Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)


Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Valgte å droppe hytteturen i morgen. Håper ikke at foreldrene mine blir skuffet siden jeg ikke

orker å bli med. Etter en god periode (ca 2 uker), så har depresjonen og angsten kommet tilbake.

Trodde at angst for offentlig transport, butikker, kino osv lå under sosial angst, men har

funnet ut at de er under noe som heter agorafobi, flott! Enda en angstlidelse å behandle. :'(

Utfra hvordan situasjonen er nå så er alt håpløst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Valgte å droppe hytteturen i morgen. Håper ikke at foreldrene mine blir skuffet siden jeg ikke

orker å bli med. Etter en god periode (ca 2 uker), så har depresjonen og angsten kommet tilbake.

Trodde at angst for offentlig transport, butikker, kino osv lå under sosial angst, men har

funnet ut at de er under noe som heter agorafobi, flott! Enda en angstlidelse å behandle. :'(

Utfra hvordan situasjonen er nå så er alt håpløst.

De finner jo på ulike navn for de fleste lidelser uten at det betyr at det ikke går ut på det samme. Jeg har selv sosial angst og en del av det er helt klart det å gå i butikker. Utsatte julegave handling i hele desember. Ble til at handlet på juleaften med en gang butikkene åpnet for å unngå store mengder. Nå sitter jeg trygt på gutterommet og skal sitte her til neste år (he he). Anonym poster: 466d2e94d1b2385c74681f55ff1f0fce

Lenke til kommentar

Nå har jeg sittet oppe i noen timer, frister bare å legge seg igjen. Det er ikke noe mening i sitte oppe når man bare er svimmel uansett. Nå er jula over ihvertfall, er en lettelse å tenke at det ikke er jul før neste år. Likevel er jeg sliten. Dypt inni meg, føles det ut som jeg kaster bort livet mitt.. noen som har det litt på samme måte?

Lenke til kommentar

Nå har jeg sittet oppe i noen timer, frister bare å legge seg igjen. Det er ikke noe mening i sitte oppe når man bare er svimmel uansett. Nå er jula over ihvertfall, er en lettelse å tenke at det ikke er jul før neste år. Likevel er jeg sliten. Dypt inni meg, føles det ut som jeg kaster bort livet mitt.. noen som har det litt på samme måte?

 

Hvorfor føler du at du kaster bort livet ditt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vel, når man uansett må være her på planeten jorden så kan man like så godt gjøre det beste ut av det.

 

Skaff deg en hobby, begynn å trene, begynn å jobbe, tjene egne penger og kjøpe noe du har lyst på. Skaff deg lappen og ta lange kjøreturer, det er deilig. Skaff deg en kjæreste, flytt sammen og ha hverandre å støtte dere på gjennom livets tunge dager. Dra på ferie til et varmt sted. Se på morsomme filmer. Spis godteri.

 

Prøv å gjøre en innsats for å få hverdagen til å være bra, i stedetfor å sitte foran PCen og deppe og synes synd på dere selv 24/7

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vel, når man uansett må være her på planeten jorden så kan man like så godt gjøre det beste ut av det.

 

Skaff deg en hobby, begynn å trene, begynn å jobbe, tjene egne penger og kjøpe noe du har lyst på. Skaff deg lappen og ta lange kjøreturer, det er deilig. Skaff deg en kjæreste, flytt sammen og ha hverandre å støtte dere på gjennom livets tunge dager. Dra på ferie til et varmt sted. Se på morsomme filmer. Spis godteri.

 

Prøv å gjøre en innsats for å få hverdagen til å være bra, i stedetfor å sitte foran PCen og deppe og synes synd på dere selv 24/7

 

-

Endret av koosepus
Lenke til kommentar

Nå har jeg sittet oppe i noen timer, frister bare å legge seg igjen. Det er ikke noe mening i sitte oppe når man bare er svimmel uansett. Nå er jula over ihvertfall, er en lettelse å tenke at det ikke er jul før neste år. Likevel er jeg sliten. Dypt inni meg, føles det ut som jeg kaster bort livet mitt.. noen som har det litt på samme måte?

veldig, om du trekker ifra svimmelheten.

blir aldri invitert på fest, er aldri med på noe, ingen reele venner, aldri egentlig hatt dame osv.

mister interessen for hobbyer med en gang også, aldri funnet noe som faktisk fenger meg.

har oppnådd absolutt ingenting de siste årene.

 

ser ingen vei ut desverre, har prøvd å trene osv, men motivasjonen blir helt borte etter en stund og er dritt kjedelig å trene alene. Anonym poster: b00362b2b0afeaf09ef075126906bd89

Lenke til kommentar

Selv om det er bursdagen min i dag så føler jeg meg forferdelig deprimert og ensom. Bare foreldrene mine, tvillingbroren og en av vennene mine har gratulert meg med bursdagen min, ingen av de andre vennene mine har verken ringt meg eller sendt meg en melding. Og bestekameraten min svarer heller ikke når jeg prøver å ringe han, burde jeg prøve å ringe flere ganger? Eller blir det for masete? Jeg vil ikke være alt for påtrengende heller, og jeg vil ikke være til bry, selv om jeg trenger å snakke med noen.

Lenke til kommentar

Selv om det er bursdagen min i dag så føler jeg meg forferdelig deprimert og ensom. Bare foreldrene mine, tvillingbroren og en av vennene mine har gratulert meg med bursdagen min, ingen av de andre vennene mine har verken ringt meg eller sendt meg en melding. Og bestekameraten min svarer heller ikke når jeg prøver å ringe han, burde jeg prøve å ringe flere ganger? Eller blir det for masete? Jeg vil ikke være alt for påtrengende heller, og jeg vil ikke være til bry, selv om jeg trenger å snakke med noen.

 

Gratulerer med dagen!

 

Jeg vil også legge til at jeg får vondt når jeg leser innleggene dine i denne tråden. Tror det er fordi jeg kjenner meg veldig igjen i hva du opplever, bare at jeg har blitt bedre. Stå på, håper og tror det vil gå bedre etterhvert!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...