Gå til innhold

Hvordan ta best mulig vare på ansiktet sitt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Der var det ein heil del interessant ja! Mykje av barberinga har eg alt lest meg opp på tidlegare. Men har merkeleg nok ikkje spesielt kraftig skjeggvekst, så sliter på ingen måte med det.

 

Etter å ha lest igjennom "fin din hudtype", trur eg at eg kan konkludere med at eg har ganske tørr hud, flasser i alle fall mykje (død hud i ansiktet om morningen).

Var ein del interessante punkt, som kanskje nokon her kan svare på (trur eg lager ein post på barbershop og, for å sjå kva dei svare. Alltid bra å få fleire tilbakemeldinga).

 

Cleanser:

For meg vil det då vere viktig å finne ein Cleanser som ikkje tørker ut huden, ein veldig mild type altså.

 

Toner:

Har eg faktisk aldri høyrt om før! Nokon som veit kor ofte ein skal bruke det? Eventuelt gode produkt i denne klassen?

 

Aftershave:

Aldri brukt aftershave, og har kun gått rett på fuktighetskremen. Men sidan begge tydelegvis er nødvendige, noko som har tips til ein som fungere bra? (fekk beskjed om at "Unngå billige alkohol-baserte aftershaver som bare gjør det verre ved å tørke ut huden ytterligere.")

 

Fuktighetskrem:

Sjølv bruker eg Link til fuktighetskrem Og har ingen anelse om den er bra eller ikkje. Men folka på apoteket sa i alle fall at den fungere.

 

Skrubb(/Peeling?):

Gode produkter til dette? Skal vist gjennomførast 1-2 ganger i uka : )

 

Tips for tørr hud

Lenke til kommentar

Det viktigste er en god ansiktssåpe. Du må finne ut hva slags hudtype du har, og deretter tilpasse såpen. Så må du undersøke om det er noen ingredientser i de forskjellige såpene du reagerer på, enten godt eller dårlig. Jeg for eksempel, har funnet ut at såpe med mentol i, gir meg strålende resultater.

 

I puberteten prøver mange parfymeprodusenter å hjernevaske deg til å bruke kremer, skrubbsåper, oljer og alt mulig. Sannheten er at når du er rundt 20 og oppover, trenger du ikke alt dette.

 

Huden oljer seg selv, og feller sine døde hudceller automatisk. Det viktigste er å holde den ren. Jeg bruker kun fuktighetskrem etter at jeg har barbert meg.

Lenke til kommentar

Som sagt så har eg veldig tørr hud, og med mindre eg tilføre fuktighet, blir det veldig blass og flasser lett. Derfor må eg bruke fuktighetskrem.

 

Har dermed funnet ut at eg mest sannsynlegvis har tørr hud, og då bør holde meg unna cleansere som inneholder alkohol, dermed vil den med metanol ikkje vere eit alternativ for meg.

 

Men takk for ditt in-put :)

Lenke til kommentar

Ey ey ey!

Mentol har fleire OH grupper, som gir -ol ending på slutten. Og kvalifisere dermed som eit alkohol?

men nok kverrulering, det var faktisk eg som leste feil og trudde han skreiv metanol :)

Skal ta ein titt på sida :)

 

Solarium gidder eg ikkje.

Solkrem bruker eg alltid, blir brun på 1.2.3 uansett.

Lenke til kommentar

Det er rart at du har så tørr hud, er du gammel?

Menn har generelt fuktig hud, noe som er naturlig fordi det vokser skjegg i ansiktet. Men du sa jo du ikke hadde så mye skjeggvekst.

 

Er det noe du spiser som du ikke tåler? Eller vasker du deg VELDIG ofte? Som i flere ganger om dagen?

 

Man får tørr hud av å vaske ansiktet hver dag. Jeg vasker det omtrent annenhver dag. Samme hvor bra såpen er, vil den irritere huden hvis brukt for ofte.

 

Har du tørr hud bør du bruke BALM, ikke gel. Men det er naturprodukt som er mye bedre du burde skjekke ut. Det heter Nattlys Forte.

Lenke til kommentar

Yeah, rutinen om morningen (dager uten shaving), er jo dusjing, og so fuktighetskrem, før eg stikker på skulen elns.

 

Hehe, alltid gøy å snakke med dei bak disken, men er litt handycap'ed i og med at bilen er død (RIP).

Så tenkte at det var greit å drive litt research i mens. Men kor? Helsekost butikker? Apotek? Kor har dei peiling på slikt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...