Gå til innhold

Den store League of Legends tråden


Anbefalte innlegg

Før level30 så har du tilgang til Normal Blind og Normal Draft. Når du når level30 får du også tilgang til Ranked Solo/DuoQ. Dine 10 første kamper i Solo/DuoQ er placement matches og det er de 10 kampene som avgjør hvilken divisjon/tier du havner i.

 

Dine prestasjoner i Normal games påvirker ikke din plassering i Ranked, hverken før eller etter du når level30.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så det er mulig å gå rett i Diamond?

 

I praksis havner du aldri høyere enn Gold selv om du vinner alle 10 placement kampene. Nøyaktig hvor du havner kan ikke sies da det varierer litt basert på hvem du møter.

 

Når man spiller ranked, er det noen norm på at man IKKE skal skrive den rollen man vil ha men må bare ta den rollen man får utifra om man velger sist eller først? Opplever at selv om jeg sier premade bot, så bryr folk seg lite om det.

 

Normen er vel at du kan skrive hva du ønsker, men du må være forberedt på å vike. Selv ville jeg ikke sagt at jeg var premade med mindre noen spesifikt spør. Endel spillere har nok fordommer mot duoer som ønsker botlane og kan således bevisst gå inn for å ta ADC-rollen fra dere.

Lenke til kommentar

Når man spiller ranked, er det noen norm på at man IKKE skal skrive den rollen man vil ha men må bare ta den rollen man får utifra om man velger sist eller først? Opplever at selv om jeg sier premade bot, så bryr folk seg lite om det.

 

Ikke noen norm på det du sier, men i pick order>call order. Men er ofte greit om du skriver hvilken rolle du tar så det slipper å bli noen misforståelser.

Lenke til kommentar

http://forums.na.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=3449932

 

we've ultimately decided to endorse Pick Order over Call Order as an underlying system.

 

 

Riot sitt ståsted på det er at pick order > call order, som allerede nevnt. Jeg opplever veldig ofte at jeg får den rollen jeg ønsker. Jeg skriver som regel "Hi, I prefer adc", og det er ofte nok. Dersom noen før meg velger adc, så bare velger jeg noe annet jeg kan spille. Det er bare sånn det er. Er det noen etter meg som også ønsker adc, så velger jeg som regel adc istedet for la dem gjøre det. Det er sjelden jeg møter noen som blir sinte pga det. Tipset mitt er egentlig nøyaktig det samme som de andre, bare skriv det du ønsker å spille, men vær forberedet på at du ikke alltid får den rollen. Det er også en av grunnene til at det er veldig lurt å være komfortabel i flere enn en rolle når man skal spille ranked.

Endret av Blodappelsin
Lenke til kommentar

Det er også en av grunnene til at det er veldig lurt å være komfortabel i flere enn en rolle når man skal spille ranked.

Ja, noe av det teiteste jeg vet er folk som sier at de for eksempel "ikke kan spille support" i ranked. Det er en luksus jeg mener man ikke kan unne seg i et spill som League of Legends. :p

 

Selv er jeg nokså komfortabel i de fleste rollene, selv om jeg higer sterkest mot support og mid. Den siste tiden har jeg prøvd meg mye som adc da dette var den rollen jeg virkelig ikke mestret tidligere. Føler jeg lærer mest ved å fokusere på én rolle og én figur av gangen (i dette tilfellet Ezreal).

 

Dette til tross har jeg gitt opp å komme til sølv før tirsdag. Har rett og slett ikke tid eller ork til å stresse med ranked når godt over halvparten av kampene jeg taper er på grunn av en fed Riven eller en trollete Teemo. Jeg sier ikke at jeg er best eller noe, men føler ofte tapet kommer på grunn av andre spillere. Det er kanskje naturlig? :S

Lenke til kommentar

Normen er vel at du kan skrive hva du ønsker, men du må være forberedt på å vike. Selv ville jeg ikke sagt at jeg var premade med mindre noen spesifikt spør. Endel spillere har nok fordommer mot duoer som ønsker botlane og kan således bevisst gå inn for å ta ADC-rollen fra dere.

 

Pleier ikke nødvendigvis å si at vi er premade, men når jeg skal duo que er det preferabelt å gå på samme lane som kompisen når vi er best som adc/supp. Syntes det er en fordel at adc/supp kan kommunisere utenom chat.

 

 

Ikke noen norm på det du sier, men i pick order>call order. Men er ofte greit om du skriver hvilken rolle du tar så det slipper å bli noen misforståelser.

 

 

http://forums.na.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=3449932

 

 

 

Riot sitt ståsted på det er at pick order > call order, som allerede nevnt. Jeg opplever veldig ofte at jeg får den rollen jeg ønsker. Jeg skriver som regel "Hi, I prefer adc", og det er ofte nok. Dersom noen før meg velger adc, så bare velger jeg noe annet jeg kan spille. Det er bare sånn det er. Er det noen etter meg som også ønsker adc, så velger jeg som regel adc istedet for la dem gjøre det. Det er sjelden jeg møter noen som blir sinte pga det. Tipset mitt er egentlig nøyaktig det samme som de andre, bare skriv det du ønsker å spille, men vær forberedet på at du ikke alltid får den rollen. Det er også en av grunnene til at det er veldig lurt å være komfortabel i flere enn en rolle når man skal spille ranked.

 

 

Har faktisk ikke hørt at det er pick order som gjelder, når kom det? Er vel egentlig ganske greit, er litt lei av å måtte stresse for å skrive rollen min kjappest. Har ikke noe problem med å spille andre roller enn bot, kan de fleste roller ok, men surt å ikke få spille adc/bot når med kompis når man føler man er best med det. Men får ta det som trening på andre roller.

 

Ja, noe av det teiteste jeg vet er folk som sier at de for eksempel "ikke kan spille support" i ranked. Det er en luksus jeg mener man ikke kan unne seg i et spill som League of Legends. :p

 

Selv er jeg nokså komfortabel i de fleste rollene, selv om jeg higer sterkest mot support og mid. Den siste tiden har jeg prøvd meg mye som adc da dette var den rollen jeg virkelig ikke mestret tidligere. Føler jeg lærer mest ved å fokusere på én rolle og én figur av gangen (i dette tilfellet Ezreal).

 

Dette til tross har jeg gitt opp å komme til sølv før tirsdag. Har rett og slett ikke tid eller ork til å stresse med ranked når godt over halvparten av kampene jeg taper er på grunn av en fed Riven eller en trollete Teemo. Jeg sier ikke at jeg er best eller noe, men føler ofte tapet kommer på grunn av andre spillere. Det er kanskje naturlig? :S

 

Taper som oftest på grunn av folk som gir opp og begynner å feede/trolle. Føler at negativ holdning er oftest grunnen til tap.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Ja, noe av det teiteste jeg vet er folk som sier at de for eksempel "ikke kan spille support" i ranked. Det er en luksus jeg mener man ikke kan unne seg i et spill som League of Legends. :p

 

Selv er jeg nokså komfortabel i de fleste rollene, selv om jeg higer sterkest mot support og mid. Den siste tiden har jeg prøvd meg mye som adc da dette var den rollen jeg virkelig ikke mestret tidligere. Føler jeg lærer mest ved å fokusere på én rolle og én figur av gangen (i dette tilfellet Ezreal).

 

Dette til tross har jeg gitt opp å komme til sølv før tirsdag. Har rett og slett ikke tid eller ork til å stresse med ranked når godt over halvparten av kampene jeg taper er på grunn av en fed Riven eller en trollete Teemo. Jeg sier ikke at jeg er best eller noe, men føler ofte tapet kommer på grunn av andre spillere. Det er kanskje naturlig? :S

 

Er det Espen UGG Jansen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Spilt 8 timer non-stop duo med en kompis der begge er botlane. Har 7/3 de siste kampene. Har stort sett fått mellom 7-8 poeng per win, men nå tar det av. Streak på 4 games og jeg hadde 96 LP. Jubla når jeg vant, håpet på promo og får 2 lp. Fml. Vel, vi sitter til promo er klart. Om det så tar 16 timer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Hehe, samme som jeg og en kompis gjorde det. Spilte botlane 90% av tiden og (om jeg husker riktig) så fikk jeg 1-2 LP to matcher som gjorde at jeg havnet på 99 LP. Men jeg stoppet ikke der, vant promo på første forsøk og hadde en winstreak på typ 10 wins eller noe slikt.

Måtte gi oss igår etter jeg vant 0 lp to ganger på rad.. Men fikk promo første gamet idag, og 1/5 er spilt med win. Satser på det går på første forsøk :)

 

EDIT: 3/0 i promo og man klarte målet for sesongen :) 9 av 10 kamper ble wins i match history, og tror det har vært bortimot 25 wins med en 4-5 tap i går og idag. Deilig!

Endret av Slettet-3t93k9
Lenke til kommentar

Ja, noe av det teiteste jeg vet er folk som sier at de for eksempel "ikke kan spille support" i ranked. Det er en luksus jeg mener man ikke kan unne seg i et spill som League of Legends. :p

 

Jeg er for øyeblikket plat og kan si det rett ut, jeg suger i bot lane. Alle andre roller kan jeg spille på ett ok til bra nivå, men om det virker som at jeg må i bot enten som ADC eller support sier jeg rett ut at om noen føler seg komfortable der nede så bør de velge dette da jeg sjelden gjør det bra der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...