Gå til innhold

Noen som vil dele informasjon rundt flygelederutdanning?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får håpe det. :-)

Det er litt hoderegning, og så er det oppgaver mer rettet mot akkurat det en flygeleder gjør. Kan jo ikke si så mye, men det er nok ingenting du kan øve deg på i forkant.

Får håpe det. :-)

Det er litt hoderegning, og så er det oppgaver mer rettet mot akkurat det en flygeleder gjør. Kan jo ikke si så mye, men det er nok ingenting du kan øve deg på i forkant.

Vei/fart/tid? Multiplusere og dividere ? Nm? Tar alle tips jeg kan få :)

Lenke til kommentar

Gru og huff, var på fase to av opptaksprøvene i dag.

 

Jeg følte at første del (problemløsingen) gikk på skinner, syntes oppgavene var svært enkle. De målte vel mer hoderegning enn problemløsing. DART-testen er jeg ikke fornøyd med egen innsats på. Syntes det var en artig test, men fikk en nær-krasj både på oppgave 5 og 6, i tillegg til fikk et fly til å svinge mot heading feil vei, som førte til betydelig større distanse flyet måtte legge bak seg. Med tanke på det nåløyet man må gjennom for å bli kalt inn til fase 3, er jeg redd for at min mulighet til ATC-utdannelse via Avinor henger i en svært tynn tråd. Krysser fingrene, og jeg vil nok sjekke e-posten svært ofte førstkommende uke... :)

 

Hvordan følte andre som har vært at det gikk?

Endret av Camorra
Lenke til kommentar

Jeg også følte at første oppgaven gikk helt fint. Det var egentlig ingen problem. Oppgave 4 og 5 på den siste prøven syntes jeg også gikk greit. Rotet nok litt med headingen først, men kom inn i det etter hvert. Oppgave 6 hadde jeg vel to fly som resatte seg selv, og noen nestenulykker. Utrolig kjedelig, men kan jo ikke gjøre annet enn å vente på svaret. Jeg tror helt ærlig at sjansen min svært liten..

Jeg også følte at første oppgaven gikk helt fint. Det var egentlig ingen problem. Oppgave 4 og 5 på den siste prøven syntes jeg også gikk greit. Rotet nok litt med headingen først, men kom inn i det etter hvert. Oppgave 6 hadde jeg vel to fly som resatte seg selv, og noen nestenulykker. Utrolig kjedelig, men kan jo ikke gjøre annet enn å vente på svaret. Jeg tror helt ærlig at sjansen min svært liten..

Lenke til kommentar

Wow. Gratulerer! Når var du inne til opptak?

Aner ikke hvor mange prosent som kommer videre, det varierer vel fra år til år. Men det er nok nå de første ryker ut. :/

Har enda ikke hørt noe.

Jeg var inne i går, faktisk. (På "morgenpartiet", det klokken 0930)

Endret av Camorra
Lenke til kommentar

DART-testen er jeg ikke fornøyd med egen innsats på. Syntes det var en artig test, men fikk en nær-krasj både på oppgave 5 og 6, i tillegg til fikk et fly til å svinge mot heading feil vei, som førte til betydelig større distanse flyet måtte legge bak seg. Med tanke på det nåløyet man må gjennom for å bli kalt inn til fase 3, er jeg redd for at min mulighet til ATC-utdannelse via Avinor henger i en svært tynn tråd.

Som du ser av at du kom videre er ikke poenget med disse oppgavene kun å styre alt feilfritt. Forbedring, hvordan du presterer etter at det har "gått galt", hurtighet vs. presisjon, osv… det er svært mange ting som kan måles og vurderes mot hverandre :)

 

I mitt kull var det mange ulike inntrykk av hvordan det hadde gått både i fase 1, 2, og på intervjuet. Selv hadde jeg en dårlig følelse etter slutten på fase 2, men det gikk tydeligvis bra det også :wee:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

Det nærmer seg enda en dag med torturlignende tilstander med sjekk av e-post hvert 10. minutt og hjertet i halsen hver gang man hører mobilen plinger for min del, da man enda ikke har fått noen e-post om resultatet fra fase 3 fra Avinor...

 

 

  • Fase 3 er ferdig 8. mai 2014.
  • Melding om resultat av fase 3 på e-post innen 15. mai 2014.

 

15 mai i dag. Har ikke deltatt i tråden før, men har lest hele og jeg kom også til intervju. Sitter nå og venter på svar, klarer egentlig ikke å få gjort noe av det jeg egentlig må gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...