Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)


Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ny på forumet. Slenger meg på denne tråden. Det er deprimerende å være deppa ja. Det er jo umulig å se noen løsninger når man er langt nede. Det verste er vel den sterke ensomheten. Sitter å drikker øl alene i mørket. Orker ikke dra opp persiennene. Men nå er det snart 17 mai og folket kan avsløre meg!, jeg vil ikke at noen skal se på meg hvor langt nede jeg er. Så hvordan holder dere maska på den jævla glade dagen som skal feires med smilende fjes og glade flagg oppi luften. Hvordan holder dere maska?

Gjør det du ellers gjør, 17mai og 17juni er egentlig like om du vil de skal være det :)

 

Eller ta deg en tur ut, alene, det skal jeg. Ingen som tenker over det uansett, så lenge du selv ikke gjør noe ut av det.

 

Anonym poster: b00362b2b0afeaf09ef075126906bd89

Lenke til kommentar

Er ny på forumet. Slenger meg på denne tråden. Det er deprimerende å være deppa ja. Det er jo umulig å se noen løsninger når man er langt nede. Det verste er vel den sterke ensomheten. Sitter å drikker øl alene i mørket. Orker ikke dra opp persiennene. Men nå er det snart 17 mai og folket kan avsløre meg!, jeg vil ikke at noen skal se på meg hvor langt nede jeg er. Så hvordan holder dere maska på den jævla glade dagen som skal feires med smilende fjes og glade flagg oppi luften. Hvordan holder dere maska?

Holder meg inne, og for meg sjøl. Er alt for mange folk for meg. Men skal prøve å dra ut å spise med familien på kvelden. Er det minste jeg kan prøve, men heldigvis så er familien min såpass forståelsesfulle at de respekterer meg hvis jeg velger å ikke bli med.

Lenke til kommentar

Faen langhelg rett rundt hjørnet! Aff hvis det ikke regner skal jeg presse meg ut i samfunnet. Fy faen blir så sykt hardt, har bestemt meg for å gå på restaurant alene. En skikkelig restaurant. Blir max retard å gå alene men jeg har lyst på den maten. Skal prøve å si hei til noen mennesker også, det blir enda verre. Blir nesten verre enn å grine hele natta. Sommer er hardt for da forventes det at man går ut døra, om vinteren er det liksom akseptert at man sitter inne.

Lenke til kommentar

Ja gruer meg virkelig til i morgen. Men kjøpt noen drikkevarer nå. Men problemet er jo at det er umulig for meg å være alene. Ønsker vel heller ikke å være mutters alene, men hva skal jeg snakke med familien min om?. Jeg har absolutt ingen ting å snakke med min bror om og mine tantebarn. jeg aner ikke. Dessuten er jeg sammen med en mann som virkelig tar dette med søttendemai seriøst. For min del skulle jeg ha rømt til skogs.

Lenke til kommentar

@lineah

du være med folk i morgen?

 

Hvis ja, ta deg noen pauser ved å trekke deg litt tilbake etter behov. Du kan jo også fortelle de du er sammen med at du ønsker å ha en litt passiv rolle i morgen.

 

 

-Deluze

Takk for et godt svar. Det er bare de hersens forventningene som jeg ikke takler. Jeg vil helst sitte på kjøkkenet å spise maten der mens jeg tar en prat med mor. Dette hadde funket helt greit hvis jeg var alene, men det er jeg ikke. Jeg bør vel kanskje si fra til noe om hvordan jeg har det. Jeg håper jeg tillater meg selv å være passiv deltaker. Vanskelig dette.

Lenke til kommentar

Det er slik jeg har gjort det, så nå er det greit nok å tilbringe slike dager med familie og slekt. De prater om ditt og datt mens jeg trives med å høre på.

 

Skal dere være hjemme hos dere, eller dra bort? Er dere hjemme vil det jo være lettere å trekke seg litt tilbake, men om dere skal dra bort kan det være en idé å ta med litt musikk så du kan gå deg en liten tur eller noe slikt om du har lyst på en pause.

 

 

-Deluze

Lenke til kommentar

Det er slik jeg har gjort det, så nå er det greit nok å tilbringe slike dager med familie og slekt. De prater om ditt og datt mens jeg trives med å høre på.

 

Skal dere være hjemme hos dere, eller dra bort? Er dere hjemme vil det jo være lettere å trekke seg litt tilbake, men om dere skal dra bort kan det være en idé å ta med litt musikk så du kan gå deg en liten tur eller noe slikt om du har lyst på en pause.

 

 

-Deluze

 

Det høres fint ut slik du beskriver det. Jeg kan jo ikke være noen annen en det jeg er. Jeg kan jo bare være meg, og er det ting jeg ikke greier så er det fint lite en kan gjøre annet enn å akseptere seg selv slik man er. Men er redd for den mørke depressive følelsen som kan komme hvis det er noe jeg ikke greier, som man hadde håpet på å greie. Jeg må tenke ut en plan til i morgen. Sikker ikke den eneste som prøver å klekke ut planer for morgendagen - hvordan man skal takle det psykiske, og hva man skal gjøre hvis det og det skjer.....

Lenke til kommentar

Det er sant som du sier. Selv bor jeg langt unna alt av familie og kan la dager som den syttende passere i stillhet uten å tenke videre over det. Lykke til i morgen! Og om du skulle ha behov for å taste noen ord er jeg bare en PM unna :)

 

-Deluze

 

Takk skal du ha :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...