan man ikke forvente at du kan snu denne situasjonen med en enkel gank, men lanes som ligger under 1-3 kills kan enkelt snus om jungleren faktisk kan gjøre jobben sin, og det å skrive av en lane som tapt for tidlig er ett prakteksemplar av min erfaring fra lavere divisjoner.

 

Det kan hende vi snakket forbi hverandre, der jeg tenker på å snu en tidlig ledelse, mens dere snakker om en lane som blir roflstompa, men i det sekundet du avskriver en lane og ikke prøver å hjelpe den til å komme seg tilbake er spille i 90% av tilfellene tapt. Hovedproblemet er at jungleren er den desidert viktigste rollen, ikke fordi han gjør mest skade eller er best til å close games, men fordi han setter opp de andre lanesa til å gjøre det bra eller dårlig.

 

Om du har en dårlig jungler på laget, som ikke kan å ganke skikkelig og som derfor vegrer seg fra å ganke tapende lanes ja da ligger alt i motstanderen sine hender.

 

Tror jeg rambler litt her nå, men poenget er den at risikoen du tar ved å prøve å ganke en fed lane er mindre enn om du lar denne snowballe videre, resultatet om du failer vil uansett bli det samme, men om sjansen for at du lykkes er større om du velger å gjøre noe med problemet i stedet for å ignorere det.

Lenke til kommentar

 

En lane du ikke ganker, er en der han på laget ditt har død to ganger solo, og ligger 30 CS bak. Ikke en som har lik CS og en kill bak, den lanen er ikke tapt.

 

0-2 og 30 cs kan snus, om du gir opp en lane med det som grunnlag bør du enten akseptere at du ikke er playmakeren men en damage-support eller så burde du ikke jungle enkelt å greit.

Er det vanskeligere å ganke en lane som er bakpå? Så absolutt, men du får så mye mer igjen om du får snudd en lane før den er helt ubrukelig.

Det er ingen ting som er verre i ett lagspill enn å avskrive 20-40% av laget for tidlig.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Du risikerer alltid noe når du ganker, poenget er at en lane kan snus, så klart om det står en 5-0 riven i toplane så kan man ikke forvente at du kan snu denne situasjonen med en enkel gank, men lanes som ligger under 1-3 kills kan enkelt snus om jungleren faktisk kan gjøre jobben sin, og det å skrive av en lane som tapt for tidlig er ett prakteksemplar av min erfaring fra lavere divisjoner.

 

Det kan hende vi snakket forbi hverandre, der jeg tenker på å snu en tidlig ledelse, mens dere snakker om en lane som blir roflstompa, men i det sekundet du avskriver en lane og ikke prøver å hjelpe den til å komme seg tilbake er spille i 90% av tilfellene tapt. Hovedproblemet er at jungleren er den desidert viktigste rollen, ikke fordi han gjør mest skade eller er best til å close games, men fordi han setter opp de andre lanesa til å gjøre det bra eller dårlig.

 

Om du har en dårlig jungler på laget, som ikke kan å ganke skikkelig og som derfor vegrer seg fra å ganke tapende lanes ja da ligger alt i motstanderen sine hender.

 

Tror jeg rambler litt her nå, men poenget er den at risikoen du tar ved å prøve å ganke en fed lane er mindre enn om du lar denne snowballe videre, resultatet om du failer vil uansett bli det samme, men om sjansen for at du lykkes er større om du velger å gjøre noe med problemet i stedet for å ignorere det.

 

Den viktigste rollen er hvilken som helst carry. Dersom du carryer så hardt at jungleren prøver å stoppe deg, aka. camper deg, ja da har du vunnet. For du vet at jungleren deres ikke klarer å drepe deg, dermed sløser han tid ved å ganke en tapt lane, siden han ikke klarer å ganke 2 mot 1 uansett. Så hvis du som carry med slight advantage klarer å få jungleren til å fokusere på din lane som er tapt for motstanderen har du gjort den viktigste jobben. Nemlig å ubrukeliggjøre motstanderens jungler, stikk motsatt av det du sier.

Lenke til kommentar

 

Den viktigste rollen er hvilken som helst carry. Dersom du carryer så hardt at jungleren prøver å stoppe deg, aka. camper deg, ja da har du vunnet. For du vet at jungleren deres ikke klarer å drepe deg, dermed sløser han tid ved å ganke en tapt lane, siden han ikke klarer å ganke 2 mot 1 uansett. Så hvis du som carry med slight advantage klarer å få jungleren til å fokusere på din lane som er tapt for motstanderen har du gjort den viktigste jobben. Nemlig å ubrukeliggjøre motstanderens jungler, stikk motsatt av det du sier.

 

Sant det du sier her.. Så også en video fra en dude i LCS her i sommer ang. jungler, og han mente at om en lane var "tapt", så bør den lanen helle farme under turret, og jungleren bør da hjelpe den lanen som vinner, eller ihvertfall gjør det best. Dette for å sikre at en lane går bra, og da kanskje denne championen kan carrye gamet for ditt lag. Samtidig, om si at top lanen taper uhorvelig mye, så vil dette gjøre at laget kan roame mye mer, da er jungleren viktig i andre lanes, for å hindre at disse også blir satt tilbake.

Lenke til kommentar

Det snodige her er jo at NikolaiH virker til å tro at first blood = en tapt og ungankable lane. Dette er helt feil.

Det er 0 problem å fighte en top/mid 2v1, så lenge ikke motstanderen er mange lvler foran.

Men skjønner det kan være vanskelig iogmed at ingen junglere i low elo klarer å holde tritt i lvl

Lenke til kommentar

Det snodige her er jo at NikolaiH virker til å tro at first blood = en tapt og ungankable lane. Dette er helt feil.

Det er 0 problem å fighte en top/mid 2v1, så lenge ikke motstanderen er mange lvler foran.

Men skjønner det kan være vanskelig iogmed at ingen junglere i low elo klarer å holde tritt i lvl

 

Det er sant, skal noe mer til enn en first blod og noen creeps før en lane er tapt.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Det snodige her er jo at NikolaiH virker til å tro at first blood = en tapt og ungankable lane. Dette er helt feil.

Det er 0 problem å fighte en top/mid 2v1, så lenge ikke motstanderen er mange lvler foran.

Men skjønner det kan være vanskelig iogmed at ingen junglere i low elo klarer å holde tritt i lvl

 

What the hell? Dette har jeg aldri sagt, det er andres ord. Såklart ganker du en lane som har fått firstblood, med lite liv og som ikke har backet. Men en som er smart nok til å få firstblood har som regel vett til å kjøpe en ward, og da sløser du som jungler tid, fordi du får ikke til å ganke en som er smartere enn deg/like smart.

Lenke til kommentar

 

0-2 og 30 cs kan snus, om du gir opp en lane med det som grunnlag bør du enten akseptere at du ikke er playmakeren men en damage-support eller så burde du ikke jungle enkelt å greit.

Er det vanskeligere å ganke en lane som er bakpå? Så absolutt, men du får så mye mer igjen om du får snudd en lane før den er helt ubrukelig.

Det er ingen ting som er verre i ett lagspill enn å avskrive 20-40% av laget for tidlig.

Det kan snus, men sannsynligheten er stor for at motstanderen er bedre. Da er det beste å prøve å fokusere på andre lanes, stort sett har man alltid bedre betalt for det. Jeg har aldri sagt at det er umulig å snu lanen, for det er stort sett alltid det. Problemet er at selv om du får en kill der, er motstanderen fortsatt bedre, og det kommer ikke til å endre seg med en gank.

Lenke til kommentar

What the hell? Dette har jeg aldri sagt, det er andres ord. Såklart ganker du en lane som har fått firstblood, med lite liv og som ikke har backet. Men en som er smart nok til å få firstblood har som regel vett til å kjøpe en ward, og da sløser du som jungler tid, fordi du får ikke til å ganke en som er smartere enn deg/like smart.

Igjen, dette er helt feil. Det er ikke en eneste lane hvor du kun kan komme fra ett sted. Du virker også til og tro at en gank kun er suksessfull om dere får en kill. Jungle handler om å legge press på mapet, kills er bare bonus.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Igjen, dette er helt feil. Det er ikke en eneste lane hvor du kun kan komme fra ett sted. Du virker også til og tro at en gank kun er suksessfull om dere får en kill. Jungle handler om å legge press på mapet, kills er bare bonus.

 

To wards? Freeze Lane? Towerhug? Ingen ord som er kjente? Selvfølgelig pusher man ikke turret hvis man antar at man kan bli ganket. Lanegank, no problem, ward.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det er jo fort gjort å lage.

1 til support GP10

1 til support annen variant (hva enn du skulle foretrekke)

1 til ADC

1 til APC

1 til ap bruiser

1 til ad bruiser

1 til AD assasin

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Helvete ta denne mastery page-endringen! Hadde jeg visst alt sammen kom til å bli resatt, hadde jeg tatt printscreens av de gamle for å skikkelig kunne endre til de nye - nå husker jeg ikke hva jeg hadde og til hvilke champs. :hm:

 

Jaja, 0 masteries games incoming...

 

0 masteries? Du kan jo bare trykke på noen få knapper så er det plutselig MYE bedre enn uten.

Lenke til kommentar

0 masteries? Du kan jo bare trykke på noen få knapper så er det plutselig MYE bedre enn uten.

 

Joda, men med de nye masteries som er tilgjengelig, så blir det å lese seg opp på dem (nye items er det også) - og ting tar tid.

Vel, jeg har sammenliknet mine mastery pages med mine rune pages (jeg har omtrent 1 mastery page pr. runepage pr. champion), så jeg har fått de fleste på plass nå.

 

Skulle fortsatt gjerne hatt tilgang på de gamle for å kunne få skikkelig orden på dem - Riot har ennå ikke implementert noe så enkelt som en sorterings-knapp for å få dem i alfabetisk rekkefølge (og det er ikke alltid jeg stoler 100% på hukommelsen min).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...