Gå til innhold

HTC Desire - førsteinntrykk og småtester


Anbefalte innlegg

Jeg bruker yr.no widgeten, byttet ut med den klokke/vær widgeten som følger med...

Det som jeg ikke liker med den er at yr.no widgeten viser været i NESTE periode, jeg vil den skal fortelle været NÅ! Går det an å fikse?

 

1) Hold telefonen opp foran vinduet

2) Kikk forbi telefonen og ut av vinduet!

3) Observer, legg spesielt merke til om det er skyer på himmelen, eventuelt om de er gråværsskyer...

 

Huff... vet det ikke var morsomt, men hvorfor skal du vite været nuh? Hvis du ikke mener at den skal vise været som er nå for en annen plass da...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om det nå allerede er gått 3 sider siden, så takker jeg for svarene jeg fikk her i tråden, gjorde bare telefonen ennå bedre! Forøvrig kan jeg fortelle til de som ikke bruker handcent (eller hva det SMS programmet heter), at det finnes et program som heter "SMS counter", som gjør jobben jeg var ute etter helt brilliant.

 

Noen som eventuelt har tips til en annen bildeviser? Savner å kunne ha undermapper, og fjerne "fuckings" albumart, tar jo mye plass..

Lenke til kommentar

Jeg bruker yr.no widgeten, byttet ut med den klokke/vær widgeten som følger med...

Det som jeg ikke liker med den er at yr.no widgeten viser været i NESTE periode, jeg vil den skal fortelle været NÅ! Går det an å fikse?

Widgeten viser været før neste periode på klokke/værWidgeten, men om man trykker inn på værdata får man dagens vær. Klikker du på den inforuten inne på værdata får du endamer detaljert info ogv dagen og dagene framover. Her kan du jo velge om du vil ha time for time også.

Endret av HTC-fan
Lenke til kommentar

Hei, jeg lastet aHome theme lite, men når jeg skal bruke den får jeg feilmeldingen "Prosessen aHome lite (prosesssen mobi.bbase. ahomelite) har stoppet uventet. Venligst prøv igjen. tving lukking.

 

Måtte ta ut batteriet for å fjerne meldingen.

Hvordan kan jeg få Ipad theme på htc desire uten dette problemet?

Lenke til kommentar

007shaolin: Aner ikke, men har du prøvd GDE OS'et, syntes det var mye stiligere enn aHome. Bare et tips. Den har Dock Bar, del kuleste widgeten ever. Den gjør at man får et gjennomsiktig felt på 4x1 hvor man kan legge så mange ikoner man vil og scrolle gjennom ikonene. Skulle så gjerne ønske den fantes som app til sense også.

 

Den har og en sånn logwidget som viser alle telefonene man har hatt(med lenge på samtale + smsene man har fått og sendt. Så har den cubefunksjon ved scrolling fra skjerm til skjerm, pluss en del andre kule saker. Den har jo ikke sense, og mangler en masse widget. Men om man ikke bruker så mye widgets vil jeg anbefale dette. Man kan skifte tema og definere funksjon på høyre og vestre ikon nederst på skjermen, det som på sense er applikasjoner og legg til.

Endret av HTC-fan
Lenke til kommentar

007shaolin: Aner ikke, men har du prøvd GDE OS'et, syntes det var mye stiligere enn aHome. Bare et tips. Den har Dock Bar, del kuleste widgeten ever. Den gjør at man får et gjennomsiktig felt på 4x1 hvor man kan legge så mange ikoner man vil og scrolle gjennom ikonene. Skulle så gjerne ønske den fantes som app til sense også.

 

Den har og en sånn logwidget som viser alle telefonene man har hatt(med lenge på samtale + smsene man har fått og sendt. Så har den cubefunksjon ved scrolling fra skjerm til skjerm, pluss en del andre kule saker. Den har jo ikke sense, og mangler en masse widget. Men om man ikke bruker så mye widgets vil jeg anbefale dette. Man kan skifte tema og definere funksjon på høyre og vestre ikon nederst på skjermen, det som på sense er applikasjoner og legg til.

 

Ikke like polish (polert) som Ipad theme.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Når jeg trykker på "telefon", så kommer det opp en liste av alle kontaktene mine, samt alle Facebook-vennene mine som har oppgitt telefonnummer. Hvordan kan jeg få denne listen til å kun vise kontaktene mine? Dersom jeg går inn på "kontakter", så har jeg fått satt opp slik at kun google-kontaktene mine kommer opp, akkurat slik jeg vil ha det.

Lenke til kommentar

Jeg bruker yr.no widgeten, byttet ut med den klokke/vær widgeten som følger med...

Det som jeg ikke liker med den er at yr.no widgeten viser været i NESTE periode, jeg vil den skal fortelle været NÅ! Går det an å fikse?

 

1) Hold telefonen opp foran vinduet

2) Kikk forbi telefonen og ut av vinduet!

3) Observer, legg spesielt merke til om det er skyer på himmelen, eventuelt om de er gråværsskyer...

 

Huff... vet det ikke var morsomt, men hvorfor skal du vite været nuh? Hvis du ikke mener at den skal vise været som er nå for en annen plass da...

 

Er ganske vanlig ha termometer utenfor vinduet for å se temperaturen, så synes ikke det er så merkelig ønske.

Lenke til kommentar

Har vært mye snakk om dårlig batteri. Trodde det var en overdrivelse, men nå har jeg brukt to fulle batterier på 22 timer på min nye Desire. Ligger på lading for 3. gang nå. Hentet den i posten i går kveld og var ferdig oppladet for 1. gang klokken 24. Har fiklet med den en del selvsagt, men ikke lastet ned noe særlig. Forstår ingenting. Noen som har råd?

Lenke til kommentar

Har vært mye snakk om dårlig batteri. Trodde det var en overdrivelse, men nå har jeg brukt to fulle batterier på 22 timer på min nye Desire. Ligger på lading for 3. gang nå. Hentet den i posten i går kveld og var ferdig oppladet for 1. gang klokken 24. Har fiklet med den en del selvsagt, men ikke lastet ned noe særlig. Forstår ingenting. Noen som har råd?

 

 

De første dagene hadde jeg egentlig ingen problemer med batteriet. I dag tømte jeg nesten batteriet på 5-6 timer uten egentlig å ha brukt den.

 

Spørsmål: Under batteriforbruket står det at adroide systemet bruker 100%. Er det noe av de punktene under her som trekker all strømmen?

Lenke til kommentar

Til alle de som spør om batterilevetid:

 

Har hatt telefonen i ca 1 uke nå. Tok telefonen av lading kl 07.00 i dag, nå er klokken 22.45 og jeg har fortsatt 40% av batteriet igjen. Det som desidert har brukt mest strøm foruten "Celle-standby" er "Trådløsnett". Har stort sett hatt enten mobilnettet på eller wifi hele dagen. Jeg har satt oppdateringene til daglig oppdatering på mail, væroppdatering hver 6 time ellers har jeg slått av facebookoppdateringer, bakgrunnsdata, autosynk. Bruker telefonen på automatisk lysstyrke, har avslått vibreringsvarsel (det er kjent at dette bruker en del strøm). Bruker Task Manager for å avslutte programmene når jeg går ut av de (telefonen er kjappere og det virker som batteriet varer lengre).

 

Tror det viktigste man kan gjøre for å oppnå best mulig batteritid er å oppdatere det meste manuellt, slå av wifi og mobilnett når man ikke direkte bruker disse, ikke ha friendstream widgeten på automatisk oppdatering (bruker kun friendstream programmet, ikke widgeten). Har i dag sjekket mail regelmessig, snakket en del i telefonen, sendt en del sms, brukt GPS, brukt nettbank, skrevet innlegg på dette forumet via mobilen + mer.

 

Når jeg tar mobilen av laderen kl 07.00 om morgenen trenger jeg ikke lade den før 11-12 tida på kvelden, eller formiddagen dagen etter. Har ikke noe problem med batteriet, det lever lengre enn batteriet på min Nokia N73 som ikke har nubbsjans å klare en hel dag om jeg bruker den til det jeg bruker Desire'n til på en dag.

 

Jevnt over tror jeg at jeg får ca 28 timer ut av en lading med normal bruk. Dette er etter min mening akseptabelt. Bruker den da fra 07.00 til 24.00 og telefon står på standby fra 24.00 til 07.00 dagen etter. Batteriet dør vel omkring lunsjtider da, men liker beste å lade den på natta.

Endret av HTC-fan
Lenke til kommentar
...

 

6. LiveBookmarks er et program som lar deg vise bokmerkene din uten å trenge å bruke plass til widget. Programmet blir lagt under "Mappe" i "legg til startside" og viser dine bokmerker enten i listeformat eller grid.

 

Apropos denne... Hvordan får jeg den til å oppdatere alle "thumbnails"? Hos meg så viser den alle bokmerkene helt likt, et eller annet default-ikon. Ser teit ut.

Lenke til kommentar

Jeg bruker yr.no widgeten, byttet ut med den klokke/vær widgeten som følger med...

Det som jeg ikke liker med den er at yr.no widgeten viser været i NESTE periode, jeg vil den skal fortelle været NÅ! Går det an å fikse?

 

1) Hold telefonen opp foran vinduet

2) Kikk forbi telefonen og ut av vinduet!

3) Observer, legg spesielt merke til om det er skyer på himmelen, eventuelt om de er gråværsskyer...

 

Huff... vet det ikke var morsomt, men hvorfor skal du vite været nuh? Hvis du ikke mener at den skal vise været som er nå for en annen plass da...

 

Er ganske vanlig ha termometer utenfor vinduet for å se temperaturen, så synes ikke det er så merkelig ønske.

Som sagt tidligere får man dagens vær ved å trykke på vær-delen av widgeten.

Lenke til kommentar

Jeg bruker yr.no widgeten, byttet ut med den klokke/vær widgeten som følger med...

Det som jeg ikke liker med den er at yr.no widgeten viser været i NESTE periode, jeg vil den skal fortelle været NÅ! Går det an å fikse?

 

Hehe.. Jeg irriterte meg over at default-widgeten viste været *nå*, og ikke i "neste periode"...

 

Hvem i huleste trenger å vite været nå? Man har jo allerede øynene åpne når man sjekker telefonen, så det er umulig å ikke få med seg været. Det er jo det været som kommer som er interessant! :-)

 

Jeg bruker yr.no widgeten, byttet ut med den klokke/vær widgeten som følger med...

Det som jeg ikke liker med den er at yr.no widgeten viser været i NESTE periode, jeg vil den skal fortelle været NÅ! Går det an å fikse?

 

1) Hold telefonen opp foran vinduet

2) Kikk forbi telefonen og ut av vinduet!

3) Observer, legg spesielt merke til om det er skyer på himmelen, eventuelt om de er gråværsskyer...

 

Huff... vet det ikke var morsomt, men hvorfor skal du vite været nuh? Hvis du ikke mener at den skal vise været som er nå for en annen plass da...

 

hehe... jo den var morsom... :new_woot:

Lenke til kommentar

Når jeg trykker på "telefon", så kommer det opp en liste av alle kontaktene mine, samt alle Facebook-vennene mine som har oppgitt telefonnummer. Hvordan kan jeg få denne listen til å kun vise kontaktene mine? Dersom jeg går inn på "kontakter", så har jeg fått satt opp slik at kun google-kontaktene mine kommer opp, akkurat slik jeg vil ha det.

Har spurt om dette en del ganger tildligere på dette forumet, men har ikke fått noen svar. Har stort sett funnet ut alt jeg har slitt med på egenhånd, men dette er et mysterium for meg også. Tror ikke det er mulig å gjøre noe fra telefonen, skal undersøke om det går an å gjøre noe med innstillingene på facebook. Det er jo kun de kontaktene som har lagt inn tlf på facebook som kommer opp i telefon-listen. De som ikke sliter med dette har nok ikke kontakter på facebooklisten sin med telefonnr innlagt (min teori i allefall). Finner jeg ikke ut av dette på egenhånd kommer jeg til å mase på HTC til de gir med en løsning. Det er for meg helt absurd å måtte ha personer på telefon-listen min som jeg ikke ønsker det og aldri ville kontaktet via telefon.

 

Kan sende deg en melding om jeg løser problemet.

Lenke til kommentar

Har vært mye snakk om dårlig batteri. Trodde det var en overdrivelse, men nå har jeg brukt to fulle batterier på 22 timer på min nye Desire. Ligger på lading for 3. gang nå. Hentet den i posten i går kveld og var ferdig oppladet for 1. gang klokken 24. Har fiklet med den en del selvsagt, men ikke lastet ned noe særlig. Forstår ingenting. Noen som har råd?

 

 

De første dagene hadde jeg egentlig ingen problemer med batteriet. I dag tømte jeg nesten batteriet på 5-6 timer uten egentlig å ha brukt den.

 

Spørsmål: Under batteriforbruket står det at adroide systemet bruker 100%. Er det noe av de punktene under her som trekker all strømmen?

 

Dette høres ut som om noe (en eller annen prosess) er gått i frø og ikke oppfører seg som den skal, og ikke blir drept. Det kan skyldes f.eks. en buggy app, eller et sett app'er som ikke er kompatible, eller, ... mange muligheter... før du finner ut av dette og/eller kverker den, vil batteriet suges tomt på null komma null...

Lenke til kommentar

Hei

 

Har nå hatt min Htc Desire i 1 uke :D Er super fornøyd men er noe som iriterer meg er at det er veldig dårlig gsm motak har 1 strek når jeg er hjemme i leiligheten og av og til så har jeg ingen tjeneste mens min gamle iphone 3g har fyll dekting

 

Jeg har chess twin sim på iphone 3g og Desire

 

Håper det er noen som vet noe der ute

 

Takk på forhånd :new_woot:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Når jeg trykker på "telefon", så kommer det opp en liste av alle kontaktene mine, samt alle Facebook-vennene mine som har oppgitt telefonnummer. Hvordan kan jeg få denne listen til å kun vise kontaktene mine? Dersom jeg går inn på "kontakter", så har jeg fått satt opp slik at kun google-kontaktene mine kommer opp, akkurat slik jeg vil ha det.

Har spurt om dette en del ganger tildligere på dette forumet, men har ikke fått noen svar. Har stort sett funnet ut alt jeg har slitt med på egenhånd, men dette er et mysterium for meg også. Tror ikke det er mulig å gjøre noe fra telefonen, skal undersøke om det går an å gjøre noe med innstillingene på facebook. Det er jo kun de kontaktene som har lagt inn tlf på facebook som kommer opp i telefon-listen. De som ikke sliter med dette har nok ikke kontakter på facebooklisten sin med telefonnr innlagt (min teori i allefall). Finner jeg ikke ut av dette på egenhånd kommer jeg til å mase på HTC til de gir med en løsning. Det er for meg helt absurd å måtte ha personer på telefon-listen min som jeg ikke ønsker det og aldri ville kontaktet via telefon.

 

Kan sende deg en melding om jeg løser problemet.

 

Fint om du sier fra hvis du får løst det. :) Har lett og lett men finner ingen logiske innstillinger for å endre dette. Kan være greit på mange måter å ha Facebook integrert med telefonen, men er på ingen måte interessert i å ha masse mennesker jeg aldri ringer til på kontaktlisten min.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...