Gå til innhold

HTC Desire - førsteinntrykk og småtester


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hatt Desire en stund, strålende fornøyd inntil i dag tidlig. den forbanna alarmen nektet å ringe..

noen som har opplevd det samme og kanskje har en fiks for det??

Klassikeren er at du har installert en taskkiller som auto-killer ting den ikke burde.

 

Tror alle som hittil har postet at alarmen ikke ringte har lekt seg med taskkiller... Det er som å klage på at de ikke får mail når de har avsluttet mailprogrammet. :roll: Tror ikke de bør skylde så mye på Android, gitt.

 

bruker en taskkiller ja,men klokke applikasjonen ligger i ignore lista så den blir ikke avsluttet. dette var en feil som også ofte skjedde på min HD2, lurer på om mange i HTC forsover seg til jobb ;)

det rare er at det ikke har skjedd flere ganger, uten at jeg har endret på noe. men kjip hvis man ikke helt kan stole på alarmen.

Lenke til kommentar

I øyeblikket er det bare ConnectivityService og Touch Input som kjører hos meg. Disse ser ut til å måtte kjøre.

Hva er det disse konkret gjør?

 

ConnectivityService holder kontakten med GSM-nettet. Uten den er du i 'flymodus'.

Touch Input er vel touch-driveren. Uten den blir du nok litt stuck på en touch-telefon... :whistle:

Lenke til kommentar

I øyeblikket er det bare ConnectivityService og Touch Input som kjører hos meg. Disse ser ut til å måtte kjøre.

Hva er det disse konkret gjør?

 

ConnectivityService holder kontakten med GSM-nettet. Uten den er du i 'flymodus'.

Touch Input er vel touch-driveren. Uten den blir du nok litt stuck på en touch-telefon... :whistle:

 

 

Takker for svar. Ny på smartphone og er litt usikker.Lurte egentlig mest på ConnectivityS.

Lenke til kommentar

Test på DB.no

 

"Sannsynligvis verdens beste mobil"

http://www.dagbladet.no/2010/04/28/tema/teknologi/hjemmepc/mobil/klikk/11485550/

 

 

Takk tipset! Selv om jeg har Desire, er det kjekt å lese tester.

 

Kommentar til kameraet: Det er bedre enn på Tattoo og Hero, som er de to androidtelefonene jeg har erfaring med fra før. Bildene blir generelt bedre, og kameraet er raskere. Men fremdeles er det nok ikke så veldig bra på motiv i bevegelse. Jeg har nå satt ned oppløsningen fra 5 til 3 mp, men om dette virker inn på kameraets hastighet, eller om det kun lagrer bildene raskere.

 

Det finnes navigasjonsprogramvare til android, f.eks Navigon og Sygic. Navigon har jeg prøvd på et par Nokia-telefoner, men synes Sygic er lettere å lese av på veien. Gate- og stedsnavn kommer mye tydeligere fram.

 

Jeg brukte versjon 9 av Sygic, men fikk ikke stemmeguiding. Man får med andre ord navigering som "stumfilm". Muligens et kompatibilitetsproblem på Android 2.1, for det funker prima på Tattoo og Hero. Men versjon 10 skal visstnok fungere med stemme. De som har kjøpt Sygic ver. 9, får tilbud om gratis oppgradering til ver 10 på Sygics hjemmeside. Merk at Sygic-lisensen er låst til minnekortet (kortets serienummer), så dette må flyttes over, om du bytter telefon. Merk også at Dersom du har kjøpt android-versjonen, kan man kun installere denne, selv om man også får med installasjonsfiler for Windows Mobile og Symbian S60.

Lenke til kommentar

Da var jeg hjemme fra Øst-Europa, Desire er ute i butikken, og jeg er 5000 kroner rikere etter at Nokia ga meg penger igjen grunnet en relativt crappy N97.

 

Jeg har siklet på Desire lenge, og vil mest sannsynlig ende opp med å kjøpe den. Men jeg vil være 100 % sikker og ikke gjøre samme feil som jeg gjorde med N97. Så si meg, med hånden på hjertet, anbefaler dere telefonen etter noen ukers bruk?

 

Og med tanke på minnekort, anbefaler dere class 6 eller funker det greit med class 2?

 

Og vet dere om et sted som har inne Desire nå?

Lenke til kommentar

Jeg kan virkelig anbefale denne telefonen. Helt klart den beste telefonen jeg har hatt til nå, men vet ikke om det går på dårlige valg tidligere eller at jeg faktisk har fått en fantastisk telefon.

 

Bruker den mye og til nesten alt. Facebook, msn, nyheter, surfe, ringe, sms, musikk, spill, gps og filmer. I grunn alt som går an. Ulempen med dette er jo at det tapper den for batteri under så aktivt bruk.

 

De tlf jeg har hatt det siste året er Nokia 5800, Iphone 3g og htc hero, så vet du hva jeg har å sammenligne med.

Lenke til kommentar

 

 

Og med tanke på minnekort, anbefaler dere class 6 eller funker det greit med class 2?

 

Og vet dere om et sted som har inne Desire nå?

Anbefales på det varmeste.

 

Jeg bruker class 2 uten problemer. Med å bruke class 6 øker du farten på overføring av data mellom pc og kort. Telefonen blir ikke raskere av det (tror jeg)

 

Prøvd Amobils prisguide for Desire for å finne noen som har telefonen inne nå

Lenke til kommentar

Jeg var visst for knapp i sted ang NRK. Andreas Munkelien på nettsiden jeg linket til, opplyste noen minutter før jeg skrev innlegget at de fra i dag støttet 2.1 Éclair. Munkelien ser imidlertid også ut til å antyde at feilen ligger hos telefonprodusentene:

 

De fleste og største produsentene får vi god informasjon fra, men det er noen som sniker seg under radaren.

 

@polsen: Du skal ikke trenge noen app (det finnes derimot en for NRK digitalradio) - det skal bare være å gå inn på http://m.nrk.no (men det er det altså ikke - inntil videre, får jeg håpe).

 

Nrks videopodcaster kan forresten spilles av på Desire hvis man laster dem ned til PC først. Har ikke fått til å gjøre det direkte til telefonen. Noen som har lyktes?

 

Som nevnt over, det fungerer på HTC Desire, hvis man benytter seg av dolphin browser... Det ser ut som den orginale browseren identifieserer seg som noe NRK ikke tar høyde for...

 

/Espen

 

Hmm... Fant frem til Dolphin Browser, men det er noe warnings der om å ta backup av sine bookmarks el.l. Er det slik at den erstatter den originale browseren, eller kan begge leve i skjønn harmoni? Tør ikke installere den før jeg vet at begge vil funke parallellt, og at jeg lett kan avinstallere Dolphin uten å få problemer...

 

Litt redd for å break'e ting, nå når Desire'n funker så inn i granskauen smooth. Ekstremt fornøyd med den...

Lenke til kommentar

 

 

Hmm... Fant frem til Dolphin Browser, men det er noe warnings der om å ta backup av sine bookmarks el.l. Er det slik at den erstatter den originale browseren, eller kan begge leve i skjønn harmoni? Tør ikke installere den før jeg vet at begge vil funke parallellt, og at jeg lett kan avinstallere Dolphin uten å få problemer...

 

Litt redd for å break'e ting, nå når Desire'n funker så inn i granskauen smooth. Ekstremt fornøyd med den...

De kan leve side om side men du får hele tiden spørsmål om hvilken du skal velge for å åpne nye sider. Du kan imidlertid velge Dolphin som hoved-browser.Da slipper du dette.

Jeg personlig bruker Dolphin fordi jeg synes den fungerer bedre en den innebygde. Det er likevel ikke noe problem å avinstallere Dolphin hvis du tenker anderledes.

Jeg må legge til at jeg bruker Opera Mini som tilleggsbrowser fordi den er den klart raskeste til enkel nettlesing. Raskere enn begge de ovennevnte. Den har ikke alle funksjonene som de to men er klar vinner på fart....

Lenke til kommentar

 

 

Hmm... Fant frem til Dolphin Browser, men det er noe warnings der om å ta backup av sine bookmarks el.l. Er det slik at den erstatter den originale browseren, eller kan begge leve i skjønn harmoni? Tør ikke installere den før jeg vet at begge vil funke parallellt, og at jeg lett kan avinstallere Dolphin uten å få problemer...

 

Litt redd for å break'e ting, nå når Desire'n funker så inn i granskauen smooth. Ekstremt fornøyd med den...

De kan leve side om side men du får hele tiden spørsmål om hvilken du skal velge for å åpne nye sider. Du kan imidlertid velge Dolphin som hoved-browser.Da slipper du dette.

Jeg personlig bruker Dolphin fordi jeg synes den fungerer bedre en den innebygde. Det er likevel ikke noe problem å avinstallere Dolphin hvis du tenker anderledes.

Jeg må legge til at jeg bruker Opera Mini som tilleggsbrowser fordi den er den klart raskeste til enkel nettlesing. Raskere enn begge de ovennevnte. Den har ikke alle funksjonene som de to men er klar vinner på fart....

 

Takk for svar. Prøvde Dolphin, men ble så sliten av de spørsmålene (selv etter å ha svart på det, med valg av den innebygde) gang etter gang, at jeg ganske raskt avinstallerte den. Tv-streaming av NRK er ikke *så* viktig for meg... :-)

 

Men vurderer Opera som tilleggsbrowser. Ser for meg at den kan være nyttig ved utenlandsreiser med dyr data-tilgang.

Lenke til kommentar

Noen her som veit hvordan lydkvaliteten på HTC Desire er kontra Nokia 5800? Snakker om 3,5mm-utgangen :)

 

FM-radio teller også pluss. Lyden som leveres ut fra mini-jack-utgangen synes vi er svært bra. Her konkurrerer den med både iPhone og mange MP3-spillere. Bare husk å ta med laderen så du ikke går tom for strøm.
- Dagbladet.no

 

Veit ikke helt hvor seriøst jeg egentlig tar avisene sånn sett. Hadde vært fint med noen bekreftelser!

 

 

 

Endret av clvñ
Lenke til kommentar

Finner Spotify i market, men ikke Wimp. Trodde jeg kunne bruke Wimp på denne. Fungerer ikke direkte på nettet. Blir helt feil oppløsning. Noen som har tips?

 

Gå inn på wimp.no fra telefonen din for å laste ned appen.

 

Har prøvd det. Fikk passord på sms som jeg la inn, men den laster ikke ned appen. Står bare og snurrer(nedlastningssymbolet) uten at noe skjer.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...