Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)


Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hater slike kvelder.

Er en byrde for alle.

Er en byrde for min søster som "må" invitere meg til middag med sin "kjæreste" i vårt (mor og fars) hus.

Er en byrde for min kompis, som "heldigvis" ble syk, slik at jeg slapp å bli med han på fest.

Er en byrde for mamma og pappa som bekymrer seg for at jeg "Ikke er sosial" i kveld.

Er en byrde for min kompis sin kompis fordi jeg er invitert og ikke kommer og uansett bekrefter hvor lite jeg har å gjøre.

 

Jeg kan bare ikke vinne. Uansett, så vil jeg ødelegge for en eller annen føler jeg.

Jeg ønsket aldri å gjøre noe stort mer enn å egentlig ikke feire, men det er en slags universal lov som tilsier at jeg må.

Må jo spise god middag, må jo pynte seg, må jo stikke ut rundt midnatt siden det er nytt år.

 

Vel, det nye året kommer om jeg ønsker det eller ikke.

Lenke til kommentar

Jeg lurer egentlig veldig på hvordan andre foreldre ville reagert om deres 20 år gamle datter kun lå i sengen på rommet sitt med dataen hele dagen år etter år uten sosial kontakt med andre ungdommer. Det virker som foreldrene mine rett og slett har gitt meg opp.

"jeg håper ikke denne ferien blir til at du blir sittende nede på rommet ditt mange timer om dagen".

 

Så feil kunne du ta, mamma.

 

Sorry.. Men jeg likjer det..

Lenke til kommentar

Det er ikke helt meg å komme hjem fra fest på morgenen, eller i det hele tatt å dra på fest. Jeg stoler ikke på folk, men prøver likevel å tvinge meg til å gjøre det. Om en gutt er for kjekk og snill og egentlig ligner litt på en player, så er han sikkert det. Jeg vet egentlig ikke lenger hva jeg har å leve for.

Lenke til kommentar

Drømte at jeg tok mitt eget liv i natt.

 

Drømte om dagen i dag, 1. Januar. Drømmejenta som viste massiv interesse tidligere i vinter for å så bare totalt miste all interesse og kutte all kontakt la meg plutselig til på Skype igjen. Der skrev hun nedlatende og ganske entusiastisk om hvordan hun nylig møtte en type som hun har det fantastisk med, som er mye bedre enn meg på alle måter, som hun gjorde alt med første dagen de møttes osv., bare for å få meg til å føle meg verre, liksom.

 

Deretter skrev jeg "Vil du se noe kult?", gikk og hentet en kjøkkenkniv, inviterte til videosamtale, og tok mitt eget liv foran kameraet ved å stikke kniven i halsen mens hun så på.

 

Og jeg skremmes av hvor utrolig herlig en følelse det var, selv om det kun var en drøm. Jeg våknet like etterpå og reflekterte litt over drømmen. Håpet litt på at scenarioet kanskje ville skje, litt spent på om jeg ville turt å gjøre det samme i virkeligheten.

 

 

Nevnte jente sendte meg forøvrig et julekort like før jul. Signert anonymt, men tydelig fra henne. Vet ikke hva jeg skal tro om det, egentlig. En liten del av meg vil ta kontakt og spørre hva hun vil, mens resten av kroppen tar til fornuft og ber meg holde meg unna.

 

Ikke at hun er eneste grunn til depresjonene mine, men hun er det nyeste tilskuddet som får koppen til å renne over.

Endret av Saft Suse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...