Gå til innhold

Tråden for BI-studenter!


fanelli

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke fått vært i alle forelesningene og foreleser laster ikke opp noe fagstoff. Har også spurt han hva man bør lese på, men han sier bare at jeg skal være i forelesningene. Har en forelesningsplan, men står ikke direkte hva man bør kunne her. Får se over eksamener og lese på det du nevnte

Man bør være i forelesningene i dette faget. Boken er hvertfall waste. Øv på tidligere eksamensoppgaver og gjør masse oppgaver.
Lenke til kommentar

Jeg har ikke noen fordypning, har to valgfag heller. Har vurdert verdsettelse, men tror det blir nokså krevende ja, i og med at jeg ikke har så mye peiling på det. Hvilke kostnadsanalyser er det vanlig å skrive om?

Verdsettelse ses på som det enkle fra min fordypning. Kostnadsanalyser er vanskeligere. Jeg ville funnet en eller to å jobbe med og sjekke biblioteket etter generelle bacheloroppgaver.
Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med aspiri her? Sliter skikkelig i mikroøkonomi, og har av ulike grunner nesten ikke vært i forelesning i det faget. Jeg MÅ bestå, ellers får jeg ikke dratt på utveksling:/ Prøver å jobbe med faget på egenhånd, men synes det er så utrolig mye stoff, vet ikke hvor jeg skal begynne engang.. Har meldt meg på eksamenskurs rett før eksamen i desember, så håper at det vil hjelpe. Eventuelt noen som har andre tips ang mikroøkonomi?

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med aspiri her? Sliter skikkelig i mikroøkonomi, og har av ulike grunner nesten ikke vært i forelesning i det faget. Jeg MÅ bestå, ellers får jeg ikke dratt på utveksling:/ Prøver å jobbe med faget på egenhånd, men synes det er så utrolig mye stoff, vet ikke hvor jeg skal begynne engang.. Har meldt meg på eksamenskurs rett før eksamen i desember, så håper at det vil hjelpe. Eventuelt noen som har andre tips ang mikroøkonomi?

Hvor skal du på utveksling?

Jeg kan anbefale www.enkeleksamen.no. De har kurs på nettet og du kan se på "forelesninger" når som helst, hvor som helst.

Lenke til kommentar

 

Noen som har erfaring med aspiri her? Sliter skikkelig i mikroøkonomi, og har av ulike grunner nesten ikke vært i forelesning i det faget. Jeg MÅ bestå, ellers får jeg ikke dratt på utveksling:/ Prøver å jobbe med faget på egenhånd, men synes det er så utrolig mye stoff, vet ikke hvor jeg skal begynne engang.. Har meldt meg på eksamenskurs rett før eksamen i desember, så håper at det vil hjelpe. Eventuelt noen som har andre tips ang mikroøkonomi?

Hvor skal du på utveksling?

Jeg kan anbefale www.enkeleksamen.no. De har kurs på nettet og du kan se på "forelesninger" når som helst, hvor som helst.

Søker ikke før etter jul, men har lyst og dra til Canada eller et sted i Asia, og da kan jeg ikke ha noen hengefag, siden det er utenfor Europa. Skolen i Canada har B i snitt, så må ikke bare bestå, men også gjøre det ganske bra på mikroeksamen.. Takk for tips ang enkeleksamen, skal sjekke det ut!:)

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med aspiri her? Sliter skikkelig i mikroøkonomi, og har av ulike grunner nesten ikke vært i forelesning i det faget. Jeg MÅ bestå, ellers får jeg ikke dratt på utveksling:/ Prøver å jobbe med faget på egenhånd, men synes det er så utrolig mye stoff, vet ikke hvor jeg skal begynne engang.. Har meldt meg på eksamenskurs rett før eksamen i desember, så håper at det vil hjelpe. Eventuelt noen som har andre tips ang mikroøkonomi?

Aspiri er rått ass

har lært mye mer enn det foreleserne forteller

foreleserne på bi bruker så tungvint måte

 

satser på A etter aspiri kurs, med stryk fra forrige uten aspiri

 

go man :w00t:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Noen som har erfaring med aspiri her? Sliter skikkelig i mikroøkonomi, og har av ulike grunner nesten ikke vært i forelesning i det faget. Jeg MÅ bestå, ellers får jeg ikke dratt på utveksling:/ Prøver å jobbe med faget på egenhånd, men synes det er så utrolig mye stoff, vet ikke hvor jeg skal begynne engang.. Har meldt meg på eksamenskurs rett før eksamen i desember, så håper at det vil hjelpe. Eventuelt noen som har andre tips ang mikroøkonomi?

Aspiri er rått ass

har lært mye mer enn det foreleserne forteller

foreleserne på bi bruker så tungvint måte

 

satser på A etter aspiri kurs, med stryk fra forrige uten aspiri

 

go man :w00t:

 

 

Høres bra ut. Er så desp at jeg har kjøpt tilgang til enkeleksamen.no også, boka får jeg sirka nada utav.

Lenke til kommentar

Hva anbefaler dere å ta med av hjelpemidler på forretningsjus eksamen bortsett fra lovsamlingen?

 

Har du den gule, store boka? Den forklarer lovene ganske greit, uten å være like tungtlesende som den store, ubrukelige, grønne boka ;) Har også eksamen nå, så vet enda ikke om jeg får bruk for den på selve eksamen da.

Lenke til kommentar

Hvilke sjanser har jeg på å komme inn på Øk-Ad med 3.4 i snitt på BI Oslo(Nydalen)?

 

Er det helt umulig eller har jeg en sjanse? Har forøvrig ikke gjort det bra i de fleste fag(tok noen feil fag også), men fikk en 5er og en 4er i S1 + S2 og jeg likte å jobbe med matte og tror at dette kan være noe for meg, men med et sånt snitt, er det i det hele tatt realistisk for meg å komme inn? Jeg skal opp som privatist i to fag og regner med å forbedre snittet litt også.

Endret av Instinkt
Lenke til kommentar

Hvilke sjanser har jeg på å komme inn på Øk-Ad med 3.4 i snitt på BI Oslo(Nydalen)?

 

Er det helt umulig eller har jeg en sjanse? Har forøvrig ikke gjort det bra i de fleste fag(tok noen feil fag også), men fikk en 5er og en 4er i S1 + S2 og jeg likte å jobbe med matte og tror at dette kan være noe for meg, men med et sånt snitt, er det i det hele tatt realistisk for meg å komme inn? Jeg skal opp som privatist i to fag og regner med å forbedre snittet litt også.

Det er stoor sjanse for at du kommer inn.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar, øvde du mye på oppgaveskriving?

Det er viktig å være god på å skrive riktig. Det er veldig enkle oppskrifter i jus. Hvis du får med alle lovene som er relevante, drøfter og konkluderer bra så får du A. Hvis du har med alle lovene, drøfter veldig bra, men konkluderer feil kan du også få A.
Lenke til kommentar

 

Takk for svar, øvde du mye på oppgaveskriving?

Det er viktig å være god på å skrive riktig. Det er veldig enkle oppskrifter i jus. Hvis du får med alle lovene som er relevante, drøfter og konkluderer bra så får du A. Hvis du har med alle lovene, drøfter veldig bra, men konkluderer feil kan du også få A.

 

Sier meg enig der. Jeg leste veldig lite, men gjorde mange oppgaver. Jus går veldig mye på metode, så gjør så mange oppgaver som overhode mulig, øv på å argumentere for hvorfor du mener Peder Ås har brutt loven, etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...