Gå til innhold

Den store League of Legends tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke spilt mye lol i min tid, men hva anser dere beste metoden for å lære seg lol nå? Kun spilling el er det noen spesielle tutorials dere anbefaler?

 

Nå ser ikke jeg på meg selv som noe over snittet god spiller, men det eneste du lærer av er å spille. Spill en blanding av ARAM og vanlig 5v5 blindpick. Også kan du se på builds og lignende på Mobafire og LoLKing.

Lenke til kommentar

 

Nå ser ikke jeg på meg selv som noe over snittet god spiller, men det eneste du lærer av er å spille. Spill en blanding av ARAM og vanlig 5v5 blindpick. Også kan du se på builds og lignende på Mobafire og LoLKing.

Enig med at spilling er best, men er skeptisk til hvor mye du faktisk lærer fra aram. Vil egentlig anbefale å komme til lvl 30 så fort som mulig og deretter hoppe rett på ranked. Jeg er ganske sikker på at jeg har lært veldig mye mer på mine 300 ranked games enn de 800 normal jeg har spilt. Om det skal spilles normal anbefaler jeg også draft pick. Teamcomp og banning har jo ganske stor betydning.

Lenke til kommentar

 

Nå ser ikke jeg på meg selv som noe over snittet god spiller, men det eneste du lærer av er å spille. Spill en blanding av ARAM og vanlig 5v5 blindpick. Også kan du se på builds og lignende på Mobafire og LoLKing.

ja ok, takk for svaret ;)

 

Enig med at spilling er best, men er skeptisk til hvor mye du faktisk lærer fra aram. Vil egentlig anbefale å komme til lvl 30 så fort som mulig og deretter hoppe rett på ranked. Jeg er ganske sikker på at jeg har lært veldig mye mer på mine 300 ranked games enn de 800 normal jeg har spilt. Om det skal spilles normal anbefaler jeg også draft pick. Teamcomp og banning har jo ganske stor betydning.

ja ok, nei men da skal jeg få fyrt det opp i kveld og spilt noen games

Lenke til kommentar

Enig med at spilling er best, men er skeptisk til hvor mye du faktisk lærer fra aram. Vil egentlig anbefale å komme til lvl 30 så fort som mulig og deretter hoppe rett på ranked. Jeg er ganske sikker på at jeg har lært veldig mye mer på mine 300 ranked games enn de 800 normal jeg har spilt. Om det skal spilles normal anbefaler jeg også draft pick. Teamcomp og banning har jo ganske stor betydning.

 

Fordelen med ARAM, ihvertfall for min del, er at du ikke får velge champion selv, og på denne måten ble jeg på en måte tvunget til å lære meg flere champions, som gjør at jeg kan spille alle roller.

Lenke til kommentar

ja ok, takk for svaret ;)

 

ja ok, nei men da skal jeg få fyrt det opp i kveld og spilt noen games

 

Om du har mulighet til det, så er det lurt å spille sammen med noen som kan mer enn deg og. Masse tips å få fra noen som kan spillet litt bedre. Personlig lærer jeg en del av streams, men det er noe variabelt fra streamer til streamer. Noen er ekstremt flink til å forklare alt de gjør, og hvorfor de gjør det. Andre bare spiller og sier egentlig ikke noe særlig, så da trengs det litt egeninnsats for å egentlig lære noe av det. Følger man med på hvordan de beveger seg, hvordan de harasser, når de velger å roame/backe osv så kan man plukke opp en del gode tips.

 

Jeg føler ARAM kan være greit for å få et generelt grep om nye champs, og for å få mer roen i teamfights. Det er absolutt ikke god trening for laning phase og last hitting.

 

Et annet tips som har hjulpet meg bedre, er å ta et steg tilbake når man blir drept, og tenke på hvorfor man ble drept. Hva kunne jeg gjort annerledes? Kunne jeg ha unngått å dø? Kunne jeg kanskje ha fått en kill før jeg døde? Fulgte jeg ikke med på minimappet? Misset jeg pings? Kunne jeg ha brukt skills/summoners bedre? Er man litt kritisk til sitt eget spill, så kommer også forbedringen mye fortere enn om man alltid legger skylden på noen andre.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet så sender de det ut fortløpende. Jeg har i alle fall fått ikon, men et par bekjente av meg har ikke fått noe som helst enda. Er tross alt ganske mange tusen som skal få noe, så kan sikkert fort hende at det tar et døgn eller to. Ser at de driver med live maintenance på EUW nå også, det kan sikkert føre til litt småforsinkelser. Og ja, det er ikon for bronze også.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Gratulerer. :)

 

Kompis av meg blei værende på 93 LP i silver 1, han blei nok passe forbanna. :tease:

Spiller vel ingen rolle, du trenger som regel 3-5 promos for å klare å ranke opp, noe som tar en uke ca. Jeg fikk sjansen på en promo opp til Gold V, men null sjanse i havet.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Enig med at spilling er best, men er skeptisk til hvor mye du faktisk lærer fra aram. Vil egentlig anbefale å komme til lvl 30 så fort som mulig og deretter hoppe rett på ranked. Jeg er ganske sikker på at jeg har lært veldig mye mer på mine 300 ranked games enn de 800 normal jeg har spilt. Om det skal spilles normal anbefaler jeg også draft pick. Teamcomp og banning har jo ganske stor betydning.

 

Ikke gjør dette, du ødelegger masse liv ved å suge, og da er det ikke noe kos. Lær deg å carry hardt med 2 champs i hver lane, lær deg alle rollene! Så prøver du ranked. Også Play 2 win, selv i normal. Det viktigste tipset er å ikke dø, for da ødelegger du ikke for teammates.

Lenke til kommentar

 

Ikke gjør dette, du ødelegger masse liv ved å suge, og da er det ikke noe kos. Lær deg å carry hardt med 2 champs i hver lane, lær deg alle rollene! Så prøver du ranked. Også Play 2 win, selv i normal. Det viktigste tipset er å ikke dø, for da ødelegger du ikke for teammates.

Synes at det er litt kortsiktig tenkt å si at dette er måten å spille ranked på, men det er selvfølgelig bare min personlige mening. Kommentaren min er kanskje tatt litt ut av kontekst da kommentaren min er ment å si at man heller burde spille draft pick og ranked enn aram og blindpick. Uansett havner man fort der man hører hjemme når man starter med ranked.

 

Er enig med at man burde lære alle rollene, men om det viktigste er å ikke dø så lærer man ikke veldig mye. Det er mye viktigere å lærer grensene/ matchups enn å fokusere på å aldri dø. Da lærer man ikke å spille agressivt, og jeg mener at det da tar mye lengre tid før man blir en bedre spiller. Det er selvfølgelig fint å prestere bra, men om du dør litt ekstra og samtidig blir en mye bedre spiller så tror jeg totalt sett at det er mindre lidelse for teammates :)

Blodappelsin hadde også noen veldig gode poeng med det å analysere sine egne valg i ettertid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...