Gå til innhold

Noen som vil dele informasjon rundt flygelederutdanning?


Anbefalte innlegg

 

Kjempebra tråd, jeg tar den opp igjen :) Jeg skal ta fase 1 på mandag og er utrolig spent! Flere her som har søkt i år?

Ja, søkt selv. Hvordan var/gikk testen?

 

Så gøy! Når skal du ta den?

 

Noen av oppgavene følte jeg gikk kjempebra, andre får jeg helt vondt i magen av å tenke på... men det er nesten umulig å si hvordan det gikk, så jeg får bare vente og se på svaret. Det er ihvertfall sant at det ikke er noe å øve på, det eneste som hjelper deg er å lese oppgaveteksten nøye. Lykke til!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Kjempebra tråd, jeg tar den opp igjen :) Jeg skal ta fase 1 på mandag og er utrolig spent! Flere her som har søkt i år?

Ja, søkt selv. Hvordan var/gikk testen?

 

Så gøy! Når skal du ta den?

 

Noen av oppgavene følte jeg gikk kjempebra, andre får jeg helt vondt i magen av å tenke på... men det er nesten umulig å si hvordan det gikk, så jeg får bare vente og se på svaret. Det er ihvertfall sant at det ikke er noe å øve på, det eneste som hjelper deg er å lese oppgaveteksten nøye. Lykke til!

 

 

Tirsdag. Hvor mange var det som tok testen med deg? Sa de noe om når du får beskjed om du besto første runde?

Gikk sikkert bra! Men i tilfelle ikke, har du en backup plan?

Lenke til kommentar

På avinors side står noen av disse kravene:

 

  • Tredimensjonal forestillingsevne (romoppfatning)
  • Hurtig oppfattelsesevne
  • God konsentrasjonsevne
  • Simultankapasitet (evne til å håndtere flere oppgaver/informasjoner samtidig)
  • Beslutningsevne
  • Koordineringsevne

Vet dere om noen enkle spill/tester jeg kan prøve meg på for å se om jeg er noe god på disse kravene?

Endret av bigggan
Lenke til kommentar

 

 

 

Kjempebra tråd, jeg tar den opp igjen :) Jeg skal ta fase 1 på mandag og er utrolig spent! Flere her som har søkt i år?

Ja, søkt selv. Hvordan var/gikk testen?

 

Så gøy! Når skal du ta den?

 

Noen av oppgavene følte jeg gikk kjempebra, andre får jeg helt vondt i magen av å tenke på... men det er nesten umulig å si hvordan det gikk, så jeg får bare vente og se på svaret. Det er ihvertfall sant at det ikke er noe å øve på, det eneste som hjelper deg er å lese oppgaveteksten nøye. Lykke til!

 

 

Tirsdag. Hvor mange var det som tok testen med deg? Sa de noe om når du får beskjed om du besto første runde?

Gikk sikkert bra! Men i tilfelle ikke, har du en backup plan?

 

Det var vel 17 stk som tok den sammen med meg, og det er 2 grupper hver dag. De sa at det kunne ta opp mot 2 uker, og jeg håper virkelig jeg får svar fortere enn det.. Ja jeg må jo ha en plan B, men jeg er ikke sikker, har så utrolig lyst til å komme inn. Men jeg har tenkt litt på enten pilotutdannelse eller ingeniør av noe slag. Du da?

Lenke til kommentar

Var på opptaket på fredag, og vil bare si til dere som skal på opptak nå, eller har tenkt til å søke; Lykke til!

 

Testene er etter min mening veldig gode tester og virker som de er knyttet opp til de egenskapene som trengs i en flygeleder! Testet IQen hos mensa for et par år siden og scoret der over grensen til medlemsskap og anså derfor sjansene mine på ATC testen som gode.

 

Kunne ikke tatt mer feil. Er rimelig sikker på at det ikke blir fase 2 på meg....

Lenke til kommentar

Kjempebra tråd, jeg tar den opp igjen :) Jeg skal ta fase 1 på mandag og er utrolig spent! Flere her som har søkt i år?

Jeg var også på fase 1 mandag 9 mars. Spennende tester, men vanskelig å si hvordan man har gjort det. Alt i alt tror jeg det gikk relativt bra :) Har du hørt noe enda ?

Lenke til kommentar

Testet IQen hos mensa for et par år siden og scoret der over grensen til medlemsskap og anså derfor sjansene mine på ATC testen som gode.

 

Kunne ikke tatt mer feil. Er rimelig sikker på at det ikke blir fase 2 på meg....

Ja, det sier jo litt om hvor omfattende testen er.. Håper magefølelsen din tar feil, det kan ha gått mye bedre enn du tror!:)

 

Kjempebra tråd, jeg tar den opp igjen :) Jeg skal ta fase 1 på mandag og er utrolig spent! Flere her som har søkt i år?

Jeg var også på fase 1 mandag 9 mars. Spennende tester, men vanskelig å si hvordan man har gjort det. Alt i alt tror jeg det gikk relativt bra :) Har du hørt noe enda ?

 

Så bra at du tror det! Nei, jeg venter fortsatt.. Håper jeg får vite noe snart, dette er skikkelig nervepirrende!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg var også på fase 1 og følte meg litt usikker på hvordan det gikk men kom nå videre! 

 

Så var jeg på fase 2 nå på torsdag, så jeg er veldig spent på hvordan det går! Vi er to gutter fra forsvaret som begge venter på resultatet. Spenningen er virkelig til å ta og føle på :3 

Lenke til kommentar

Jeg var inne på fase 2 den 7. april og fikk på fredag vite at jeg har bestått! Nå er det bare å vente å se om det blir intervju. :) Noen som vet hvor mange kom videre til fase 2 forresten? Lykke til, folkens! 

 

Heldig du er som har fått svar allerede. Venter enda på resultatene fra Fase 2 :) Noen anelse om hvor mange andre som har hørt fra de vel94? For å svare på spørsmålet ditt også; Avinor postet nettopp dette på siden sin:

424 av årets 935 søknader hadde alle opptakskravene på plass og ble invitert til fase 1. 184 kandidater bestod fase 1 og gjennomfører fase 2 i disse dager.

 

Endret av Retningssans
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var litt usikker på hvordan det gikk på fase 2 når jeg var ferdig, men følte jo ikke at det gikk helt jævlig heller. :) Så akkurat at de postet på facebook ja! Litt mindre i år enn i fjor, overraskende mange av søkerne som ikke kom til fase 1 syns jeg. 

Endret av vel94
Lenke til kommentar

Var litt usikker på hvordan det gikk på fase 2 når jeg var ferdig, men følte jo ikke at det gikk helt jævlig heller. :) Så akkurat at de postet på facebook ja! Litt mindre i år enn i fjor, overraskende mange av søkerne som ikke kom til fase 1 syns jeg. 

Hadde dårlig følelse etter første prøven, men tok seg opp igjen etter den andre. Har enda ikke hørt noe da :( Mulig jeg ikke kom gjennom?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...