Gå til innhold

Nexus One Tråden [Google Android Mobilen]


Anbefalte innlegg

Da har jeg rootet min Nexus, fått Superuser Permissions slik at man kan kjøre MarketEnabler som gir deg tilgang til paid apps i market.

 

God tutorial på hvordan man gjør det her

 

Strengt tatt bare Step 1 og 2 som er nødvendig med mindre du har planer om å legge inn Desire firmware f.eks.

 

Etter å ha lagt inn Home++ og Beautiful Widgets ser nå min home screen slik ut. Meget happy!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det så bra ut, ja! Kanskje jeg skal vurdere rooting...

 

Kan også nevne at lydløsfunksjonen ved låst skjerm også skrur av vibrering. For å skru av lyd, men samtidig holde vibrering på, må du skru ned lyden med lydknappene på siden av telefonen. Nest laveste lydstyrke er kun vibrering..

Lenke til kommentar
Etter å ha lagt inn Home++ og Beautiful Widgets ser nå min home screen slik ut. Meget happy!

 

Hva heter temaet og widget'en? :)

 

Prøvde en av de Home greien, men syntes det funket dårlig, vurderer å prøve igjen.

 

Jeg annbefaler det CyanogenMOD hvis du har planer om noe slikt :)

 

De 2 ikonene nederst er Home++ (orginalt når du kjører det kommer opp mye mer, men jeg synes bare jeg trenger de 2 jeg har der nå (apps og notifications) så fjernet resten.

 

Widgeten med klokka, vær osv er Beautiful Home som du får når du installerer Beautiful Widgets.

 

SMS og Gmail ikonene er forresten også widgets slik at man får opp antall uleste + at da ser de slik ut uansett hvilken SMS-klient du måtte ønske å bruke.

Lenke til kommentar

Prøvde Home++. Synes ikke det gjorde hjemmeskjermen noe finere. Bruker "Weather Widgets (yr.no)", som viser været for de neste tre dagene (eller 7 dagene om du ønsker) samt klokke øverst på skjermen. Nederst har jeg "Smooth Calendar" som viser de tre neste avtalene. Begge er gjennomsiktige og ser veldig bra ut :)

Lenke til kommentar

Hvis det er noen her som har problemer med at MMS-meldinger med bilder tatt av kameraet på telefonen ikke vil sende så er dette grunnet at Android ikke komprimerer bildene nok. Dette kan løses ved å bruke en annen SMS-klient (Handcent feks) men kan også løses ved å redigere mms_config.xml, som ligger i mms.apk.

 

Har skrevet en liten rask guide på dette her

Lenke til kommentar

Hva er egentlig grensene for hva man gjør med rooting, custom rom osv... Slik som jeg har telefonen nå er den ikke rootet eller noe sånt.

 

Hva er å roote? Mister jeg garanti? Er rooting uavhengig av å legge inn custom rom.

Hva trengs for market enabler?

Fordeler/ulemper med rooting / custom rom?

 

Rett og slett gøy med nexus tweak noob guide vil jeg ha :thumbup:

Lenke til kommentar

Hvis det er noen her som har problemer med at MMS-meldinger med bilder tatt av kameraet på telefonen ikke vil sende så er dette grunnet at Android ikke komprimerer bildene nok. Dette kan løses ved å bruke en annen SMS-klient (Handcent feks) men kan også løses ved å redigere mms_config.xml, som ligger i mms.apk.

 

Har skrevet en liten rask guide på dette her

 

Guiden din fungerer heller dårlig, spesiellt i windows 7.

Får ikke "pullet"' mms.apk fila fra telefonen.

 

Uansett, kopierte den over til minnekortet via astro og editerte den på pc'en. Fikk "pusha" fila tilbake, men da kræsjet mms applikasjonen etter telefonen rebootet.

 

Mulig jeg brukte en feil type binary editor eller at winrar addet xml feilaktig tilbake.

Virket ihvertfall ikke..

Lenke til kommentar

Hva er egentlig grensene for hva man gjør med rooting, custom rom osv... Slik som jeg har telefonen nå er den ikke rootet eller noe sånt.

 

Hva er å roote? Mister jeg garanti? Er rooting uavhengig av å legge inn custom rom.

Hva trengs for market enabler?

Fordeler/ulemper med rooting / custom rom?

 

Rett og slett gøy med nexus tweak noob guide vil jeg ha :thumbup:

 

Du kan gjøre hva som helst med telefonen når den er rootet. Du har mer eller mindre tilgang til alt. Så bør sette deg godt inn i diverse får du begynner å rote alt for mye rundt :)

 

På Nexus One så innebærer rooting først at man unlocker bootloaderen, noe som resulterer i at man mister garantien på telefonen. Pr idag så er det ingen måte å relocke bootloaderen såvidt jeg vet. (Rooting av Hero f.eks kan reverseres ved å restore telefonen med et software verktøy fra HTC)

 

Etter at bootloaderen er unlocket, så kan man flashe om recovery imaget med et custom recovery image. Amon Ra er et meget godt alternativ.

Når dette er gjort, så kan man ta backup av telefonen, flashe om til custom rom, oppdatere radio biten o.s.v.

 

Jeg bruker pr idag CyanogenMod 5.0.5.3-N1 på min Nexus One.

Mange fordeler med dette. Softwaren har blitt ganske optimalisert, mye ekstra snedig funksjonalitet, man kan benytte programmer som krever root tilgang og det er rett og slett gøy med custom rom :)

 

Marked enabler legger man inn etter at telefonen er rootet. Jeg har ikke hatt stort behov for dette da det er håpløst vanskelig å finne betalte apps på marked.

 

Litt kjipt at man mister garantien, men Amon RA recovery image er ganske så genialt å ha på telefonen iom at man kan foreta nandroid backup(backup av hele telefonen).

 

Hvordan man gjennomfører alt det forskjellige må du nesten finne ut av selv :p Men XDA-Developers er en god start :)

Lenke til kommentar

Den tredje kommandoen i den guiden skal vel være

adb pull /system/app/mms.apk mms.apk

 

Hvis du kjører "adb logcat" når programmet krasjer, kan du se grunnen til at den krasjer.

 

Og man må vel ha root for å fikse dette? Det er vel vært å nevne i guiden.

 

Ah, ja... liten skriveleif der. Står nevnt at du må være root.. :)

 

Takker, retter opp nå

Lenke til kommentar

Takk skal du ha, MiRaCL.

 

Jeg tror kanskje jeg venter litt... Liker ikke tanken på at garantien ryker. Er det grunn for å tro at noe ala HTC-løsningen for tilbakestilling dukker opp til nexus one? Dvs: Kan det komme en ordning som gjør at man "får tilbake" garantien. Jeg regner også med at dette ikke holder juridisk, men rett og slett er ment for å "lure" google?

 

Hvorfor slipper ikke google OS som er optimalisert på lik linje som cyanogenmod?

Lenke til kommentar

Iom at man kan unlocke bootloader så enkelt som man pr idag kan, så ser jeg ingen grunn til at det ikke skulle kunne reverseres på et tidspunkt..

 

Android 2.1 som følger med nexus one er mer en bra nok syns jeg. Ikke nødvendig med custom rom egentlig. Med HTC Hero så er det litt bedre med custom rom faktisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...