Gå til innhold

Noen som vil dele informasjon rundt flygelederutdanning?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  • 1 år senere...

Etter et år uten opptak nærmer det seg nå endelig opptak igjen!

Takk til alle som har skrevet her tidligere, mye spennende å lese.

 

Er innkalt til Fase 1 den 30.1 og søvnen blir bare kortere og kortere. Har lest at man skal være opplagt under testene, men tviler på at det blir så mye søvn natten før. Har vært på opptak på flygerutdanning i Forsvaret tidligere, der gikk det dårlig på intervjuet, men klarte datatestene så håper de egenskapene fortsatt sitter og at intervjuet går bra denne gangen!

 

Noen andre som har blitt innkalt og skal på opptak?

Endret av KhanZ
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hvordan har det gått med deg Mosaic? Kommet langt?

Bestått fase 1 og fase 2, venter i spenning på om jeg er innkalt til fase 3, noe vi fikk beskjed om skulle komme senest uke 13. Satser på at det komme ila neste uke.

Hva med deg? Har du vært på opptak i år?

Endret av Mosaic
Lenke til kommentar

 

Hvordan har det gått med deg Mosaic? Kommet langt?

Bestått fase 1 og fase 2, venter i spenning på om jeg er innkalt til fase 3, noe vi fikk beskjed om skulle komme senest uke 13. Satser på at det komme ila neste uke.

Hva med deg? Har du vært på opptak i år?

Bra. Gratulerer! Vi er nok i samme båt. Venter også på den e-posten. Begynte å tenke jeg kanskje var glemt av Avinor, men bra å vite vi er flere ?

Lenke til kommentar

 

 

Hvordan har det gått med deg Mosaic? Kommet langt?

Bestått fase 1 og fase 2, venter i spenning på om jeg er innkalt til fase 3, noe vi fikk beskjed om skulle komme senest uke 13. Satser på at det komme ila neste uke.

Hva med deg? Har du vært på opptak i år?

Bra. Gratulerer! Vi er nok i samme båt. Venter også på den e-posten. Begynte å tenke jeg kanskje var glemt av Avinor, men bra å vite vi er flere ?

Satser på at vi ikke glemmes ? Tikker nok noe i e-posten til uka håper jeg! Lykke til videre, kanskje vi brått møtes.

Lenke til kommentar

 

 

 

Hvordan har det gått med deg Mosaic? Kommet langt?

Bestått fase 1 og fase 2, venter i spenning på om jeg er innkalt til fase 3, noe vi fikk beskjed om skulle komme senest uke 13. Satser på at det komme ila neste uke.

Hva med deg? Har du vært på opptak i år?

Bra. Gratulerer! Vi er nok i samme båt. Venter også på den e-posten. Begynte å tenke jeg kanskje var glemt av Avinor, men bra å vite vi er flere ?
Satser på at vi ikke glemmes ? Tikker nok noe i e-posten til uka håper jeg! Lykke til videre, kanskje vi brått møtes.
Kanskje vi treffes ja, og takk det samme!
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hvordan har det gått med deg Mosaic? Kommet langt?

Bestått fase 1 og fase 2, venter i spenning på om jeg er innkalt til fase 3, noe vi fikk beskjed om skulle komme senest uke 13. Satser på at det komme ila neste uke.

Hva med deg? Har du vært på opptak i år?

Bra. Gratulerer! Vi er nok i samme båt. Venter også på den e-posten. Begynte å tenke jeg kanskje var glemt av Avinor, men bra å vite vi er flere ?
Satser på at vi ikke glemmes ? Tikker nok noe i e-posten til uka håper jeg! Lykke til videre, kanskje vi brått møtes.
Kanskje vi treffes ja, og takk det samme!

Hvordan gikk det?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

 

 

 

 

Hvordan har det gått med deg Mosaic? Kommet langt?

Bestått fase 1 og fase 2, venter i spenning på om jeg er innkalt til fase 3, noe vi fikk beskjed om skulle komme senest uke 13. Satser på at det komme ila neste uke.

Hva med deg? Har du vært på opptak i år?

Bra. Gratulerer! Vi er nok i samme båt. Venter også på den e-posten. Begynte å tenke jeg kanskje var glemt av Avinor, men bra å vite vi er flere
Satser på at vi ikke glemmes Tikker nok noe i e-posten til uka håper jeg! Lykke til videre, kanskje vi brått møtes.
Kanskje vi treffes ja, og takk det samme!

Hvordan gikk det?

 

Hvordan gikk det med deg Mosaic? Tror jeg møtte deg på Fase 1. Jeg fikk ihvertfall tilbud om studieplass  :)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Hvordan har det gått med deg Mosaic? Kommet langt?

Bestått fase 1 og fase 2, venter i spenning på om jeg er innkalt til fase 3, noe vi fikk beskjed om skulle komme senest uke 13. Satser på at det komme ila neste uke.

Hva med deg? Har du vært på opptak i år?

Bra. Gratulerer! Vi er nok i samme båt. Venter også på den e-posten. Begynte å tenke jeg kanskje var glemt av Avinor, men bra å vite vi er flere
Satser på at vi ikke glemmes Tikker nok noe i e-posten til uka håper jeg! Lykke til videre, kanskje vi brått møtes.
Kanskje vi treffes ja, og takk det samme!
Hvordan gikk det?

Hvordan gikk det med deg Mosaic? Tror jeg møtte deg på Fase 1. Jeg fikk ihvertfall tilbud om studieplass :)

Gikk ikke helt veien for meg dette... røk ut på fase 3. Gratulerer så mye! Lykke til med utdanningen:)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

 

Noen som har tenkt til å søke til neste opptak?

Jeg har planer om det. :)

 

Så kult, ser ut som interessen har dabbet litt av her inne kontra hvordan det var tidligere. Har du gjort noen forberedelser eller håper du bare på det beste? Jeg skal inn i Forsvaret i januar så blir nok å søke etter jeg er ferdig i førstegangstjeneste. 

Lenke til kommentar

Jeg har ikke gjort noen som helst forberedelser. Jeg var ferdig i Forsvaret i april, hvor jeg hadde stilling i Luftforsvaret. Kort sagt satt jeg i tårnet og lærte utrolig mye om jobben til flygelederne, hvordan det hele fungerer og masse mer.

 

Du da? Har du gjort/skal du gjøre noen forberedelser? Lykke til med tjenesten! Det var det beste året jeg har hatt hittil :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Noen som har søkt i år? Og som eventuelt kanskje vil dele litt om hva de skrev i søknaden? Hva tror dere er det som skiller folk ut i dette første steget?

 

Man skal legge ved vitnemål, er det pga. fravær/karakterer? Bare for generelt bevis? Har snitt på 5.6 og 4t fravær i løpet av vgs. Men tviler egentlig at det har noe å si så lenge man har over 4 i snitt?

 

Har sendt søknad og er så spent. Sikkert lenge til man får beskjed om man kommer til fase 1.. men likevel sitter jeg og leser om hvordan man best kan forberede seg,, selv om jeg egentlig burde lese til eksamen. Noen som har tips til hva man burde gjøre på forhånd? Pleier testene å være nokså like hvert år? Kjenner noen som er flygeledere, så da vil jo de jo ha vært gjennom det samme tidligere og kanskje ha råd...

Endret av stravinsky
Lenke til kommentar

Noen som har søkt i år? Og som eventuelt kanskje vil dele litt om hva de skrev i søknaden? Hva tror dere er det som skiller folk ut i dette første steget?

 

Man skal legge ved vitnemål, er det pga. fravær/karakterer? Bare for generelt bevis? Har snitt på 5.6 og 4t fravær i løpet av vgs. Men tviler egentlig at det har noe å si så lenge man har over 4 i snitt?

 

Har sendt søknad og er så spent. Sikkert lenge til man får beskjed om man kommer til fase 1.. men likevel sitter jeg og leser om hvordan man best kan forberede seg,, selv om jeg egentlig burde lese til eksamen. Noen som har tips til hva man burde gjøre på forhånd? Pleier testene å være nokså like hvert år? Kjenner noen som er flygeledere, så da vil jo de jo ha vært gjennom det samme tidligere og kanskje ha råd...

 

Det første steget (fase 0) i opptakprosessen er der for å verifisere at søkere oppfyller de grunnleggende kravene (alder, gjennomsnittskarakter, fargesyn etc.) for å bli innkalt til fase 1. Jeg minnes ikke fra eget opptak om jeg måtte legge ved en beskrivelse av min motivasjon for å søke, så jeg våger ikke å si noe om søknadene nå blir individuelt vurdert før innkallelse til fase 1.

 

Vitnemålet legges ved som et generelt bevis, og her er det bare minimumskravet som skal oppfylles.

 

Når det kommer til forberedelser før de individuelle fasene så er mitt personlige råd at du er uthvilt, nøyaktig og beholder roen - du finner nok mange råd tidligere i denne tråden om ting du kan prøve ut for å få en liten forsmak på hva du går til, så det kan være verdt å sjekke ut.

 

Om du har flere spørsmål skal jeg gjøre mitt beste for å komme med gode svar.

 

Ellers så ønsker jeg lykke til! Det er en spennende vei du har valgt, og hvis du kommer gjennom nåløyet kan du se frem til et utfordrende, ansvarsfullt og ikke minst morsomt yrke!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...