Gå til innhold

HTC Desire - førsteinntrykk og småtester


Anbefalte innlegg

Når jeg trykker på "telefon", så kommer det opp en liste av alle kontaktene mine, samt alle Facebook-vennene mine som har oppgitt telefonnummer. Hvordan kan jeg få denne listen til å kun vise kontaktene mine? Dersom jeg går inn på "kontakter", så har jeg fått satt opp slik at kun google-kontaktene mine kommer opp, akkurat slik jeg vil ha det.

Har spurt om dette en del ganger tildligere på dette forumet, men har ikke fått noen svar. Har stort sett funnet ut alt jeg har slitt med på egenhånd, men dette er et mysterium for meg også. Tror ikke det er mulig å gjøre noe fra telefonen, skal undersøke om det går an å gjøre noe med innstillingene på facebook. Det er jo kun de kontaktene som har lagt inn tlf på facebook som kommer opp i telefon-listen. De som ikke sliter med dette har nok ikke kontakter på facebooklisten sin med telefonnr innlagt (min teori i allefall). Finner jeg ikke ut av dette på egenhånd kommer jeg til å mase på HTC til de gir med en løsning. Det er for meg helt absurd å måtte ha personer på telefon-listen min som jeg ikke ønsker det og aldri ville kontaktet via telefon.

 

Kan sende deg en melding om jeg løser problemet.

 

Løses enkelt med bare å ha venner på Facebook-lista, ikke "venner" :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du problemer med at telefonlisten din fylles opp med facebookkontakter du ikke vil ha der etter synkronisering mot facebook. Her er en løsning for å kune synke bildene av de facebookkontaktene som matcher de på telefonlisten din. Fant dette på et annet forum, har ikke prøvd dette selv så jeg kan ikke garrantere at det funker.

 

"Remove your "Facebook for HTC Sense" account and install this app:

 

Downloads - syncmypix - Project Hosting on Google Code

 

(The version of this app found in the market is only for Android 1.5, but the download above is for 2.1.)

 

You'll have to manually connect some of your contacts if their names don't match. This syncs their photos, but NOT the rest of their info. It does NOT bring all of your Facebook contacts into your phone and SMS apps."

 

Greit å være klar over at en mister friend stream og oppdateringer inne på kontaktene dersom en gjør dette.

Lenke til kommentar

Har du problemer med at telefonlisten din fylles opp med facebookkontakter du ikke vil ha der etter synkronisering mot facebook. Her er en løsning for å kune synke bildene av de facebookkontaktene som matcher de på telefonlisten din. Fant dette på et annet forum, har ikke prøvd dette selv så jeg kan ikke garrantere at det funker.

 

"Remove your "Facebook for HTC Sense" account and install this app:

 

Downloads - syncmypix - Project Hosting on Google Code

 

(The version of this app found in the market is only for Android 1.5, but the download above is for 2.1.)

 

You'll have to manually connect some of your contacts if their names don't match. This syncs their photos, but NOT the rest of their info. It does NOT bring all of your Facebook contacts into your phone and SMS apps."

 

HJERTLIG!

Ska prøve det så fort eg får brukt telefonen igjen..ventar fremdeles på Invisible SHield frp Zaff (USA), men på grunn av den forbanna aska kan vell det ta evighetar det? Har klart å få 3-4 striper i skjermen allerede :thumbdown:

Lenke til kommentar

Det er ikke chat på facebook til desire. Liker mye bedre facebook på iphone enn på android, men kommer seg nok med oppdateringer.

For chat kan du bruke ebubby. Det kan du legge inn chat for MSN, Facebook, samt masse chatkilder.

 

Ebuddy du mener? :)

 

Synes forøvrig Meebo er fineste. Clean og rask.

Lenke til kommentar

Har vært mye snakk om dårlig batteri. Trodde det var en overdrivelse, men nå har jeg brukt to fulle batterier på 22 timer på min nye Desire. Ligger på lading for 3. gang nå. Hentet den i posten i går kveld og var ferdig oppladet for 1. gang klokken 24. Har fiklet med den en del selvsagt, men ikke lastet ned noe særlig. Forstår ingenting. Noen som har råd?

 

Takk for innspill til denne. Skal prøve ut etter hvert. Ser i første omgang at det verste sluket forsvinner når jeg skrur av internett, men virker som den fortsatt bruker en del. (Har vært inne av og til for å sende mail, men små og lite). Kan det ha noe å si at jeg er utenfor 3g-sone? Bruker vel da edge? Jeg ser at det er Android som står for det meste av forbruket(75-96%).

Kan noen si om Desire støtter Java MIDP 2.0? Prøvde å laste ned et program som angivelig krever den støtten i går. Fikk en pushmelding fra leverandøren, men da jeg valgte å gå til siden, ble telefonen bare stående på "laster ned" uten at noe skjedde. Prøvde flere ganger.

 

Er for øvrig veldig fornøyd med telefonen.

 

Mulig jeg spør dumt, men kan noen hjelpe med spørsmålene i siste sitat?

 

Må i så fall Javascript være aktivert for at telefonen skal støtte Java MIDP 2.0?

Lenke til kommentar

Jeg ønsker et større lagringskort enn det som følger med Desire. Er det da bara til å kjøpe et kort på 16 GB og bytte med det som er orginalt inni?

Mister jeg noe data da, eller noe annet?

 

Du mister jo det som ligger på minnekortet fra før av, men dette er det bare å flytte over fra det gamle minnekortet til det nye.

Lenke til kommentar

Nå har batteriet mitt stupt 8% på 30 minutter, uten bruk what so ever. Hva kan jeg gjøre for å få full kontroll over prosesser som blir kjørt? NOen anbefalte apps?

 

Kan det være at du har lagt inn et program som blir kjørende i bakgrunnen? Hadde en app som sugde ut alt batteriet på kort tid, uten at telefonen var aktiv, fant aldri ut hvilket da var, da jeg slettet alle apps og la inn de viktigste for å få det til å fungere igjen.

Lenke til kommentar

Nå har batteriet mitt stupt 8% på 30 minutter, uten bruk what so ever. Hva kan jeg gjøre for å få full kontroll over prosesser som blir kjørt? NOen anbefalte apps?

 

Du kan jo teste med AppSwipe, det viser siste programmer som har vært åpne og programmer som kjører i bakgrunnen.

 

http://www.androlib.com/android.application.com-magouyaware-appswipe-qAxq.aspx

 

Finnes mange slike programmer, men aner ikke hvilke som er de beste.

Lenke til kommentar

Er det flere som har plagdes med telefonenes innebygde Youtube-funksjon? Hos meg stopper filmene stadig opp, til tross for at play-menyen man kan dra opp på skjermen under avspilling, viser at datatilgangen ikke er problemet.

 

Mange har allerede nevnt vanskelighetene ved avspilling av NRK-programmer. Har selv forsøkt en mengde forskjellige muligheter, bla å bruke Dolphin Browser (Market), som andre mener å ha fått til å spille av NRKs mobil-Tv. Hos meg skurrer bildene så det blir utålelig. Har andre opplevd det samme?

 

Et annet mislykket forsøk på å vise NRK-videoer bestod i å laste ned videopodkaster gjennom denne siden:

 

http://podcast.com/

 

... her kan man f.eks. søke på "kveldsnytt", og få opp linker til de enkelte filene direkte (Funker imidlertid ikke i alle browsere, men det går i Opera, hvis jeg husker riktig). Jeg antok at det ville gå fordi dette er .mp4-filer (tror jeg), som telefonen skal støtte. Lasta ned siste Kveldsnytt gjennom telefonen fra denne siden, men får ikke til å spille av dette - har bla forsøkt avspilling i MyPod (Market). Noen som skjønner hvorfor dette ikke fungerer?

Lenke til kommentar

Nå har batteriet mitt stupt 8% på 30 minutter, uten bruk what so ever. Hva kan jeg gjøre for å få full kontroll over prosesser som blir kjørt? NOen anbefalte apps?

 

Vet ikke om det er upopulært å lenke ut av forumet her, men hvis det er så får noen irettesette meg:

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=666404

 

For noen ser det ut som telefonen aldri går i sovemodus, og at årsaken til det er en feil (?) i kalenderapplikasjonen. Om du leser den tråden jeg lenket til der ser du et par tester som kan hjelpe deg til å finne ut om det gjelder for deg.

 

Jeg følger litt med i den tråden fremover nå, og håper det er noe som kan og vil rettes på.

Lenke til kommentar

Har stort sett hatt enten mobilnettet på eller wifi hele dagen. Jeg har satt oppdateringene til daglig oppdatering på mail, væroppdatering hver 6 time ellers har jeg slått av facebookoppdateringer, <b>bakgrunnsdata</b>, autosynk.

 

Hva er egentlig bakgrunnsdata? Auto-synkronisering er jo greit og forstå, men hva skjer egentlig når man skrur av bakgrunnsdata.

Lenke til kommentar

Lurer på en ting vedrørende trådløs nettverk.

Når man er utenfor lagrede nettverk og åpner browseren f.eks, så må man først inn i innstillingene, trådløst og nettverk, trådløsinnstillinger og så finne ut om det er nettverk i nærheten.

Dette synes jeg virker litt tungvindt.

Har jeg gått glipp av noe?

Er det mulig å få gjort dette enklere?

Lenke til kommentar

Lurer på en ting vedrørende trådløs nettverk.

Når man er utenfor lagrede nettverk og åpner browseren f.eks, så må man først inn i innstillingene, trådløst og nettverk, trådløsinnstillinger og så finne ut om det er nettverk i nærheten.

Dette synes jeg virker litt tungvindt.

Har jeg gått glipp av noe?

Er det mulig å få gjort dette enklere?

 

Du kan enten ha på wifi hele tiden sånn at den søker hele tiden, men sluker selvsagt strøm.

Ellers kan du gå til en av de sju hjemmeskjermene og legge til snarvei - instillinger - wifi.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...