Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)


Jann - Ove

Anbefalte innlegg

 

Jamen herregud da, gjør som dere vil, dra ut på et jævla eventyr om det er det dere trenger!! Gi faen, og lev litt!

 

Anonymous poster hash: f5d36...d21

 

 

 

Jeg trenger ingenting, verken eventyr eller noe, jeg har det utmerket her jeg sitter foran skjermen, men tydeligvis så krever resten av samfunnet at man må gjøre noe av noe slag.

 

Men work sets you free, right.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Jeg trenger ingenting, verken eventyr eller noe, jeg har det utmerket her jeg sitter foran skjermen, men tydeligvis så krever resten av samfunnet at man må gjøre noe av noe slag.

 

Men work sets you free, right.

 

Man gjør ikke jobb fordi man vil, men fordi man må ha penger og samfunnet tvinger til arbeid. 8 timer opp og så neste dag samme, før 2 dager "fri". Repeat.

 

Siterer en klok stemme: "Hadde jeg vunnet i lotto kunne arbeidslivet dra straka vegen til helvete" (sånn ca.)

 

Lei av alt gitt...

 

Anonymous poster hash: 1acff...0ac

Lenke til kommentar

1. Skole om 9 minutter. Er alene på biblioteket. Gruer meg ekstremt til å dra opp til klasserommet. Hvor skal jeg sette meg ned? Jeg er redd. Hadde i grunn vært bedre å ta norskfaget som privatist. Får lite ut av å grue meg til skole hver eneste dag.

 

2. Jeg eier ikke konsentrasjon, og klarer ikke jobbe med særemnet. Tenker bare masse negativt, noe som ikke gjør saken bedre.

 

3. Jeg har begynt på cipralex nå. Har ikke merket noen bivirkninger, men har heller ikke merket at den fungerer.

 

Jeg skal prøve å tenke: ''driter i dette'' og unngå katastrofetankene. Nå har jeg veldig vondt i magen. Isklump........ 5 minutter igjen. :(

Lenke til kommentar

Det hender linjer har noen fag som skal være relevante i teorien, men i praksis bare er et fyllfag for å få nok studiepoeng.

 

Men, etter å ha vært i samtale tre ganger nå så lider jeg av angst med depresjonssymptomer og moderat paranoia - tror jeg det var. Så "løsningen" er medisin (SSRI - hva nå det er i praksis) og gruppeterapi. Noe jeg i utgangspunktet er ganske skeptisk til (begge to). Redd for bivirkninger, redd for frykt for "konkuranse" i gruppe og i mitt hode blir en slags overbevnisning om hvem som har det verst.

Har etter sommeren fått en veldig ubehagelig følelse i forelesning og jeg svetter og føler meg kvalm og er redd for hva som kan skje. Frykt for å kaste opp osv og lage 1000 scenarier for hva som kan skje og hvordan jeg kan behandle hendelsene. Og i tillegg er det noe sykdom som går - men det er det alltid. Så jeg har vansker for å vite hva som er relatert til det og hva som er relatert til angst og alt det.

 

Oh well, skal ha det verre for å få det bedre.

Noen som har lyst til å dele sin erfaring med gruppeterapi eller SSRI?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...