Gå til innhold

Den store League of Legends tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Som hvem? Er vel forsåvidt gammelt nytt at så godt som alle champions har sine counterpicks.

 

MR kan også countres med litt early MP.

Lenke til kommentar

Ville heller hatt noe sånt som: Anivia, Karthus, Kassadin, Morgana, Ahri eller Cassiopeia. LeBlanc sliter med at hun bruker mye tid på å drepe minions, så hun blir fort pushet inn i tårnet av de populære AP-heltene. Hvis hun da velger å ganke sidelanes er hun avhengig av en kill eller assist for å ikke bli parkert av den andre APen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Ville heller hatt noe sånt som: Anivia, Karthus, Kassadin, Morgana, Ahri eller Cassiopeia. LeBlanc sliter med at hun bruker mye tid på å drepe minions, så hun blir fort pushet inn i tårnet av de populære AP-heltene. Hvis hun da velger å ganke sidelanes er hun avhengig av en kill eller assist for å ikke bli parkert av den andre APen.

Trusselen Leblanc utgjør (+jungler) burde være nok til at de fleste å tenker seg 2 ganger om før de pusher midlane for langt.

 

Den største trusselen er nok Cassiopeia, men hun har heldigvis et høyt vanskelighetsnivå.

 

Om ikke Leblanc gjør all verdens AOE dmg, så er det ikke helt uvurderlig å kunne burste en av carriesene til det andre laget fra 100-0% i en rotation i en teamfight.

 

Uansett, Leblanc -> high risk/high reward.

Lenke til kommentar

De fleste AP mids ikke trenger gå særlig ut fra tårnet for å pushe. 1-2 spells og minions er borte. Ventetiden frem til neste minion-wave kommer kan man bruke til å ta Wraiths eller Wolves. LeBlanc derimot bruker litt tid på å ta ned minions,

 

For all del, jeg elsker spille LeBlanc selv. Mange spiller med høy risiko mot LeBlanc, noe som veldig fort straffer seg. Samtidig vet jeg at gode spillere begynner Catalyst og/eller Chalice som første items mot LeBlanc, og da er det vanskelig å burste dem ned uten å være feedet.

Endret av Zlatzman
Lenke til kommentar

Hey. Noen som vil bli med å lære meg litt? Har spillt en god del HoN før, og har 117 matcher på LoL-accounten. Er lvl 24 :)

 

Er ikke helt blank, men jeg føler at det er en del jeg skulle ha lært, som f.eks. warding, generelle tips og tricks i lanes etc.

 

 

Hvilke roller er det du liker? Altså jungle, top, AD carry, AP carry, support.

 

Her er iallefall to "tips & tricks" til AD carry og support.

 

http://solomid.net/guides.php?g=19081 < AD carry

 

http://solomid.net/guides.php?g=6097 < Support

 

Det ligger en "general" jungle guide ute på samme siden, men den nærmer seg ett år gammel. Har spilt utrolig mye jungle, og det jeg føler det har gitt meg er map awareness som er mye bedre enn resten av lagets som oftest, og kontroll over buffs etc. Ting som er greie å få med seg er timers på buffs/small camps/drage/baron.

 

Buffs: 5min, førset spawn 1:55

Dragon: 6min, første spawn 2:30

Baron: 7min, første spawn 15min

Wolves & double golems: 1min, 1:40 første spawn

Wraiths: 50sec, første spawn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hvilke roller er det du liker? Altså jungle, top, AD carry, AP carry, support.

 

 

Jeg har kjøpt og spillt en del med Riven, Renekton, Janna, Wukong, Twitch og Ryze. Ryze er mainen min nå. Jeg kan championsa mine ganske bra, og klarer å bruke dem for det de er verdt.

 

Jeg tenker mer på ting som f.eks. "hvem ganker man først i teamfights hvis motlaget har 2 AD-carrys, AP-carry, tank og en helvettes god support".

 

Jeg tror selv jeg spiller ganske greit i.f. til hvor mange games jeg har, men jeg vil gå dypere inn i spillet og lære "advanced tactics" hvis du skjønner hva jeg mener :p

 

Takk for innlegget forresten :)

 

EDIT: La til no info

Endret av Reap
Lenke til kommentar

Hvilke roller er det du liker? Altså jungle, top, AD carry, AP carry, support.

 

 

Jeg har kjøpt og spillt en del med Riven, Renekton, Janna, Wukong, Twitch og Ryze. Ryze er mainen min nå. Jeg kan championsa mine ganske bra, og klarer å bruke dem for det de er verdt.

 

 

Alltid AD carries/AP carries først, er de som utgjør mest trussel i teamfights og om resten av laget ditt har litt vett mellom øran så går de også etter de først. Mid/early game pleier jeg å gå på AP carry først, det er da de skinner, mens lategame så hopper jeg på AD carry, da begynner AP carries og falle forbi AD carries i damage output.

Riven og Renekton har lett for å komme seg bak frontline med mindre det er hard CC involvert med Broken Wings/Valor og Slice and Dice, og siden begge to har stuns er det betraktelig lettere å klistre seg på carries.

 

Med med tanke på at Ryze er mainen din så kan jeg anbefale å se streams som Ocelote, Froggen, Reginald og Salce som alle spiller AP carries. Jeg liker iallefall å se på streams, tror nesten jeg tilbringer mer tid på det enn selve spillet. Å bare følge med på hva de gjør og slike ting kan hjelpe en ganske mye. Jeg ser som oftest på TheOddOne siden jeg spiller jungle for det meste, og han er ganske flink å forklare hva han gjør og hvorfor han gjør det, i tillegg er han underholdende.

Xpecial og Nhat Nguyen er de to beste supportene imo, om du spiller support Janna that is.

 

Og ikke hopp rett inn i ranked når du er level 30, spill heller en del draft pick først og sett deg inn i counter picks.

 

Føl deg fri til å adde meg, jeg jobber idag og imorgen og skal til Trondheim på torsdag så blir knapt med tid tho

 

Cylitri, EU West

 

Edit: Er garantert andre her inne som har mer peil enn meg, så bare feel free til å pirke på meg de som vil. Angående Ryze er jeg ikke rette personen å spørre, jeg suger så heftig med han, selv etter 1500 LoL games. :p

Endret av Friksjon
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Spilte et 50 min langt game med anivia nå, mitt andre game med henne. Fikk til sammen 281 minions, 8/10/8 i stats, og klarte meg fantastisk bra i lategame. Kjøpte kanskje litt mye defensivt, men de var ganske godt feeda med magic damage. Til sammen fikk jeg 17k gull, (athene grail, boots, deathcap, banshee's, rod of ages + en negatron)

 

Hvordan skal jeg klare å unngå å bli eid earlygame? Jeg klarte det fint mot kennen første game, men det var værre mot malz. Ihvertfall når de kom på gank absolutt hele tiden, og jeg er fryktelig treig. Farm ved tårn funka ikke så veldig bra før lvl 6, og malz fikk poka meg mer. Tips til bedre build og hvordan klare å ikke miste for mye liv, men samtidig få farm/poka? (Har spilt mid sånn 30 ganger på 600 games)

 

 

Så det var ganske detaljerte guider på solomid, har helt glemt at det finnes slike sider etter å ha spilt non-stop ADcarry og vet hva man skal bygge.

Endret av Slettet-3t93k9
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Akkurat Malz har lette pokes å unngå, boots for å unngå silencen hans, og når du ser DoTen hans på en minion (lilla sky), gå bort fra den minionen, vist ikke er sjansen stor for at DoTen havner på deg når minionen dør.

 

Ellers er det ingen gyllen regel, noen er du passive mot, andre kan du være aggresive, det har også veldig mye å si hvilken champion du spiller og hvilket ferdighetsnivå motspilleren har.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...