Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)


Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Tok toget til Oslo igår, gikk greit på turen fram. Hadde pakka med meg en flaske med saft, en flaske med vann og en boks med Red Bull. Hadde også smørt meg 5 brødskiver, hadde også med meg en donut og et skolebrød. Skulle være der noen timer, så hadde ihvertfall nok mat og drikke. Mata masse måker og gjess i Frognerparken. Primærkontakten min tok bilder av meg mens jeg mata dem.

Togturen tilbake var stressende; toget var 6 minutter forsinka, og det var masse folk på toget, ble veldig stressa og angstfullt da jeg ikke fikk plass ved siden av primærkontakten min. Tok en angstdempende og hørte på musikk for å distrahere meg selv. Det gikk bedre etterhvert, og jeg fikk roa meg. Var helt utslitt da jeg kom hjem, la meg nedpå og sov, våkna etter 4 timer. Trodde at døgnet nå var snudd, drakk en Red Bull, og satt meg ned for å spille. Gikk å la meg så tidlig som 1 på natta.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Føler meg død inni for tiden.

Har ikke vært verken glad eller trist på alt for lenge, energien er for lengst borte. Prøvd å trene litt, men det tømmer meg bare enda mer.

Føler ikke for å drikke i helgene lengre heller, noe som egentlig er positivt, men da gjorde jeg ihvertfall noe. Har også utelukkende fest-venner, noe som ikke hjelper så mye når jeg ikke har lyst til å feste.

 

Nå går dagene stort sett med på å jobbe og av å slappe av, noe jeg egentlig er lei men ikke orker gjøre noe med.

 

akkurat nå har jeg absolutt ingenting å leve for. Anonym poster: b00362b2b0afeaf09ef075126906bd89

Lenke til kommentar

Føles ubeskrivelig godt å være kvitt en eks, som er en notorisk løgner.

Lever i to virkeligheter, der alle vennene tror personen er en engel. Mens de h*n er sammen med får servert løgner fra starten av.

 

Må være fint å være en nihillist, men fortsatt preike om hvor høyt man setter det å være en god person, det å være ærlig etc. uten å leve opp til det. For min del må personen bare fortsette. Underholdede på så mange vis.

 

 

Anonym poster: 71a2ce8265a7e79dee67ae3ec338232d

Lenke til kommentar

Hvorfor skriver du her da? Virker som denne heller er et gledesutbrudd for deg. :) Noen personer er veldig flinke til å skjule sitt sanne jeg, så vanskelig å vite hva som foregår oppe i huet på dem.

 

 

 

 

Uff, enda en mandag, enda en dritt dag. Så trist, energiløs og umotivert. Hadde det ikke vært for helligdagen på torsdag, hadde jeg holdt meg hjemme. Men nå er det bare å holde ut 2 dager til, så blir det ekstra lang helg.

Lenke til kommentar

Føler meg død inni for tiden.

Har ikke vært verken glad eller trist på alt for lenge, energien er for lengst borte. Prøvd å trene litt, men det tømmer meg bare enda mer.

Føler ikke for å drikke i helgene lengre heller, noe som egentlig er positivt, men da gjorde jeg ihvertfall noe. Har også utelukkende fest-venner, noe som ikke hjelper så mye når jeg ikke har lyst til å feste.

 

Nå går dagene stort sett med på å jobbe og av å slappe av, noe jeg egentlig er lei men ikke orker gjøre noe med.

 

akkurat nå har jeg absolutt ingenting å leve for. Anonym poster: b00362b2b0afeaf09ef075126906bd89

Føler litt det samme må jeg si. Føler ikke for å gjøre en dritt. Er litt som om jeg har innsett at alt jeg har "trodd" på er feil. Innser hvor en forjævlig plass verden kan være. Det er ikke nødvendigvis at det skjer så mye jævlig med meg, men synes folk kan være ganske jævlige mot hverandre, jeg også når det er en risiko for å bli såret.

 

Har sånn sett innsett at jeg egentlig har bedt om situasjonen jeg er i. Jeg er veldig selvdestruktiv, og har sett på verden som et "hardt" sted. Synes nesten jeg har det for bra, og irriterer meg over at jeg ikke greier å sette pris på de små ting, som sånn sått er ganske viktige. Har tross alt både boplass, god jobb, nok av mat, nettopp kjøpt meg båt, gode venner (om ikke akkurat her jeg bor), og ting går egentlig veien.

 

Må si jeg også er dårlig til å ta i mot det gode som skjer meg, og det har vært mye. Jeg får fort dårlig samvittighet om noen er snill mot meg, og det fucker meg opp. Jeg er i mine gode perioder en veldig snill kar selv, kanskje jeg faktisk fucker opp andre ved å være snill? Jeg har sånn sett blitt veldig obs på at jeg mange ganger har vært snill med en person, kun fordi jeg føler et godt forhold med den personen er noe jeg tjener på, og det får meg jo selvfølgelig til å stille spørsmål om andre også gjør det samme. Har nok tildigere ofte "kjøpt" meg venner med snillhet eller dumskap. Men man må vel bare se på et vennskap som "win-win", men spørsmålet er hvor mye en venn gidder å gå igjennom for meg, eller hvor mye jeg gidder å gå igjennom for en venn, om sola skulle slutte å lyse.

 

For øyeblikket føler jeg ikke at jeg har noe å snakke om med folk flest, og å late som om jeg er interessert i det jeg snakker om føler jeg bare er manipulerende. Innser også at min cannabis forbruk nok ikke er bra for meg lenger, og har nå sluttet. Røyket ikke mye, men har røyket mye tidligere, og jeg føler meg "annerledes" enn de fleste andre. Noe som sikkert bare er i mitt hode det også. Vet sånn sett at når jeg er "on" så har jeg bare pratet shit, noe som har vært veldig artig.

 

Må si jeg begynner å savne kjærlighet, og om jeg tenker tilbake har jeg ødelagt en del jenters hjerter, for å ikke risikere å bli såret selv. Så sånn sett er det vel egentlig like greit at jeg smaker min egen medisin. Jeg har vært super feig når det kommer til kjærlighet, har ikke villet bli forelsket da jeg heller ikke har hatt lyst til å bli såret. Har ikke vært villig til å risikere noe særlig i mitt liv, eller i hvert fall ikke nok.

 

Det som sånn sett er litt rart, er hvordan folk tror jeg har det helt fint selv om jeg har vært nedfor. Får meg jo også til å stille spørsmål om andre folk også går rundt og er nedfor, hvor mange er egentlig glad hver dag? Eller går folk flest rundt og er deprimert, samtidig som jeg tror de har det helt fint. Har vært dårlig å se andres perspektiv, som jo forsåvidt er litt vanskelig. Alle har nok sine problemer og usikkerheter, og tror jeg har vært dårlig å ta hensyn til det. Har ofte sagt ting som jeg nå i etterkant ser nok må ha såret personen jeg sa det til, selv om jeg så på det som ganske uskyldig.

 

Det som holder meg gående er at jeg vet depresjoner er noe jeg har kommet ut av tidligere, og det at livet med jobb fra 8 - 4 ikke kommer til å vare så veldig mye lengre. Om ett år skal jeg i hvert fall reise en god stund, noe jeg nesten gjorde i fjor sommer, og i etterkant har angret som faen på at jeg ikke gjorde. Men sånn sett vanskelig å se lyset når det er som mørkest, men har tidligere erfart at mine oppturer etter nedturer, har nådd til høyder høyere enn jeg noen gang har vært. Første steg er vel å føle at man har det helt forjævlig, så man ikke lenger er redd for å se verden for hva den er, og kan komme seg framover. Tror jeg også skal gjøre en bedre person mot andre, og slutte å tenke bare på meg selv. Greier nesten ikke lenger å produsere et ordtnlig smil, og det har nok mye med at jeg føler det er en svakhet å smile, av en eller annen fucket grunn. Har nå igjen også bemerket meg, hvordan jeg tenker negativt om andre mennesker for å føle meg bedre, og det begynner nå å ødelegge meg innvendig da jeg vet hvor forjævlig destruktivt det er.

 

Jaja. Heldigvis lysere tider i vente, og må si jeg begynner å glede meg litt til å se hva som skjer :) .

Lenke til kommentar

Hvorfor skriver du her da? Virker som denne heller er et gledesutbrudd for deg. :) Noen personer er veldig flinke til å skjule sitt sanne jeg, så vanskelig å vite hva som foregår oppe i huet på dem.

 

Fordi det var veldig tungt å stå alene med det bla. i en lengre periode. Visste ikke hvordan jeg skulle takle situasjonen og ble nedstemt. Betyr ikke at jeg har mindre rett til å poste her pga det mer regnes som et gledesutbrudd. Flere som poster her, når det går fremover. Ikke bare negativt.

 

Det er sant. Vanskelig å vite hva som foregår i hodet dems, men har ingen interesse av å finne ut grunnlaget for alt. Anonym poster: 71a2ce8265a7e79dee67ae3ec338232d

Lenke til kommentar

Altså det holder nå! Må sannsynligvis skjære opp øyelukkene for å fjerne betennelse, fytti helvete! I tillegg så ble verksted regninga 7k og ikke 2.6k som var planen. Bare for å toppe det hele så måtte jeg kjøre tilbake på jobb når jeg hadde parkert hjemme fordi jeg hadde glemt noe. Fy faen jeg hater å være så stressa! Får ikke langhelg heller bare fri torsdag!! Vil legge meg unner dyna og dø

Lenke til kommentar

Følelsen av å komme seg hjem med ei jente bare for å være så nervøs/selvkritisk/whatever at lillemann forblir liten... Anonym poster: d48d1c37c03ee0f9594eff8e8d666d7b

 

Hei! Jeg tenkte å bare si noe... Kan du ikke gå på kurs, www.uniquemind.no. Alle problemer starter i hodet på mennesker, vi skaper med tanken. Det er her du må starte, med deg selv, og slutte og bry deg om hva alle andre mener. Det er ikke noe galt med deg. Vi r alle forskjellige, takk og pris!! Skap deg et lykkelig og godt liv, og hjelp andre med det samme når du er klar:)) Ønsker deg alt godt.

Lenke til kommentar

Har det i teorien bra jeg også, mer enn nok penger, fet jobb, mye fri, bra leilighet, riktignok ikke egen båt, men fri tilgang til en.

 

Har holdt meg unna ulovlig dop, men tar tidvis reseptbelagte smertestillende for kunne feste(sist gang hadde jeg reist i 8 timer og vært våken i nesten 2 døgn før jeg skulle på fest, trenger noe for å bli kvitt hodepine og annet da). Tar det ikke for nytelses sin skyld..

 

Jobb drar meg ned en del og, uavhengig av hva jeg gjør føler jeg aldri at jeg gjør nok eller en god nok jobb. Får ingen tilbakemeldinger av sjefen min nå, men i min forrige jobb sa sjefen høylydt flere ganger at jeg var desidert best på teamet, selv om jeg var ferskest, men lar aldri slikt gå inn på meg. Anonym poster: b00362b2b0afeaf09ef075126906bd89

Lenke til kommentar

Hei! Jeg tenkte å bare si noe... Kan du ikke gå på kurs, www.uniquemind.no. Alle problemer starter i hodet på mennesker, vi skaper med tanken. Det er her du må starte, med deg selv, og slutte og bry deg om hva alle andre mener. Det er ikke noe galt med deg. Vi r alle forskjellige, takk og pris!! Skap deg et lykkelig og godt liv, og hjelp andre med det samme når du er klar:)) Ønsker deg alt godt.

 

Tror ikke helt det der er noe for meg, men takk for forslag uansett.

 

Satser heller på å finne ei jente som ikke tar på vei over at jeg bruker litt tid på å bli trygg på henne (eller meg da, sammen med henne). Anonym poster: d48d1c37c03ee0f9594eff8e8d666d7b

Lenke til kommentar

Vips så var jeg tilbake. Hadde en krangel igjen ikveld med kona. Det skremmer meg hvor stor makt hun har over mitt følelsesliv og hvordan jeg kan gå ifra å være relativt ok til å bli helt knust når hun snakker om at hun ikke er lykkelig. Det er da vel for pokker ikke min plikt å gjøre henne lykkelig som sådann. Hun må jo bidra litt selv også. Og det er ikke min skyld at hun har så lav selvtillit som hun har. Jeg blir forbanna når hun snakker om å 'finne seg selv' osv. Seriøst? Du fyller 30 år om noen få måneder og plutselig vet du ikke hvem du er? Jeg hater klisjéer!

Lenke til kommentar

Har mistet plassen min på Aspergerbedriftene, pga for mye fravær. :/ Føles tungt.. Men skal heller da satse på eksponering, for å lette på den sosiale angsten. Etter det så skal jeg ta opp no, fag og skaffe meg en utdannelse. Eksponeringa kommer sikkert til å ta lang tid, men nå har jeg ikke noen som presser meg til å bli "frisk" tidligere. Går også over på uførepensjon. Er lei av å bruke tid på tilpassede bedrifter som skal tilrettelegge, som ikke gjør det de lover. Går da heller min egen vei, og skal vise den gamle sjefen min, og NAV, at jeg faktisk fungerer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...