Gå til innhold

Tråden for BI-studenter!


fanelli

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Det stemmer vel at søknadsfristen er 15. april, ikke sant?

Om studiet ikke er fylt opp, får du trolig svar innen et par timer (i dag) om at du er godkjent. 

 

15. som er fristen ja. Har ikke fått noe svar enda, men er vel ikke noe vits å begynne å stresse med det enda.

 

Jeg søkte på BI fredag 9. august 2013. Mandag morgen var bekreftelse på e-mail. Ikke stress ;) BI tar inn alt. Men hey: du betaler deg inn, men pengene har ingenting å si når du først er inne. Ingen karakterer kommer ut av pengene. 

Lenke til kommentar

Spørsmål til oppgave - Statistikk - ExH2014
 
Oppgave 6d) 
Formuler en nullhypotese og en alternativ hypotese for å teste om tiden det tar å fylle ut skjemaet har gått ned. Benytt en t-test for å teste på 5 % nivået. 
 

... Se sensorveiledning ...

 

Hvofor tar man kvadratroten av 100 i nevneren til nevneren, når det kun ble brukt som et eksempel i oppgave 6b (100 tilfeldige personer).

Sx, som man bruker i formelen på oppgaven her, er hentet som utregning av standardavvik på 6c og er lik 2,53. I oppgave 6c tok man utgangspunkt i 20 forskjellige personer.

 

Hvorfor n=100 og ikke n=20 på oppgave 6d?

 

- Takk for eventuelt svar!

Lenke til kommentar

Spørsmål til oppgave - Statistikk - ExH2014

 

Oppgave 6d) 

Formuler en nullhypotese og en alternativ hypotese for å teste om tiden det tar å fylle ut skjemaet har gått ned. Benytt en t-test for å teste på 5 % nivået. 

 

... Se sensorveiledning ...

 

Hvofor tar man kvadratroten av 100 i nevneren til nevneren, når det kun ble brukt som et eksempel i oppgave 6b (100 tilfeldige personer).

Sx, som man bruker i formelen på oppgaven her, er hentet som utregning av standardavvik på 6c og er lik 2,53. I oppgave 6c tok man utgangspunkt i 20 forskjellige personer.

 

Hvorfor n=100 og ikke n=20 på oppgave 6d?

 

- Takk for eventuelt svar!

Kan ikke skjønne noe annet enn at det er en trykkfeil. Skal selvsagt være 20 der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, sitter å løser gamle eksamensoppgaver fra MET1180 (Matemaikk for økonomer på BI)


Lurer på om noen kan hjelpe med noen oppgaver?

Oppgave 1
La f (x, y) = x + xy være definert for 0 < x < 1 og 0 < y < 2.
Funksjonen har et globalt maksimum, z1 og et globalt minimum, z2. Da er produktet z1z2 lik:

Oppgave 2
Hva er maksimalverdien til f (x; y) = x + 3y gitt at x^2+ y^2= 40
Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man kommer forbi feilmeldingen

"Lukk nettleseren og logg deg ut av @BI. Logg deretter inn igjen for å få en ny aktiv sesjon og aksessér tjenesten på nytt."

Har prøvd å logge av og lukke nettleseren og deretter logge inn, men hjelper ikke  :hrm: 

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man kommer forbi feilmeldingen

"Lukk nettleseren og logg deg ut av @BI. Logg deretter inn igjen for å få en ny aktiv sesjon og aksessér tjenesten på nytt."[/size]

Har prøvd å logge av og lukke nettleseren og deretter logge inn, men hjelper ikke  :hrm: [/size]

Slett cookies fra *bi.no
Lenke til kommentar

Når jeg skriver en oppgave nå, kan jeg da bruke noe som jeg har skrevet i tidligere oppgaver? Altså bare kopiere fra min tidligere oppgave og lime inn i min nye oppgave jeg skriver nå, eller vil dette bli sett på som juks når jeg bruker noe jeg selv har skrevet? Dette er ikke snakk om å kopiere hele oppgaven altså, men kun enkelte ting i den. 

 

Vil oppgaver jeg har levert inn elektronisk tidligere bli med når de kjører plagiatkontroll på oppgaven jeg skriver nå?

Endret av gaffel1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...